#


طرز تهیه خورش لوبیا سبز با گوشت

طرز تهیه خورش

برای تهیه خورش در ابتدای کار پیاز و سیرها را ریز خرد کنید .داخل قابلمه مقداری روغن بریزید. روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز و سیر خرد شده . نمک و فلفل را به روغن اضافه کنید . تفت دهید .تا نرم شوند. ( اگر دوست داشتین مقداری هم زردچوبه اضافه کنید.)

گوشت را به تکه های کوچک خرد کنید . به مواد اضافه نمایید. تفت دهید. تا رنگ گوشت تغییر کند .سپس ۲ لیوان آب اضافه کنید . حرارت را کم کنید . در قابلمه را بگذارید . به مدت ۱ ساعت اجازه دهید گوشت بپزد.

پس از ۱ ساعت که گوشت کمی نرم شد. گوجه فرنگی های خرد شده . رب گوجه فرنگی ، ۱ لیوان آب و مقداری آبلیمو اضافه کنید.

لوبیاها را تمیز کنید . به تکه های دلخواه خرد نمایید . لوبیاهای خرد شده را در مقداری روغن ۲ دقیقه تفت دهید . به خورش اضافه کنید .( برای طعم بهتر لوبیا و جلوگیری از له شدن لوبیا تفت دادن لازم است ) . در قابلمه را بگذارید . ۱ ساعت دیگر اجازه دهید خورش بجوشد و جا بیفتد.

خواص لوبیا سبز

لوبیا سبز منبعی غنی از ویتامین های B1، A، k، C و مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم، فولات، آهن، منیزیم، مس، کلسیم، فسفر، پروتئین، امگا ۳، نیاسین و منگنز است.لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین k برای ترمیم و ساخت استخوان بسیار مفید است.
لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول هایی روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.
ویتامین های C و بتا کاروتن علاوه بر خاصیت ضد سرطانی هر دو خاصیت ضد التهابی دارند . برای بیمارانی که دچار آسم، آرتروز استخوانی و آرتروز هستند، بسیار مفید است.

لوبیا سبز به علت داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرنی نیز بسیار موثر است.
لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است . مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود.. نکته قابل توجه در مورد لوبیا سبز این است که مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند.
همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است. در رژیم غذایی لاغری بسیارر استفاده می شود.

مواد لازم خورش لوبیا سبز با گوشت

گوشت ۳۰۰ گرم

لوبیا سبز ۳۰۰ گرم

گوجه فرنگی ۲ عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۴ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری  .

نمک و فلفل و آبلیمو مقدار لازم

خورش لوبیا سبز
30 ژانویه 2017 بدون نظر 1767 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *