هر آن چه که باید در مورد بوتاکس بدانید

هر آن چه که باید در مورد بوتاکس بدانید

در ابتدا باید بدانید اصولاً بوتاکس چیست ؟ امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی برای از بین بردن چروک و یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات کافی در مورد آن ها وجود ندارد . به طور خلاصه باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می شوند : 1- ترکیب فلج کننده . 2- ترکیبات پر کننده

ترکیبات فلج کننده که با فلج کردن عضلات پیشانی و یا دور چشم ، اسپاسم آن ناحیه را بر طرف کرده و مانع از انقباض عضلات می گردد . بنابراین باعث رفع چروک و گاهی بالا بردن ابروها می شوند و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه می باشد . بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است . زمانی که مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم در ماهیچه تزریق می شود فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که در نتیجه پر کاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد و صورتی جوان تر و شاداب تر به شمات خواهد داد .

بوتاکس

این روش در واقع یک روش سریع و نسبتاً غیر تهاجمی به شمار می رود . برای اینکه بتوان چروک های پیشانی و کنار چشم ها و مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست را درمان کرد می توان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروک ها جلوگیری شود . در حال حاضر استفاده از بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین طرفدار را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنر پیشه های هالیوودی بیشترین مصرف کندگان این ماده به شمار می روند .

ترکیبات پرکننده که  با پر کردن شیارها باعث پر شدن چروک ها می شوند هم چون پر کردن خط خنده ، رفع لاغری دست و صورت ، گودی زیر چشم ها ، افزایش حجم لب ، گونه ، چانه و نیز اندام از جمله کارهایی است که به وسیله ترکیبات پر کننده انجام می شوند . البته این ترکیبات برای پر کردن فرو رفتگی ضایعاتی همچون سالک و نیز تغییرات محدود در حالت بینی کاربرد دارند . این ترکیبات پر کننده به دو نوع موقت و دائم تقسیم می شوند . البته نوع ژل دائم که پلی اکریل آمید نام دارد خوددارای انواع مختلفی می باشد و تحقیقات و مطالعات متعددی بر روی برخی انواع آن در اروپا طی سی سال گذشته نشان داده که نه تنها هیچ گونه حساسیت ، سرطان زایی ، مسمومیت و … با آن وجود ندارد بلکه غیر قابل جذب و تجزیه بودن تطابق کامل با بافت پیوندی بدن و یکنواختی کامل آن نیز به اثبات رسیده است . ژل های ترکیباتی هستند که چروک های عمیق و گودی ها را پر کرده و از آن ها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می شود که اثرشان بین 6 ماه تا 6 سال می باشد .

ژل های موقت بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند . ژل های موقت مثل کلاژن ها و هیالورونیک اسیدها بوده و اسامی مختلفی مانند ژوودرم ، روفیلان ، رستیلن ، ماتریدکس و … دارند .

از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago