#


هرآنچه درخصوص لایه برداری پوست باید بدانید

16 نوامبر 2018 بدون نظر 1445 بازدید

هرآنچه درخصوص لایه برداری پوست باید بدانید

لایه برداری راهی برای زیبایی پوست

لایه برداری راهی برای از بین بردن چین و چروک و زبری و آکنه ها و دیگر مشکلات به وجود آمده برای پوست است. بسیاری از افراد با استفاده از کرم های لایه بردار و اسکراب ها سعی می کنند تا پوستی شاداب و جذاب را به وجود بیاونرد. لایه برداری در اصطلاح علمی با نام پیلینگ شناخته می شود و برای این کار می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. البته هرکدام از روش ها براساس نظر پزشک انجام می شود و متخصص پوست می تواند روشی مناسب را با توجه به پوست فرد معرفی کند.

پیلینگ

در لایه برداری کلیه سلول های مرده از سطح پوست پاک می شود و علت آن نیز کاهش قدرت پوست برای از بین بردن سلول های مرده در اثر افزایش سن است. کمک گرفتن از یک عامل خارجی به پوست کمک می کند تا مشکل به وجود آمده حل شده و پوستی صاف و زیبا به وجود بیاید. برای انجام لایه برداری می توان از روش های شیمیایی و مکانیکی کمک گرفت و یا با استفاده از لیزر و روش های خانگی این کار را انجام داد.

لایه برداری شیمیایی

برخی از سلول ها و آنزیم ها موجب می شوند تا سلول های مرده از بین بروند و درواقع نوعی سوختگی شیمیایی خفیف را ایجاد می کنند. زمانی که سلول های مدره از روی پوست جدا شوند سلول های جوان جایگزین آن ها خواهند شد. در این روش براساس ماده ای که در لایه برداری استفاده شده و میزان غلظتی که دارد مدت زمان متفاوتی برای تاثیر آن در نظر گرفته می شود.

در لایه برداری هایی که به صورت عمیق انجام می شود از موادی قوی در این امر کمک می گیرند که می تواند چین های موجود بر روی پوست را از بین ببرد. این کار به از بین بردن ضایعات رشد یافته پیش سرطانی نیز کمک خواهد گرفت. در لایه برداری عمیق از محلول هایی استفاده می شود که فنل از مهمترین ترکیبات آن به شمار می رود. البته افراد باید توجه داشته باشند که در خصوص این عمل فرد باید بیهوش شده و در مرکز درمانی نیز بستری شود.

لایه برداری متوسط

در این نوع لایه برداری محلول ها به میزان بیشتری در پوست فرو می رود و از آن اغلب در خصوص دیگر قسمت های بدن استفاده می شود. البته از این ترکیبات در خصوص صورت استفاده نمی شود اما برای دیگر قسمت های بدن گزینه مناسبی به شمار می رود. از لایه برداری متوسط برای از بین بردن اسکار آکنه، تغییرات ایجاد شده بر روی پوست و چین و چروک استفاده می شود. این محلول ها از تری کلرو استواستیک با غلظت متوسط درست شده است.

لایه برداری سطحی

برای از بین بردن آسیب های سطحی به وجود آمده بر روی پوست از لایه برداری سطحی استفاده می شود. این روش برای از بین بردن تیرگی پوست و جوشگاه های قدیمی و چروک زودرس به کار گرفته می شود. در ترکیبات آن از هیدروکسی اسیدها با غلظت های 20 تا 70 درصد استفاده می شود.

برای لایه برداری ابتدا از محلولی که دارای پایه اسیدی است استفاده می شود تا لایه های آسیب دیده پوست از بین برود. این کار باعث می شود تا نوعی سوختگی خفیف شیمیایی بر روی پوست ایجاد شود. انجام لایه برداری کمک می کند تا پوست طراوت و زیبایی خود را به دست بیاورد.

استفاده از کرم مناسب بدون تجویز پزشکی

کرم های لایه برداری که در ترکیبات آن ها از آلفا هیدروکسی اسید، آنزیم های طبیعی، رتینوئیدها استفاده شده است بهترین گزینه برای پاکسازی پوست به شمار می روند. زمانی که از محلول های لایه بردار استفاده می شود حدود 14 روز طول می کشد تا سلول های مرده ای که روی پوست هستند از بین رفته و سلول های جوان جایگزین آن شوند. افرادی که قصد استفاده از اسیدهای میوه با غلظت کم را دارند می توانند این محلول را از داروخانه ها خریداری کرده و شب در زمان خواب بر روی پوست صورت خود استفاده کنند.

زمانی که از این فراورده ها استفاده می شود بهتر است افراد توجه داشته باشند که به چشم و دهان نزدیک نشود چرا که موجب آسیب و بروز التهاب و قرمزی در این نواحی می گردد. درخصوص اسیدهای میوه ای که غلظت آن ها 50 یا 70 درصد است افراد باید زیر نظر متخصص پوست از آن استفاده کنند.

لایه برداری سطحی مختص چه افرادی است

همانطور که پیش تر نیز گفته شد لایه برداری سطحی برای حذف آثار باقی مانده از اشعه های آفتاب و چین هایی است که به صورت ظریف بر روی پوست ایجاد می شود. لایه بردارهای سطحی اغلب دارای غلظت بالایی هستند اما افراد می توانند از انواع ملایم تر آن برای استفاده راحت تر برخوردار شوند. البته برای اینکه نتیجه دلخواه به دست بیاید بهتر است در طول روز 4 تا 5 بار از لایه بردار استفاده شود. افرادی که تمایل دارند پوستی صاف و درخشان داشته باشند می توانند این عمل را در مدت 2 تا 4 هفته انجام داده و پس از آن نیز در طول سال 4 مرتبه تکرار نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *