#


کدام روغن های گیاهی برای پوست سر مناسب می باشد

15 ژانویه 2018 بدون نظر 1483 بازدید

کدام روغن های گیاهی برای پوست سر مناسب می باشد

کدام روغن های گیاهی برای پوست سر مناسب می باشد

یکی از امرهای ضروری که برای موها ضروری است چرب کردن موها می باشد و علاوه بر آن انتخاب روغن مناسب بسته به نوع موهای تان نیز بسیار مهم می باشد. اگر موهای تان را به طور مرتب و منظم چرب کنید بهترین عادتی است که می توانید برای زیبا کردن موهای تان از آن استفاده کنید و خودتان را به آن تطبیق دهید. در ادامه برخی از روغن های طبیعی که برای موها و پوست سرتان مفید است را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن مو و پوست سرتان سالم بماند.

1-روغن آرگان

روغن آرگان به عنوان یک روغن معجزه گر به حساب می آید. اگر از این روغن استفاده کنید می تواند به صورت تاثیر گذار موهایی که آسیب دیده است را درمان و ترمیم کند و از پوست سر و موها در برابر تشعشعات خورشیدی مراقبت کند. به غیر از این موارد روغن آرگان می تواند رشد موها را افزایش و آن ها را نرم کند و مانع فر شدن آن ها می شود.

2-روغن نارگیل

در مجموع مصرف روغن نارگیل برای تقویت و بهبودی سلامت پوست سر و موها انتخاب مناسب و فوق العاده ای می باشد. این روغن با حفظ رطوبت پوست سر و موها باعث می شود که از پوست پوست شدن کف سر و خشکی موها پیشگیری می کند. در گوشه و کنار دنیا مصرف این روغن بسیار رایج و پر طرفدار می باشد.

3-روغن هسته انگور

یکی از بهترین موارد موثری که در مصرف روغن هسته انگور وجود دارد این است که شوره سر را درمان و از بین می برد. همچنین این روغن مهم ترین و مفیدترین عامل به عنوان عنصر اصلی در ترکیب با مواد طبیعی دیگر می باشد که با استفاده از آن ها می توانید در منزل تان ماسک مو تهیه کنید و از آن استفاده نمایید. با استفاده از روغن هسته انگور باعث می شود که سایر مواد مغذی که لازم است به صورت بهتر و کامل  تری وارد موها شود.

4-روغن هسته انار

یکی از تقویت کننده های فوق العاده ای که برای موهای صدمه دیده مناسب است روغن هسته انار می باشد. چنانچه علاقه مند به روغن های گیاهی هستید شاید خودتان نیز به خوبی از خاصیت های بی نظیری که این روغن برای موها دارد اطلاع داشته باشید.

5-روغن درخت چای

اگر می خواهید که خارش رنج آور کف سرتان را بهبود ببخشید روغن درخت چای بسیار مناسب می باشد که می توانید از آن استفاده کنید. مقدار کمی از این روغن را درون شامپوی خود بریزید و آن را ترکیب کنید و سپس به سرتان بمالید. زمانی که موها و کف سرتان را می شویید تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید.

6-روغن زیتون

رغن زیتون علاوه بر این که خوراکی سالمی به حساب می آید بلکه خاصیت هایی که دارد برای ظاهر شما بسیار فوق العاده می باشد. این روغن به خوبی می تواند پوست سرتان را تغذیه کند و جریان خون را در این قسمت بهبود ببخشد. همین مسئله مهم ترین عامل در سرعت و افزایش رشد موها به حساب می آید.

7-روغن رزماری

اگر موهایی تازک، سست و یا شکننده دارید می توانید از روغن رزماری استفاده کنید و تار موهای تان را تقویت نمایید. این روغن به خاطر وجود ویتامین B، آهن و کلسیم که تمام آن ها برای حفظ سلامت موها بسیار ضروری هستند باعث می شود که زیبایی موهای تان را افزایش دهد.

8-روغن آووکادو

موهایی که آسیب دیده اند را می توانید با روغن آووکادو ترمیم کنید و از به وجود آمدن موخوره که بر اثر خشکی و شکستگی موها در نقطه پایینی تار موها می باشد پیشگیری کنید.

9-روغن بابونه

اروغن بابونه دارای خواص ضد التهابی می باشد و برای بر طرف کردن خشکی و خارش سر می توانید از آن استفاده کنید. این روغن همچنین برای درمان شوره سر، پسوریازیس (داء‌الصدف) و آماس یا التهاب پوست نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.

10-روغن مریم گلی

اگر از روغن مریم گلی استفاده کنید می توانید کمک بسیاری به تعادل هورمون ها کنید و به این صورت رشد موها نیز بیشتر می شود و مانع از ریزش و طاسی زودرس می شود. اگر این روغن طبیعی را بر روی سرتان بمالید می توانید از به وجود آمدن شوره سر نیز پیشگیری کنید.

11-روغن آویشن

روغن آویشن به خاطر ترکیبات خاصی که دارد دارای عطر و بوی تندی می باشد. این روغن باعث می شود که جریان خون کف سر را بهبود سازد و پیاز مو را جوان کند و در نتیجه رشد موها را افزایش دهد. علاوه بر این می توانید برای درمان ریزش مو و شوره سر نیز از این روغن استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *