#


گراتن ماهی با ریحان

گراتن ماهی با ریحان

یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید با ماهی درست کنید گراتن ماهی است که طعم بسیار متفاوتی دارد و به‌راحتی آماده می‌شود. داشتن گوجه‌فرنگی و ریحان در کنار ماهی طعم دلچسب و متفاوتی به این غذا می‌دهد.

 

مواد لازم گراتن

۵۰  گرم ریحان خردشده

۵۰۰ گرم ماهی

۳ ق س روغن‌زیتون

۷۵ گرم پارمسان رنده شده

۱ عدد پیاز بزرگ خردشده

۱ ق س رب گوجه‌فرنگی

۱ ق س محلول زعفران

به میزان لازم نمک و فلفل

۱ عدد سیر خردشده

۲ ق س آب‌لیموی تازه

۱ ق چ دانه گشنیز

۴/۱ پیمانه پودر نان سوخاری

۵-۴ عدد گوجه‌فرنگی رنده شده

مراحل پخت

۱  مقداری روغن در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس تکه‌های ماهی را به مدت ۳-۲ دقیقه داخل آن سرخ‌کرده و کنار بگذارید. روغن‌زیتون را در تابه بزرگ و نچسب دیگری بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس پیاز، سیرهای خردشده و دانه‌های گشنیز را در آن به مدت ۱۵ دقیقه سرخ‌کنید. حالا گوجه‌فرنگی رنده شده، رب گوجه‌فرنگی، زعفران و ریحان خردشده را اضافه کنید و خوب مخلوط‌کنید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید، سپس کم کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تاکمی غلیظ شود. آب‌لیمو و به میزان لازم نمک و فلفل را هم به مواد اضافه کنید.

۲  فر را با دمای ۱۹۰ سانتی‌گراد روشن کنید. حالا به مواد تکه‌های ماهی را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید سپس در تابه را بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. اکنون مخلوط را داخل ۶ ظرف مناسب برای فر یا یک ظرف بزرگ بریزید. روی هرکدام از ظرف‌ها مقداری پنیر و پودر نان سوخاری بریزید و آن‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

 

گراتن ماهی
30 ژانویه 2017 بدون نظر 1151 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *