#


چاقی صورت و راهی برای لاغری آن

8 دسامبر 2018 بدون نظر 1375 بازدید

چاقی صورت و راهی برای لاغری آن

چاقی صورت و راهی برای لاغری آن

زمانی که صورت با چاقی و چربی های اضافه مواجه شود و درواقع غبغب درمی آورند. گاهی اوقات این غبغب به اندازه ای زیاد می شود که ظاهر زشتی را به وجود خواهد آورد. این موضوع در کاهش اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر داشته و موجب می شود تا افراد به دنبال راهی برای لاغر کردن صورت خود باشند. اغلب افراد سعی می کنند با رژیم گرفتن و یا ورزش خود را لاغر کنند تا ظاهری مناسب داشته باشند اما پس از مدتی متوجه می شوند که صورت آن ها مانند سابق چاق و تپل است.

درحال حاضر روش های بسیار متنوعی وجود دارد که به افراد کمک می کند تا صورت چاق خود را کمی لاغرتر کنند. البته برای پیدا کردن راه و روش درست باید دقت کرد که کدام روش مناسب تر و بی خطرتر است. در ادامه چند روش ساده را برای آب کردن چاقی صورت عنوان خواهیم کرد که توجه به آن ها باعث می شود صورتی متناسب داشته باشید.

درمان با استفاده از تغذیه

یکی از مهم ترین مواردی که افراد برای لاغر کردن بدن و صورت خود باید به آن توجه داشته باشند اطلاع از میزان چربی مورد نیاز است و باید چربی های اضافه را از برنامه حذف کرد. براساس نظریه کارشناسان تغذیه هر فردی در طول روز باید30 درصد چربی دریافت کند. بدن مردان حدود18 درصد از چربی تشکیل شده اما این میزان در زنان بیشتر بوده و حدود23 درصد است بنابراین باید به میزان چربی که استفاده می شود توجه کافی داشته باشید.

مواد غذایی متنوعی همچون آووکادو، روغن زیتون، کره بادام زمینی و سبزیجاتی همچون کلم برگ، کلم بروکلی و تخم مرغ دارای پروتئین های چربی سوز و ویتامین های گروهB است. آهن و زینک موجود در این موارد اگر به صورت آبپز پخته شوند می تواند در لاغری صورت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. افرادی که در برنامه غذایی خود از غذاهای نفاخ استفاده می کنند باید درنظر داشته باشند که استفاده از این مواد غذایی علاوه بر ایجاد دل درد باعث می شود تا صورت نیز دچار چاقی شود.

استفاده از جمع کننده ها

اغلب گیاهانی که خاصیت جمع کنندگی دارند و تحت عنوان قابض معرفی می شوند تاثیر بسیار زیادی در لاغری صورت خواهند داشت. پوست انار، برگ خشک سماق، پوست درخت بلوط، گلنار و دیگر موارد بهترین گزینه برای بخور به شمار می روند. بهتر است اندکی از این گیاهان را در آب ریخته و جوشانده و از بخور آن برای لاغر کردن پوست صورت خود استفاده کنید.

ضماد گل و سرکه

از دیگر مواردی که برای لاغری پوست صورت مفید است ضمار گل سرخ و و ضماد گلنار است. برای اینکه بتوانید ضماد مناسبی را تهیه کنید کافی است که اندکی از پودر هریک را در مقدار اندکی آب جوشانده و کمی سرکه نیز به آن بیافزائید و بر روی پوست صورت خود قرار دهید. البته در استفاده از پودر باید به اندازه صورت خود نیز توجه کافی داشته باشید. هرفردی باتوجه به صورت خود می تواند حدود100 تا200 گرم از پودر هر یک را استفاده نماید. درخصوص سرکه نیز باید به مقداری افزوده شود که پودر درحال جوش حالت ضماد پیدا کند.

آب درمانی

از دیگر مواردی که در لاغر کردن صورت تاثیر خواهد داشت شستن صورت با استفاده از آب خنک است. البته انجام این عمل باعث می شود تا پوست صورت حالت براقی به خود پیدا کند. استفاده از حوله مرطوب و نمناک نیز می تواند در لاغری صورت تاثیر داشته باشد. چند دقیقه پس از اینکه حوله بر روی صورت قرار گرفت و خنکی آن جذب پوست شد می توان حوله را برداشت.

استفاده از روغن برای لاغری صورت

روغن صندل و روغن مورد از دیگر مواردی هستند که رد لاغر کردن صورت تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. می توانید روغن را بر روی پوست صورت مالیده و سلفونی را بر روی آن قرار دهید. پس از نیم ساعت تا یک ساعت می توان روغن را از روی پوست پاک کرد. البته باید به خاطر داشته باشید که انجام این کار به دفعات بالا موجب تاثیرگذاری بیشتر خواهد شد بنابراین بهتر است به یک بار اکتفا نکنید.

کمک گرفتن از طب سنتی

افرادی که تمایل دارند در کمترین زمان بیشترین نتیجه را دریافت کنند می توانند همزمان با رژیم و ورزش و توجه به اصول تغذیه ای از طب سنتی نیز کمک بگیرند. اگر از مواد غذایی نفاخ همچون لوبیا، عدس و نخود استفاده می کنید بهتر است که آن ها را حدود24 ساعت پیش از پختن در آب خیسانده و آب آن را چندین بار تعویض کنید. استفاده همزمان غلات با برنج باعث می شود که حالت نفاخی خود را از دست بدهند.

ماساژ صورت

افراد بسیاری هستند که ماساژ صورت را راهی برای لاغر کردن آن درنظر می گیرند. البته اگر ماساژ باتوجه به شرایط آن انجام شود می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. زمانی که از ماساژ برای لاغر کردن صورت استفاده شود باید شدت بیشتری داشته و مدت زمان طولانی تری نیز انجام شود. برای اینکه تاثیر اینکار بیشتر باشد ممکن است افراد درد را نیز تحمل کنند. درخصوص زمان آن نیز باید حدود یک ساعت و نیم انجام شود تا چربی ها را به مرور زمان از بین ببرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که چنانچه صورت را به صورت عادی و آرام ماساژ دهید موجب چاقی آن خواهید شد به همین دلیل اگر نسبت به تحمل درد احساس خوبی ندارید و یا انگشتان دست شما زود خسته می شود بهتر است به سراغ این کار نرفته و راه دیگری را انتخاب کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *