#


نکاتی در مورد رژلب های آلرژی زا

4 جولای 2018 بدون نظر 1861 بازدید

نکاتی در مورد رژلب های آلرژی زا

چه رژ لب هایی موجب بروز آلرژی خواهند شد؟

یکی از کارشناسان مربوط به نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی و همچنین مواد غذایی در مورد خرید محصولات آرایشی مخصوص چشم و لب و نیز طرز استفاده از آن ها توضیحاتی را ارائه داده است.

قیاسی در مورد ترکیبات رنگی که در محصولات آرایشی که مختص زیباسازی صورت و لب ها استفاده می شوند، افزود: برای انتخاب و خرید محصولات آرایشی مربوط به صورت باید دقت زیادی کرد، به این دلیل که مدت زمانی که این محصولات بر روی پوست باقی می مانند بیشتر است.

وی همچنین در مورد استفاده از مواد آرایشی که حاوی ضد آفتاب بوده و این که در جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست تاثیر زیادی دارند خاطر نشان کرد که: به طور حتم مواد آرایشی مخصوص پوست صورت باید حساسیت زا نبوده  و نیز ضد آکنه هم باشد تا بتواند از ابتلا به حساسیت جلوگیری کند.

قیاسی همچنین در مورد مواد آرایشی مربوط به چشم که سایه ی چشم، ریمل و نیز خط چشم از انواع آن ها محسوب می شوند افزود: برای تمیز کردن و پاک کردن آرایش از روی چشم ها در هنگام شستشو به هیچ وجه چشم ها را به صورت شدید مالش ندهید زیرا ممکن است برای چشم خطرناک باشد. بیشتر موادی که حساسیت زا هستند از این طریق به داخل چشم وارد خواهند شد. همین طور در ادامه خاطرنشان کرد که مواد آرایشی که قابل شستشو بوده و حاوی آب هستند به آسانی از روی پوست پاک خواهند شد.

وی در ادامه در مورد این که افراد نباید از مواد آرایشی مربوط به چشم به صورت مشترک استفاده کنند افزود: بهتر از مواد آرایشی که مربوط به چشم هستند به صورت اختصاصی برای هر فرد استفاده شوند و نیز این مواد بعد از گذشت سه تا چهار ماه باید تعویض شوند، به این خاطر که ممکن است موجب بروز آلودگی های باکتریایی شوند.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در مورد مواد آرایشی مربوط به لب که شامل رژ لب و برق لب هم می شوند اشاره کرده و افزود: این مواد آرایشی سبب می شود لب هایی که دچار ترک خوردگی شده و خشک شده اند مرطوب شده و از خطراتی که در مقابل نور شدید آفتاب ممکن است متوجه لب ها شوند محافظت شود. برخی از رژ لب هایی که مدت زمان بیشتری رنگ شان بر روی لب ها باقی می مانند، امکان دارد که موجب ایجاد درماتیت تماسی آلرژیک شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *