#


چگونه گوش هایی زیبا داشته باشیم؟

جراحی گوش
13 ژوئن 2017 بدون نظر 4225 بازدید

چگونه گوش هایی زیبا داشته باشیم؟

چگونه گوش هایی زیبا داشته باشیم؟

یکی از مؤثرترین اجزایی که در صورت وجود دارد و در زیبایی چهره تأثیر زیادی دارد گوش می باشد. اگر شما فکر می کنید که گوش هایتان زیر موهای شما مخفی می شوند و در چهره تان زیبایی ایجاد نمی کنند مسلماً اشتباه می کنید.

به طور حتم شما کسانی را دیده اید که لاله جفت گوش های آن ها و یا به طور کمیابی یکی از گوش هایشان از حد معمول برجسته تر می باشد . خوب است مطلع باشید که این موضوع یا از جهت ارثی به وجود می آید و یا بر اثر ضربه خوردن.

این مسئله جای تأسف دارد که این موضوع در کودکی باعث تمسخر هم سن و سالان خود می شود و این مسئله موجب می شود که فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد  و در روابط اجتماعی زمان حال و آتی او مشکل ایجاد می کند. ولی اصلاً این موضوع جای نگرانی ندارد چون این مشکل هم مثل مشکلات دیگر قابل جراحی و زیبا شدن دارد. راه حل آن اتوپلاستی «جراحی زیبایی گوش» است؛ این جراحی باعث می شود که اعتماد به نفس از دست رفته برگردد.

گوش های بزرگ

همه ی گوش هایی که طبیعی هستند زیبا به نظر می رسند ولی مهم ترین عامل در زیبا بودن گوش ها هماهنگ بودن با سر و صورت می باشد. بعضی از اشخاص ترجیح می دهند که گوش های شان به سرشان نزدیک باشد. از بالای ابرو تا بینی ادامه داشته باشد. اگر گوشی خوب رشد نکرده باشد به جراحی نیاز دارد. گوش هایی که کامل رشد نمی کنند حالت طبیعی ای ندارند و به ترمیم نیاز دارند. اما چیزی که رایج است گوش هایی است که نسبت به حالت طبیعی جلوتر قرار دارند و بزرگ دیده می شوند.

در صورتی که اندازه این گوش ها طبیعی هستند ولی از نظر ژنتیک یا به اندازه رشد نکردن به سمت عقب نرفته اند و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند که در بین مردم به آن ها «بلبله گوش» یا «گوش برجسته» گفته می شود. شکل طبیعی گوش و این مدل رشد نکردن را می توان با یک عمل آسان و راحت از بین برد و گوش هایی را که همیشه مورد توجه همه قرار می گیرد را با تغییراتی در غضروف گوش بازسازی کرد و گوش را طوری قرار دهد که فاصه آن با جمجمه سر حدوداً یک یا دو سانتی متر باشد و در در جای خود قرار بگیرد.

ترمیم گوش ها

جراحی گوش

جراحی گوش

گوش ها در اصل به حالت های گوناگونی به بازسازی و عمل مورد نیاز قرار می گیرند ؛ اول اینکه گوش هایی که نسبت به سر برجسته تر هستند و معمولاً حالت طبیعی دارند. این مشکل که در بیان به بلبلی معروف است در یک یا هر دو گوش می تواند دیده شود. دوم اینکه گوش ها با هم متقارن نیستند ، یعنی لاله یکی از گوش ها به نسبت با گوش دیگر بزرگ تر و یا کوچکتر می باشد یا یک مشکل ناچیزی دارد .

گوش های دیگری که به بازسازی نیاز دارند گوش هایی هستند که لاله گوش آن ها از دید مادرزادی به وجود نیامده اند و همگام با مشکلات شنوایی باشند. در انتها لاله گوشی که  لطمه خورده باشد و یا بر اثر ضربه خوردن (کشتی گیران) کنده شده باشند و یا پارگی نرمه گوش بر اثر استفاده از گوشواره های سنگین یا اتفاقی کشیده شدن گوشواره ها پدید آمده است مورد ترمیم قرار می گیرند.

نترسید، درد ندارد

3 راه بی حسی موضعی ، نیمه بی هوشی و بی هوشی از عواملی است که در زیبایی گوش مورد استفاده قرار می گیرد و درباره ی روش عمل جراحی با مریض گفت و گو می کنند. تنها راه این عمل بی هوشی نیست بلکه می توان از بی حسی موضعی که از محلول های بی حس کننده مانند لیدوکایین استفاده کرد.

این ماده فقط در جایی که می خواهد عمل انجام شود تزریق میگردد و بنابراین گوش بیمار بی حس می شود و دردی را حس نمی کند. داروهای بی حسی فقط درد را از میان می برد اما روش نیمه بی هوشی به جز بی حس شدن لاله گوش در بیمار ترس به وجود می آید زیرا داروهای ضد اضطراب و ضد درد به مریض منتقل می کنند. این داروها باعث می شود که شخص به یک خواب عمیق فرو برود. و در آخر در روش بی هوشی مثل عمل های دیگر مریض تا پایان عمل در بیهوشی کامل به سر می برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *