#


مادران باردار چگونه می توانند زیباتر شوند؟

25 مارس 2018 بدون نظر 1143 بازدید

مادران باردار چگونه می توانند زیباتر شوند؟

دانستنی هایی برای زیبایی بیشتر مادران باردار

این مطلب یک راهنما می باشد برای تمام خانم ‌های بارداری است که در انتظار به دنیا آمدن یک نوزاد کوچولو می باشند. در این مطلب به شما می‌ گوییم که چطور در زمان بارداری زیبایی ظاهری ‌تان را حفظ نمایید؛ از راه ‌های درست کردن مو‌‌های ‌تان گرفته تا ترفندهای آرایش ‌کردن و انتخاب کردن لباس. به یاد داشته باشید که نباید در زمان بارداری زیبایی ظاهری‌ تان را به دلیل زیبایی حس مادرانه از یاد ببرید. تنها کافی است به دنبال راه های مطمئن و اندکی متفاوت ‌تر باشید.

چگونه بدون رنگ به مو‌های ‌تان تنوع بدهید

اولین نکته این که به دنبال مدل‌ های بسیار کوتاه نروید. در زمان بارداری بلندی مو باید حداقل تا روی شانه باشد. به طور معمول چهره خانم ‌ها به دلیل تغییر حالت‌ های دوران بارداری گرد و پر‌تر از میزان و اندازه ‌های معمول به چشم می خورد. به همین دلیل بهتر است به هیچ عنوان زیر بار چتری گذاشتن نروید. درست است که این امروزه چتری گذاشتن مجددا در بین زنان رایج شده است و به قولی مد روز می باشد ولی چتری چهره را گرد و در نهایت پر‌تر به نظر می رساند. حالتی که برای خانم بارداری که صورتش به میزان کافی ورم دارد، به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. به طور کلی موهای بسیار کوتاه برای خانم ‌هایی که باردار هستند پیشنهاد نمی ‌شود. بهتر است بلندی مو‌های‌ تان را تا روی شانه در نظر داشته باشید. قسمتی از مو‌ها را از دو سمت گوش به همراه موهای قسمت جلو به طرف بالا ببرید و به صورتی که روی سرتان اندکی پف داشته باشد آن را با کمک یک کلیپس و یا حتی کش ببندید. کشیدن مو‌ها از سمت بالا باعث می شود که صورت تان کشیده ‌تر به نظر بیاید. ریختن قسمتی از مو‌ها بر روی شانه ‌ها نیز به کوچک‌ تر نشان دادن صورت شما کمک می‌ کند.

برخی از پزشکان می ‌گویند استفاده از رنگ ‌مو در زمان بارداری می‌ تواند برای نوزاد شما که البته همواره جنین است، مشکلی به وجود بیاورد. ولی احتیاط شرط عقل می باشد، به ویژه هنگامی که پای مادر شدن در میان باشد. تنها کافی است به دنبال راه ‌های مطمئن و اتفاقا متنوع بروید. به عنوان مثال این که به جای به وجود آوردن تغییر با استفاده از رنگ، با کوتاه کردن مو‌ها و البته انتخاب مدل‌ هایی که با چهره ‌تان هماهنگی بیشتری دارد این تغییر را به وجود بیاورید. برای رسیدن به این هماهنگی یک راهنمای کلی ولی به طور کامل ساده وجود دارد:

در مجموع برای نرمال و کشیده شدن چهره باید مو‌های ‌تان را از دو سمت گوش به طرف عقب محکم بکشید و ثابت کنید. بخش جلوی موی‌ تان را نیز از طرف پیشانی رو به بالا حالت دهید تا چهره تان از حالت گرد خارج گردد. در صورتی که پیشانی بلندی دارید موی جلوی سرتان را به یک طرف حالت دهید و در صورتی که پیشانی ‌تان کوتاه است مو‌های‌ تان را به سمت بالا جمع کنید.

به یاد داشته باشید که مو‌های ‌تان را خرد نکنید چرا که خرد کردن مو‌ها حجم بیشتری را به سرتان می ‌دهد. در نهایت صورت شما را درشت نشان می‌ دهد. در مجموع انتخاب مدل‌ هایی که روی سر صاف و تخت قرار می‌ گیرند، می‌ تواند انتخاب مناسبی برای خانم ‌هایی که باردار هستند، باشد. در کل صاف کردن مو‌ها یکی از انتخاب هایی است که می‌ توانید روی آن حساب کنید البته پیشنهاد می کنیم که خیلی سراغ فرق وسط نروید، چرا که فرق وسط صورت شما را پهن ‌تر می‌ کند ولی موهای صاف با فرق کج یکی از انتخاب ‌های ساده‌ و در عین حال شیکی می باشد که می‌ توانید روی آن حساب کنید. در این صورت پیشنهاد می کنیم که از آرایشگرتان در خواست کنید تا پایین مو‌های ‌تان را به طور کامل صاف و یک دست کوتاه کند. البته یک مدل نیز کوتاه کردن پایین مو‌ها به طور نوک تیز می باشداکنون این که شما کدام یک از مدل ها را انتخاب می‌کنید یک انتخاب به طور کامل سلیقه ‌ای می باشد.

در صورتی که بر تغییر بیشتر اصرار دارید می ‌توانید از هایلات نیز استفاده کنید. از آنجا که در این شیوه خطر تماس مواد شیمیایی با کف سر کم می باشد و نسبت به رنگ شیوه مطمئن ‌تری است. البته از آنجا که قرار است شما همه ی سعی تان را به کار ببرید تا چهره ‌تان کشیده و لاغر‌ به نظر بیاید، بهتر است هایلایت سوزنی را برگزینید.

چطور صورتی آراسته داشته باشید؟

در این وضعیت زکاوت تان در نرمال کردن چهره های گرد و پف کرده در اثر بارداری می باشد. به همین دلیل آرایش‌ تان نیز باید به گونه ای باشد که فرم چهره ‌تان را از گرد بودن خارج کند و به گونه ای باشد که چهره ‌تان لاغرتر‌، کشیده ‌تر و بیضی به نظر بیاید. جهت رسیدن به این هدف باید به عنوان زیرساخت آرایش‌ تان، به دنبال کرم‌ پودرهایی با پایه صورتی بروید، چرا که این رنگ پف چهره را کاهش می دهد. به کار بردن رنگ‌ های روشن برای آرایش چهره های گرد و پف‌ آلود به هیچ عنوان پیشنهاد نمی ‌شود. به همین دلیل بهتر است تا اندازه ای که امکان دارد به دنبال رنگ‌ های روشن نروید. ممکن است یکی از مشکلات تان در دوران بارداری پف چشم ‌های ‌تان باشد. برای این ‌که این پف را تا اندازه ای مهار کنید پیش از شروع آرایش از کمپرس آب گرم به کار ببرید. در این وضعیت بهتر است چشمان ‌تان را بسیار کم آرایش کنید. در صورتی که دارای چشم‌ های درشتی می باشید به هیچ عنوان خط چشم نکشید و تنها پلک‌ های بالا و پایین‌ را ریمل بزنید. ولی در صورتی که خیلی درشت نمی باشد یک خط چشم شکسته البته به طور کامل باریک و به سمت بالا بکشید. در این صورت بهترین رنگ سایه برای چشم ‌های شما رنگ‌ های تیره مانند خاکستری تیره و دودی می باشد. بهتر است سایه حالت تیز و به سمت بالا داشته باشد. به یاد داشته باشید که برای مهار حالت پف‌ آلود چشم‌ های ‌تان باید بسیار کم سایه بزنید. رژگونه ‌تان را از روی استخوان گونه به سمت بالا تا نزدیک چشم ‌تان بکشید و با مهارت خط های آن را بر روی چهره ‌تان از بین ببرید. در این صورت یک رژ لب با رنگ گرم مانند قرمز یا نارنجی برای کشیده به نظر رساندن چهره شما یک گزینه مناسب می باشد. پیشنهاد می کنیم ابرو‌های ‌تان را به سمت بالا و به شکل خطی بردارید و به آن حالت شکسته یا گرد ندهید تا گردی صورت‌ تان کم شود.

در زمان بارداری به طور معمول بینی خانم ‌ها پف می ‌کند و بزرگ‌ تر از همیشه به چشم می خورد. ولی جای نگرانی نیست. با استفاده درست از کرم ‌پودر می ‌توانید این مشکل را از بین ببرید. در صورتی که بینی کشیده شما بلندتر از همیشه به نظر می رسد تنها کافی است در نوک بینی از کرم‌ پودری که ۲ درجه تیره ‌تر از پوست‌ شما می باشد، استفاده کنید. در صورتی که هم بینی شما پف کرده و کج و پرانحنا نشان می دهد از یک کرم پودر تیره در کناره ‌های بینی و یک رنگ روشن‌ تر در وسط بینی به کار ببرید و خط های به وجود آمده این دو رنگ را روی بینی ‌تان به طور کامل از بین ببرید.

برای این ‌که بدون به کار بردن از رنگ، مو‌های‌ تان را متفاوت درست کنید دو پیشنهاد به شما می کنیم.

شینیون سبدی

۱. مو‌ها را به طور کامل صاف و بدون هیچ حالتی سشوار بکشید.

۲. دو دسته کوچک از دو سمت (روی گوش‌ها) تقسیم کنید و با به کار بردن از کلیپس آن‌ ها را به طور موقت مهار کنید.

۳. تمام موهای باقی مانده در بخش وسط سر را با یک کش ظریف پشت سرتان (در امتداد خط فرضی که گوش‌ های ‌تان را به هم متصل می ‌کند) مانند یک دم اسبی ساده ببندید.

۴. سر باز موهای بخش وسط را به گونه ای بتابانید که دم اسبی شما شکل پف کرده به خودش بگیرد.

۵. هم اکنون با به کار بردن از یک کش کوچک انتهای آزاد دم اسبی‌ پف کرده ‌تان را ببندید.

۶. اینک آن را با به کار بردن از یک سنجاق ‌سر زیر مو‌های ‌تان درست‌‌ همان جایی که کش اول می باشد ثابت کنید. دو سمت مو‌های ‌تان را آرام به طرف بالا و پشت سرتان بکشید و هر طرف را با یک سنجاق ‌سر ثابت کنید. اینک باید پشت سرتان یک نیم ‌دایره به وجود بیاورید.

۷. هم اکنون به سراغ دو بخش موهایی که با کلیپس نگه داشته بودید، بروید. آن ‌ها را اندکی شل ببافید. بافت طرف راست را بر روی نیم ‌دایره ‌ای که پشت سرتان به وجود آورده اید بیاورید و آن را طرف چپ نیم ‌دایره مهار کنید. همین شیوه را برای بافت طرف چپ تکرار کنید.

۸. موهای تان آماده است، تنها کافی است در مهار کردن سر دو بافت اندکی دقت و حوصله به خرج بدهید و آخر آن ‌ها را زیر مو‌های ‌تان مهار کنید.

یک پاپیون متفاوت!

۱. دو دسته کوچک از دو سمت (روی گوش‌ ها) تقسیم کنید.

۲. آن ‌ها را پشت سرتان به هم وصل کنید و با استفاده از یک کش کوچک ببندید. انتهای آزاد آن را مجددا از کش رد کرده ولی زمانی که یک نیم‌ دایره کوچک از مو‌های ‌تان بیرون ماند آن را به حال خود‌‌ رها سازید.

۳. هم اکنون نیم دایره را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. یک سر آن را با استفاده از یک سنجاق یا کلیپس کوچک به طور موقت مهار کنید و سر دیگر را آزاد رها کنید.

۴. سر آزاد باقی مانده مو‌های ‌تان را که بیرون از کش مانده است، از نیم‌ دایره ‌ای که به حال خود‌‌ رها کرده بودید به طرف بالا بیرون بیاورید سپس آن را درست از وسط پاپیونی که هم اکنون پشت مو‌های تان به وجود آمده به طرف پایین رد کنید.

۵. اینک کافی است یک کش ظریف که البته آن را از وسط برش داده اید را با دقت دور بخش میانی پاپیون تان بپیچید.

۶. پاپیون تان آماده است!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *