چگونه کودکان زیبایی داشته باشیم؟

چگونه کودکان زیبایی داشته باشیم؟

فرزندان طبق ژن هایی که از پدر و مادرشان می گیرند شکل می گیرند. به طور حتم وقتی که شما باردار می شوید از بعضی از افراد قدیمی به گوش تان رسیده که به شما پیشنهاد می کنند به بچه هایی که زیبارو هستند نگاه کنید. با این طرز فکر که شاید کودک شما هم وقتی پا به این دنیا گذاشت زیبا شود. سوال برخی از افراد این است که آیا این مسئله صحت دارد؟ پاسخ منفی می باشد. این طرز فکرها قدیمی می باشد که اگر خانمی هر چیزی را بخورد، ببیند یا بشنود و لمس کند می تواد روی جنین تأثیر گذار باشد.

باورهای غلط

باورهایی که موجب می شود که شما فکر کنید که نگاه کردن به کودکان زیبا فرزند شما را هم زیبا می کند این افکار شما را منحرف می کند. در اصل راه های بسیاری وجود دارد که می گوید کارهایی که یک خانم انجام می دهد بر روی جنین خود تأثیر گذار است ولی این مسئله به زیبایی و ظاهر جنین مربوط نمی شود. زیرا کودک طبق آن ژن هایی که از پدر و مادر دریافت می کند تشکیل می شود و این ژن می باشد که همه چیز بچه اعم از رنگ پوست، شکل بینی، مو و یا حتی قد کودک را نمایان می کند.

نوزادتان عوض می شود

چیزی که والدین در انتظارش هستند با نوزادان فرق می کند چون چهره نوزاد به علت 9 ماه ماندن در رحم مادر تحت تأثیر قرار می گیرد. برخی از نوزادان بخاطر زایمان طبیعی و فشاری که بر اثر دهانه رحم به آن ها وارد می کند سری مخروطی شکل دارند. حتی بخاطر کمبود جا در رحم پاهای خود را خمیده نگه می دارند. حتی امکان دارد که بینی کودک به دلیل نرم بودن آن در حین به دنیا آمدن شکلش عوض می شود. ولی این را حتما بدانید که همه این تأثیراتی که بر روی کودک به وجود آمده است موقتی می باشند و در دو سال بعد از تولد همه آن ها از بین می رود.

زیبایی کودکان

بعضی افراد فکر می کنند که با برخی از کارها می توانند ظاهر کودک را کمی عوض کنند. به طور مثال:

  • برای آن که سر گرد شوند سر نوزاد را فشار می دهند.
  • فشار دادن بینی برای اینکه بینی نوزاد باریک شود.
  • مالیدن موادی همچون شیر بر بدن کودک بخاطر اینکه پوست او نرم شود.
  • صاف کردن پاها هنگام ماساژ.

اما اصلاً هیچ کدام از این کارها چاره ساز نیستند و حتی گفته شده است که اگر زیادی از حد با صورت کار شود بسیار خطرناک می باشد. پس بهتر می باشد که به نوزادان این اجازه را بدهیم که کمکم به رشد خود ادامه دهند و ژن هایش به آرامی خود را نشان دهند.

مهم زیست هم مهم می باشد

بعضی دیدگاه های فیزیکی و ظاهری هستند که به جز ژن محیط زیست را هم تحت تأثیر قرار می دهد. اما این مسئله تنها در برخی موارد مثل قد و اندام که رژیم غذایی بر روی آن اثر می گذارد یا در جلو نور خورشید قرار می گیرد. ولی ظاهر کلی کودک شما خیلی پیش از زمان تولد و در دوران جنینی به وجود آمده است.

وقتی که شما باردار هستید می توانید با انجام برخی از کارها این اطمینان را به دست آورید که کودکتان هنگام تولد سالم است. شما باید در دوران بارداری تغذیه سالم، ورزش و کم کردن استرس را به حداکثر برسانید. انجام دادن همه این موارد می تواند به شما یک کودک زیبا اهدا کند.

از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago