نکاتی برای داشتن پوست شاداب

نکاتی برای داشتن پوستی شاداب

این را بدانید که در یک روز نمی شود پوست را شاداب کرد. ولی می توانید که پوست خود را در کمتر از یک ماه به بهبودی برسانید. برای جایگزین شدن سلول های جدید به جای سلول های قدیمی به یک ماه مدت لازم دارید. توصیه هایی که به شما می کنیم را به کار ببرید تا پوستی شاداب در مدت زمان کوتاه داشته باشید. اولین کاری که می کنید ماساژدائمی است پس هر چه زودتر این را کار را شروع کنید.

با انجام دادن ماساژ سلول های مرده ای که بر روی پوست جمع شده اند را نابود می کند. اگر این سلول ها از بین نروند باعث بسته شدن پوست می شود و در نتیجه بر روی پوست تان جوش به وجود می آید. پس از ماساژ مولتی ویتامین بخورید. با خوردن این مولتی ویتامین ها می توانید رژیم خود را تکمیل کنید و جای مواد غذایی که به مقدار کافی نیست را بگیرد.
این را به یاد داشته باشید که بیش از حد از ویتامین استفاده نکنید. پوست شما هم مانند دیگر اعضای بدن به این نیاز دارد که بین ویتامین و مواد غذایی تعادل باشد.

بعد از انجام این مراحل به مرحله سوم می رسیم و شما باید در این مرحله قبل از خواب صورت تان را بشویید، اگر با همان پوست کثیف بخواید بدترین کاری ایت که در حق پوست صورت تان کرده اید. اگر موقع خواب سلول های مرده بر روی پوست باقی بمانند باعث بسته شدن پوست صورت تان و ایجاد جوش می شوند.

پوست شاداب

تا حد امکان از کرم های مرطوب کننده برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید. بعد از اینکه حمام تان تمام شد و بیرون آمدید تا پوست تان خشک نشده از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار می توانید به پوست کمک کنید تا رطوبت حاصل از دوش گرفتن در پوست شما باقی بماند.

در مرحله بعد باید آرامش داشته باشید. اگر استرس زیاد داشته باشید باعث می شود که بر روی تمام اعضای بدن مخصوصا پوست تاثیر داشته باشد. با داشتن استرس زودتر دچار پیری پوست می شوید. برای کمک کردن استرس خود و کمک به آرامش جسمی و روحی می توانید از فنون مدیتیشن استفاده کنید. باید کاری کنید که خون در بدن شما سریع تر گردش و پمپاژ کند. زمانی که به ورزش کردن می پردازید خون در بدن تان هم سریع تر به گردش می افتد، پس ویتامین ها، اکسیژن و مواد معدنی به پوست تان می رسد و باعث شاداب تر آن می شود.

– در رژیم خود مواظب میزان نمکتان باشید

کسانی هستند که به ید داخل نمک حساسیت دارند پس نباید از نمک به میزان زیاد استفاده کرد زیرا باعث به وجود آمدن کهیر و جوش بر روی پوست شما می شود.

– به خال های صورت توجه کنید

سر تا پای خود را به وسیله آینه چک کنید به ویژه خالهایی که جدیدا بر رویپوست صورت تان به وجود آمده است. چون در بیشتر موارد بیماری ملانوم که یک بیماری بسیار خطر ناک از سرطان پوست است از راه همین خال ها ناشی می شود. در رژیم غذایی خود مقداری روغن اضافه کنید. اگر در رژیم غذایی خوداز مقدار کمی روغن استفاده کنید در صورتی که فقط ده درصد از کالری را روغن تامین می کند باعث می شود که پوست شما خشک شود. روغن هایی که برای پوست بسیار مفید هستند عبارتند از: روغن زیتون، روغن دانه های گیاهی، کره بادام زمینی، مغزهای آجیلی و کره بادام زمینی.

– آب بنوشید

وقتی که بدن تان تشنه می شود پوست شما تیره و خشک دیده می شود. ولی این را به یاد داشته باشید که نشینی های ساده را جایگزین نوشیدنی های گازدار کنید. میوه ها و سبزیجات هم باعث می شود که آب بدن تامین شود.

– زود بخوابید

اگر کم بخوابید باعث می شود که اثرات منفی بر روی پوست گذاشته شود. رنگ پوست صورت تان از حالت طبیعی در می آید و چشمان تان گود می افتد. بهترین زمان برای در مان پوست شما شب است. زیرا در هنگام خواب دمای پوست بالا می رود و با بالا رفتن دمای پوست مواد سازنده ای که در مواد غذایی وجود دارد را جذب می کند.

– به پشت بخوابید

اگر روی صورت تان بخوابید باعث می شود که جریان خون در پوست شما کم شود و این مسئله موجب پیدایش چین و چروک بر روی پوست تان می شود.

پوست شاداب

– پاهای خود را نرم کنید

زمانی که می خواهید بخوابید به پاهای خود مقدار زیادی وازلین بمالید و بعد جوراب کتان بپوشید. با انجام این کار بعد از چند شب پاهای شما نرم و لطیف می شود.

– به استخر و شنا بروید

فواید گرما برای زیبایی پوست زیاد است زیرا باعث گردش خون و آرامش می شود. به شما توصیه می کنیم که بیش از 15تا20 دقیقه داخل سونا نمانید.

 

از من بپرس 2

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago