#


طرز تهیه خورش کدو حلوایی

طرز تهیه خورش کدو حلوایی:

ابتدا کدو حلوایی ها را پوست بکنید و به قطعات کوچک خرد کنید ؛ داخل کاسه ای چند قاشق روغن، مقداری نمک و فلفل بریزید و مخلوط کنید ، کدو حلوایی ها را داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا سطح کدوها به مواد آغشته شود سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کبابی و نرم شوند. بعد از آن داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، پیاز و سیرهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.

گوشت خرد شده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، ۴ لیوان آب اضافه و حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید گوشت به مدت ۲ ساعت بپزد و نرم شود.

پس از ۲ ساعت که گوشت نرم شد پودر دارچین و کدو حلوایی های کبابی را به خورش اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید خورش آرام بجوشد و جا بیفتد.

خواص کدو حلوایی  :

سرشار از ویتامین (آ) است.  علاوه بر خواص متعدد از پیری پوست جلوگیری می کند. کدو حلوایی سرشار از آنتی اکسیدان است.سلولهای مغز را فعال می کند و به شکل چشمگیری حافظه را تقویت می کند. پزشکان می گویندکه  کار هضم غذا را آسانتر می کند.  خوابی راحت به دنبال دارد و کسانی که دچار کم خوابی هستند، کدو برای درمان کم خوابی آنها مؤثر است.
کدو  تنبل طبیعتی سرد دارد و همچنین صفرا را تسکین می دهد.

مواد لازم :

گوشت ۲۰۰ گرم

کدو حلوایی خرد شده ۲ لیوان

پیاز ۱ عدد

پودر دارچین ۱/۲  قاشق چایخوری

سیر ۲ حبه

نمک و فلفل مقدار لازم

 

کدو حلوایی
30 ژانویه 2017 بدون نظر 2391 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *