#


طرز تهیه سمبوسه

سمبوسه

در  این قسمت می خواهم طرز تهیه سمبوسه جنوبی را به شما آموزش دهم .

مواد لازم

کره ۲ قاشق چایخوری . نمک ۱ قاشق چایخوری . آب ولرم نصف لیوان . آرد ۲ لیوان
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم . سیب زمینی ۱ عدد . پیاز ۲ عدد . سیر ۳ حبه . فلفل دلمه ای ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری . گشنیز ۲ قاشق غذاخوری . نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید ، پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد نمک ، فلفل ، گشنیز و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید ، سیب زمینی های نگینی خرد شده را جداگانه سرخ و به گوشت اضافه کنید.

داخل کاسه ای نمک ، اب ولرم ، کره و آرد را بریزید و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم در بیاید سپس خمیر را داخل نایلون بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید.

خمیر

خمیر را پس از استراحت روی سطحی که ارد پاشیده اید با وردنه نازک پهن کنید و برش های مربعی یک اندازه ای از خمیر در آورید ( میتوانید بجای تهیه این خمیر از خمیر فیلو آماده استفاده کنید ).

داخل هر مربع مقداری از مایه گوشت قرار دهید و لبه های خمیر را با آب نمدار کنید و بهم بچسبانید ( میتوانید با فشار چنگال لبه های خمیر را محکم کنید ) ، تمام سمبوسه ها را به همین صورت آماده و در روغن فراوان سرخ کنید و بهمراه سس دلخواه سرو نمایید.

نان لواش

میتوانید بجای خمیر از نان لواش برای سمبوسه استفاده کنید که در اینصورت سمبوسه تردتر و برشته تری خواهید داشت ؛ نان های لواش را بصورت طولی برش بزنید و مقداری مایه گوشت در قسمت بالایی بریزید و با زاویه ۹۰ درجه به سمت پایین تا بزنید و در روغن سرخ کنید ( در زمان قرار دادن سمبوسه در روغن با قاشق کمی سمبوسه را در روغن ثابت نگهدارید تا با شوک روغن داغ سمبوسه وا نرود ).

نکته ها :

میتوانید بجای گوشت از سویا یا مخلوط مساوی گوشت و سویا استفاده کنید ، بهتر است سمبوسه را تند تهیه و سرو کنید تا طعم اصلی سمبوسه جنوب را از دست ندهید.

سمبوسه
16 فوریه 2017 بدون نظر 1703 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *