میکرودرم: روشی جدید برای جوان سازی پوست

میکرودرم: روشی جدید برای جوان سازی پوست

یکی از روشهایی که برای جوان سازی و شادابی پوست استفاده می شود، میکرودرم است که روشی بدون درد و غیر تهاجمی به شمار میرود.در این روش پوست بوسیله یک دستگاه ساینده لایه برداری میشود.به این شکل که خارجی ترین لايه پوست كه حاوي سلول هاي مرده پوست است (لايه اپيدرم) در معرض تماس با يک ماده معدني بي ضرر قرار میگیرد.اين پودر با داشتن کريستال هاي ريز باعث مي شود که پوست ساييده شده و بافت هاي مرده از میان رفته و پوست ترمیم گردد.میکرودرم با از بين بردن ضخامت پوست باعث بهتر شدن تبادلات فيزيولوژي پوست و تحريک کلاژن سازي براي تقويت قوام پوست با تحريک فيبروبلاست ها میشود.این روش برای از بین بردن اسکارهای سطحی،لک های پس از التهاب آفتاب سوختگی و خطوط ریز و چروک کاربرد دارد.

روش کار

روش کار بدین منوال است که  ابتدا پوست تمیز و  آرایش و چربی آن کاملا پاک می شود و بعد به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن سایش در نقاط و جهات مختلف انجام می شود. زمان لازم حدود 20 تا 30 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن  میباشد.و پس از اتمام پروسه صورت پاک و سپس با آب ولرم شسته می شود و یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) به محل ساییده شده زده می شود.

فواید آن

از فواید مهم این روش؛از بین رفتن لک های پیری، تمیز کردن جوشهای سر سیاه،شاداب وسر حال شدن پوست صورت،سفت شدن پوست گردن و صورت،کلاژن سازی،روشن شدن پوست،تاثیر بهتر داروهای پوست،درمان چروکهای ظریف پوست و ترمیم اسکارهای سطحی و کمک به درمان جوش های زیرپوستی،کنترل چربی پوست صورت،ونرم ترو لطیف تر شدن پوست، میتوان نام برد.

برای استفاده از این تکنیک افراد باید از دو روز قبل تا 72 ساعت پس از میکرودرم از مصرف داروهای لایه بردار و ضد لک خودداری کرده باشند و پس از انجام میکرودرم از ضدآفتاب با دقت بیشتری و با فاصله هر 3 ساعت استفاده کنند. استفاده از آب داغ تا 24 ساعت بعد از درمان ممنوع است .همچنین اقداماتی مثل دکلوره نمودن ، استفاده از بند ، موم و … بعد از 3-4 روز از میکرودرم مجاز است. آقایان موظفند 3-4 ساعت قبل از میکرودرم اصلاح نمایند و در صورت تمایل بعد از 12 ساعت از میکرودرم اصلاح صورت بلامانع است.

نتایج

بهترین نتایج این روش از طریق یک سری جلسات درمانی که معمولاً بین ۴ تا ۸ جلسه و به فاصله ۷ تا ۱۴ روز باشد، به دست می‌آید. اولین آثار مثبت این عمل بلافاصله بعد از اولین جلسه دیده می‌شود، بااین‌حال تغییرات برجسته و واقعی در هفته‌های چهارم تا پنجم بعد از عمل قابل مشاهده خواهد بود.

این روش ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشد مثلا صورت به طور موقتي صورتي رنگ مي شود كه این حالت طي 24 ساعت به طور كامل از بين مي رود.همچنین اگر ميكرودرم به روش نامناسبي انجام گردد، مي تواند موجب كبودي و ناهمگوني رنگ پوست شود. ناحيه لب ها معمولا مستعد ايجاد كبودي مي باشد و ناحيه پلك ها بهتر است هرگز تحت درمان ميكرودرم قرار نگيرد. درمان هاي خيلي عميق يا خيلي شديد مي تواند منجر به بدرنگي دائمي در پوست گردد..

 

 

از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago