#


آیا می دانید مستر اتاق خواب به چه اتاق هایی می گویند؟

14 می 2018 بدون نظر 2487 بازدید

آیا می دانید مستر اتاق خواب به چه اتاق هایی می گویند؟

با خصوصیات مستر اتاق خواب بیش تر آشنا شوید

یکی از اصطلاحاتی که اخیرا در بخش دکوراسیون داخلی بیش تر می شنویم مستر اتاق خواب می باشد. هدف ما از این مطلب این است که شما را با این اصطلاح آشنا کنیم.

مستر اتاق خواب در دکوراسیون داخلی چیست؟

باید بدانید که در خانه های معاصر یکی از محیط های موجود در خانه همین مستر اتاق خواب می باشد. این محیط که تحت عنوان بزرگترین اتاق یک منزل شناخته می شود، تقریبا در تمام آپارتمان های لوکس معاصر وجود دارد. این اتاق خواب متعلق به زوج های جوان یا والدین یک خانواده می باشد . یک مستر اتاق خواب دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر اتاق های منزل جدا می سازد.

در کل بهتر است اندازه ی اتاق مستر به حدی باشد که بتوان در آن یک تختخواب دو نفره، دو پاتختی،  اتاق مستر باید به اندازه ای بزرگ باشد که یک تخت خواب دو نفره، دو میز پاتختی، چندین کمد و یک میز آرایش را در خود جای دهد. به هر حال، صرف نظر از این که اتاق مورد نظر چقدر فضا در اختیار دارد، اصول طراحی دکوراسیون در رابطه با همه آن ها صدق می کند.

اغلب در اتاق های مستر به طور کاملا جدا برخی از مکان ها مانند سرویس بهداشتی و یا اتاق مخصوص لباس و غیره وجود دارند. چنانچه شما یک طراح دکوراسیون بوده و تصمیم به طراحی یک اتاق مستر را دارید، توصیه ی ما به شما این است که ایده های ارائه شده در این بخش را مشاهده نمایید.

چنانچه شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به دکوراسیون های سبک کلاسیک علاقه دارید، می توانید در این زمینه هر آنچه که دوست دارید در طراحی دکوراسیون منزل تان پیاده کنید. یک دکور کلاسیک به دست خود شما چیده می شود و برای در نظر گرفتن هیچ قسمت از آن نیازمند طرح یک معمار نخواهید بود. به هر حال باز هم هم اصولی هستند که باید در حین انتخاب و چیدمان وسایل در نظر بگیرید. ست های تخت، میز پاتختی و مبل خود را در تناسب با رنگ دیوار، پرده و فرش انتخاب کنید. اگر به جزییات اهمیت می دهید، باید آباژور، کوسن و لوستر را نیز به لیست وسایلی که باید در هارمونی کامل با یکدیگر قرار گیرند اضافه کنید.

در اکثر طرح هایی که جدیدا از آن ها استفاده می کنند، برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب معمولا در ابتدای اتاق یک پارتیشن قرار داده می شود تا از این طریق بتوان تخت خواب را در پشت آن جای داد. این سبک وقتی بیشتر کاربرد دارد که شما فضای زیادی در اختیار داشته باشید. زمانی که نمی دانید تخت خود را به کدام قسمت تکیه دهید، تعبیه یک پارتیشن به کمک خواهد آمد. پارتیشن ها دید مستقیم از فضای بیرون به داخل اتاق را محدود می سازند و به شما این امکان را می دهند که در صورت تمایل فضای مجاور آن ها را به کمدهای خود اختصاص دهید.

برای فضای بالای تخت می توان یک دکور بسیار زیبا در نظر گرفت.  اگر در قسمتی از دیوار پشت تخت بتوان اندکی عقب نشینی در نظر گرفت می توان برای وسایل دکوری فضای خوبی را ایجاد کرد. یک نورپردازی مناسب می تواند این دکور را زیباتر هم کند. همچنین در نظر گرفتن نور مخفی بر روی دیوار پشت تخت محبوبیت بسیاری دارد و در بیش تر اتاق خواب های امروزی مشاهده می شود. این نور می تواند نقش چراغ خواب های سابق را ایفا کند.

یکی دیگر از سبک هایی که شاید امتحانش بی ضرر نباشد ایجاد نور پردازی در فضای زیر تخت است. همچنین به کار بردن نور مخفی در اطراف فضای زیر تخت می تواند بسیار مناسب باشد. چنانچه در پی یک اتاق خواب مستر خاص به تمام معنا هستید، این ایده را در ذهن خود داشته باشید.

اگر نیاز به فضای بزرگی برای پوشیدن و نگهداری لباس دارید

چنانچه شما دوست دارید در اتاق خود یک کمد لباس بزرگ داشته باشید که دارای اتاق پرو دارای آینه ی تمام قد و نیز نیمکتی که بتوانید روی آن بنینید و کفش تان را بپوشید، باشد می توان به شما اتاق خواب مستر بزرگ را پیشنهاد کرد. علت بوجود آمدن این اتاق‌ خواب ها از آغاز همین بوده است. بنابراین اگر یک عاشق لباس هستید و بودجه کافی نیز در اختیار دارید، یک اتاق‌خواب بزرگ می تواند بهترین پاسخ برای نیاز شما باشد.

اگر به دنبال فضایی گرم و نقلی برای خواب هستید

چنانچه شما از آن گروه از افرادی هستید که اتاق خواب را فقط برای خوابیدن در نظر می گیرید، تنها نیاز به فضایی دارید که تخت و دو پاتختی ها را درون آن جای بدهید، و اگر فضایی بیش تر از این برای اتاق خود در نظر بگیرید اضافه خواهد بود. یک اتاق‌خواب کوچک که به سبک صحیح چیدمان شده باشد می تواند بسیار آرامش بخش‌تر از فضایی بزرگ، با شلختگی ها و به هم ریختگی های ویژه ی خود، باشد.

طبقه های تو کار در اتاق خواب مستر : اگر… عاشق مطالعه در تخت هستید

اتاق خواب های مستری که اندازه ی کوچکی دارند هم چنانچه دارای جزئیات خوب و مناسبی باشند می توانند کاملا شیک و لوکس باشند. کتابخانه ها و طبقه های توکار گزینه هایی مناسب برای نگهداری کتاب های محبوب‌ شما در جایی در دسترس تان هستند. چراغ های دیواری نیز نوری مناسب برای مطالعه در تخت ایجاد می کنند و با وجود آن ها دیگر نیازی به داشتن چراغ مطالعه کنار تخت نیست.

یک پناهگاه شخصی می خواهید

چنانچه در خانواده ی شما بچه ای وجود دارد و یا این که با اشخاص دیگری در یک منزل مشترک زندگی می کنید، این که برای خود یک اتاق اختصاصی داشته باشید می تواند موجب رضایت خاطر شما باشد. فضای موجود در یک اتاق‌ خواب بزرگ را هدر ندهید و سعی کنید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. می توانید با استفاده از یک مبل راحتی فضای نشیمن کوچکی در همین اتاق ایجاد کنید.

اگر بدنبال جریانی سیال میان بیرون و درون خانه هستید

پیشنهاد ما به شما این است که نیازی نیست برای اضافه کردن به فضای اتاق خواب مستر خود هزینه ی زیادی را صرف کنید، می توانید به جای این کار هزینه های اضافی را خرج ایجاد دکور بهتر برای بیرون از آن باشید. درهای شیشه ای کشویی یا فرانسوی که از اتاق‌خواب به بالکن یا حیاط باز می شوند می توانند لذتی که از حضور در فضا می برید را دو چندان کنند.

اگر دلتان فضای آزاد زیادی در اتاق می خواهد

اگر شما جزو آن گروه از افرادی می باشید که علاقه به انجام ورزش یوگا دارند و یا این که دوست دارید محیطی در خانه مختص انجام مدیتیشن داشته باشید و یا حتی نیاز به محیطی دارید که بتوانید وسیله های ورزشی تان را در آن جا قرار دهید، می توانید با داشتن یک اتاق خواب بزرگ تمامی این نیاز های خود را برطرف کنید.

اگر ترجیح می دهید فضای صرفه جویی شده را در اتاقی دیگر استفاده کنید

بهتر است خیلی زود به دنبال بیش تر کردن متراژ اتاق خواب تان نرفته و به جای آن می توانید به نقشه ی منزل تان همانند یک پازل نگاه کنید. آیا می‌توانید اندکی از فضای اتاق‌خواب مستر بزرگ خود برداشته و با استفاده از آن محیطی تازه برای یکی از احتیاجات  دیگر خود به وجود آورید؟ در این زمینه یک فرد حرفه ای می تواند در پیدا کردن راه هایی هوشمندانه برای استفاده بهینه از زیر بنای خانه به شما کمک زیادی بکند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *