#


کیک چای سبز

طرز تهیه کیک چای سبز

شاید عجیب به نظر برسد ولی با چای سبز فقط چای درست نمی‌کنند. کیک آن‌هم خوشمزه می‌شود. امتحان کنید.

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد از پیش گرم‌کنید. قالب کیک دایره‌ای شکلی به قطر ۲۰ سانتی‌متر آماده کنید و کف و دیواره آن را بعد از چرب کردن با روغن مایع، با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی پوشش دهید.

آرد، کره آب‌شده و بیکینگ‌پودر را باهم مخلوط‌کنید. پودر قند و تخم‌مرغ‌ها را در ظرف دیگری بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا پف‌کرده و حالت خامه مانند پیدا کنند.

مخلوط آرد، کره و بیکینگ‌پودر را به ترکیب پودر قند و تخم‌مرغ اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا مایه‌ای یکنواخت حاصل شود. مایه کیک را داخل قالب بریزید و ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در طبقه زیرین فر قرار دهید تا کیک آماده‌شده، رنگ آن طلایی شود.

در مدت‌زمانی که کیک پخته می‌شود، شربت چای سبز را آماده کنید. چای سبز را در آب جوش بریزید و هم بزنید. سپس در لیوان را بگذارید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. پس‌ازآن، چای را از صافی عبور دهید.

چای صاف‌شده را به همراه پودر قند داخل کاسه بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید، ۵ دقیقه حرارت دهید تا شربت رقیقی حاصل شود. کیک را از فر خارج کرده و صبر کنید تا از حرارت بیفتد. شربت را به‌صورت گرم و به‌آرامی روی کیک بریزید. حالا می‌توانید پس از برگرداندن کیک داخل ظرف موردنظر، آن را سرو کنید.

مواد لازم برای شربت چای سبز

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

۲ ق چ برگ چای سبز

۱۱۰ گرم آرد گندم (الک شود)

۴/۱ پیمانه آب جوش

۲/۱ ق چ بیکینگ‌پودر

۱۵۰ گرم پودر قند

۱۱۰ گرم پودر قند

۴ عدد تخم‌مرغ

۷۵ گرم کره (در دمای اتاق گرم شود)

 

 

کیک چای سبز
30 ژانویه 2017 بدون نظر 1959 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *