#


نکات و لوازم آرایشی مورد نیاز در سفر

8 می 2017 بدون نظر 1243 بازدید

نکات و لوازم آرایشی مورد نیاز در سفر

نکات و لوازم آرایشی مورد نیاز در سفر

سفر یعنی حرکت از نقطه ای معلوم به مجهول .به شرط انکه مبدا مقصد ومسیر مشخص شده باشد.اما در این حرکت لوازمی مورد نیاز است و نکاتی باید رعایت شود. ما در اینجا لوازم آرایشی ای که برای سفر نیاز دارید وبرخی نکات لازم جهت مراقبت از پوست و زیبایی را برایتان خواهیم گفت تا با احتیاط بیشتری به سفر بروید.

ضدآفتاب های رنگی

فرقی نمی کند که به دل کوهستان یا کویر زده اید یا شهری ساحلی را برای سفر خود انتخاب کرده اید، اولین کرمی که باید در کیف آرایش شما قرار بگیرد همین کرم ضدآفتاب است. ضدآفتاب رنگی اوریاژ با حداکثر حفاظت در برابر آفتاب در دو رنگ روشن و برنزه طبیعی یکی از موثرترین کرم ها برای جلوگیری از ایجاد لک و دانه های قهوه ای ناشی از آفتاب در سفر است. این کرم که تا ساعت ها در برابر نور مقاوم است برای خانم هایی که پوست چرب و مستعد جوش دارند توصیه می شود پس بهتر است 200 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از آن استفاده و هر چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

اسپری آب معدنی

از آنجایی که معمولا بیشتر محصولات بهداشتی برای تمام اعضای خانواده در سفر توصیه می شود با این حال در برنامه های سلامت و مراقبتی، خانم ها در اولویت هستند. اسپری آب معدنی هم از دیگر محصولاتی است که در سفر توصیه می کنیم همراه داشته باشید. این اسپری برای درمان التهاب، آفتاب سوختگی ها و مبارزه با خشک شدن آب پوست بدن مفید است. و استفاده روزانه از آن باعث درخشندگی پوست تان می شود. این محصول استثنائا برای استفاده در موقعیت هایی مانند خشکی پوست بعد از اصلاح آقایان و خارش و ادرار سوختگی هم پیشنهاد می شود اما بهترین زمان مصرف آن هنگام مسافرت بعد از ورزش و قبل از بیرون رفتن از منزل است.

ریمل نزنید

در طول سفر تا رسیدن به مقصد از زدن ریمل خودداری کنید، چون اگر کمی ‌چرت بزنید و بیدار شوید ممکن است ریمل به زیر چشم‌های تان ریخته باشد. حتی بهتر است سایه چشم هم نزنید چون ممکن است دست تان بخورد و پاک شود یا به جاهای دیگری از صورت تان سرایت کند.

پاک کننده ی پوست همراه خود داشته باشید

اگر فقط بتوانید یک وسیله مراقبت از پوست را با خودتان به سفر ببرید آن وسیله نه ماسک صورت و نه لوسیون بدن بلکه فقط و فقط پاک کننده صورت است. چون تغییرات ناگهانی در مواد پاک کننده می‌تواند تعادل اسید پوست را از بین ببرد و منجر به ایجاد مشکلات پوستی شود.

کیف لوازم آرایش تان را با خودتان ببرید

اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید حتماً لوازم آرایش تان را همراه خود ببرید چون این محصولات گران هستند و تهیه همه لوازم برای شما مقرون به صرفه نیست. اگر هم بخواهید چیزی بخرید معمولاً باید به لوسیون بدن، صابون و عطرها فکر کنید.

کرم پودر را فراموش کنید:

اگر می‌خواهید با پوستی سالم پا به مقصد بگذارید، روز سفر کرم پودر نزنید و در عوض فقط از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر با هواپیما سفر می‌کنید قبل از فرود می‌توانید از یک مرطوب کننده رنگی برای بشاش به نظر رسیدن صورت کمک بگیرید، اگر بدون کرم پودر نمی‌توانید از خانه خارج شوید بهتر است از انواع سیلیکونی استفاده کنید که بین پوست شما و آرایش تان یک لایه محافظ ایجاد می‌کند. به این ترتیب کرم پودر بیشتر روی صورت می‌ماند و پوست را از کم آب شدن محافظت می‌کند.

کمی ‌روشن کننده بزنید:

اگر مسافرت در شما این احساس را ایجاد می‌کند که پوست تان کمی ‌تیره شده و چهره شما خسته و زرد رنگ به نظر می‌رسد، بهتر است از یک پنکیک روشن تر از پوست تان استفاده کنید. پنکیک را به آرامی ‌روی گونه‌ها، پل بینی و لب‌های تان بکشید. اگر نتوانستید از پنکیک استفاده کنید به جای این کار می‌توانید از رژگونه ولب استفاده کنید تا رطوبت و تازگی پوست حفظ شود و صورت تان شاداب تر به نظر برسد.

از رژلب ۲۴ ساعته فاصله بگیرید:

شاید اولین چیزی که برای سفرهای طولانی به ذهن تان برسد این باشد که از رژلب‌های طولانی مدت برای دادن رنگ به لب‌های تان استفاده کنید، اما این کار اشتباه است چون این رژلب‌ها، لب‌های شما را بی آب کرده و حتی ممکن است آن را پوسته پوسته کند. بهتر است به جای این کار لب تان را با رژلب معمولی و کلاسیک پوشش دهید و بعد از یک براق کننده روی آن استفاده کنید. به این ترتیب در طول سفر شما فقط باید براق کننده تان را تجدید کنید و نیازی به استفاده دوباره از رژلب کلاسیک نیست.

پف چشم تان را بگیرید

برای کاهش پف چشم‌ها در طول سفرهای طولانی به خصوص به جاهایی مانند چین یا آمریکا که ساعت‌های طولانی در هواپیما هستید، می‌توانید یک لیف حمام تازه با خودتان ببرید و از مهماندار بخواهید کمی ‌یخ خرد شده را در این لیف حمام بریزد و برای تان بیاورد. این لیف را برای چند دقیقه زیر چشم‌های تان قرار دهید و بردارید. این کار نگاهی تازه و بشاش به شما می‌دهد.

موچين

تميز بودن صورت، اهميت ويژه‌اي براي خانم‌ها دارد. گاهي در طول مسافرت روييدن يک موي اضافه مي‌تواند اعصابتان را به هم بريزد. موچين نه‌تنها وسيله مناسبي براي اصلاح ابروست بلکه اگر دچار موي زائد روي چانه يا موي زير پوستي شديد نيز مي‌توانيد به‌راحتي به کمک آن اين موها را بيرون بکشيد

گوش پاک‌کن

براي پاک کردن قسمت‌هاي بيرون‌زده رژلب يا پاک کردن خط‌چشمي‌ که اشتباه کشيده شده يا تميز کردن سياهي زير چشم به دنبال ريزش ريمل گوش پاک‌کن وسيله‌اي کارآمد و ضروري است. نيازي نيست بسته کامل گوش‌پاک‌کن را در کيفتان بگذاريد. 5 تا 10 عدد را در يک دستمال کاغذي بپيچيد و در جازيپ کيفتان قرار دهيد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *