#


لنز مناسب برای چشم های مختلف

16 جولای 2018 بدون نظر 2937 بازدید

لنز مناسب برای چشم های مختلف

چه لنزی برای کدام چشم مناسب است؟

تقریبا تمام افراد با انواع و اقسام لنزهای رنگی آشنا هستند، ولی در کنار همه ی توصیه هایی که پزشک ها و دانستنی هایی که در خصوص آن ها وجود دارد باید بپذیریم مردم از آن ها باز هم استفاده می کنند، زیرا مانند سایر لوازم زیبایی و آرایشی هنوز طرفداران زیادی دارد.

با این که زیبایی طبیعی بهتر و مورد پسندتر است ولی برای افرادی که مشتریان ثابت استفاده از لنزهای رنگی هستند، اطلاعاتی وجود دارد که با آن علاوه بر این که می توانید بهتر لنزتان را انتخاب کنید، بلکه به شما روش صحیح استفاده از لنز و رعایت نکات بهداشتی را آموزش می دهد.

چشم هایی با ظاهر طبیعی

لنز‌های رنگی به شما این اجازه را می دهند که رنگ چشمان تان را همان ‌گونه که دوست دارید تغییر دهید تا ظاهرتان جذاب‌ تر و زیباتر شود. لنزهای رنگی نیز به شکل شماره‌ دار و بدون شماره در بازار وجود دارند. لنز‌های تماسی شماره ‌دار نزدیک‌ بینی، دوربینی و آستیگماتیسم شما را نیز اصلاح کرده و همچنین موجب تغییر رنگ چشم تان می گردند ولی لنزهای رنگی بی ‌شماره تنها جنبه زیبایی دارد و برای تغییر رنگ چشم طراحی شده ‌اند که معمولا گران ‌تر از نمونه ‌های مشابه معمولی آن ها هستند اما افرادی که دوست دارند رنگ چشم خود را تغییر دهند به طور معمول مشکلی در پرداخت این هزینه ‌ها ندارند؛ به عنوان مثال برخی از افراد یک تغییر دراماتیک را می‌پسندند ولی برخی دیگر از افراد فقط تغییراتی جزئی را قبول دارند.

اغلب کنتاکت لنزهای رنگی به گونه ای طراحی شده ‌اند که ظاهر طبیعی بخش رنگی چشم یعنی عنبیه که از مجموعه ‌ای از شکل‌ ها و خطوط رنگی ایجاده شده اند را تغییر می ‌دهند. برخی از کنتاکت لنزهای رنگی از یکسری نقطه‌ ها و خطوط شعاعی رنگی به وجود آمده اند تا بتوانند ظاهری طبیعی بر روی چشم ایجاد نمایند. مرکز این لنز‌ها جایی که روی فضای مردمکی قرار دارد بدون طرح است تا از دید شما جلوگیری نکند.

نگاه ‌تان را رنگی کنید

انتخاب رنگ لنز مناسب چشم پیرو موارد بسیاری مانند رنگ مو و یا ظاهر پوست است. ولی در نتیجه به سلیقه شما و اینکه دوست دارید ظاهری طبیعی، دراماتیک یا دوست ‌داشتنی ‌تر داشته باشید، بستگی دارد. در صورتی که می خواهید رنگ چشم‌ تان را تغییر دهید اما آن تغییر چندان بارز نباشد پیشنهاد می شود از لنز‌هایی که کناره ‌های عنبیه شما را نمایان‌ تر می ‌کنند و رنگی طبیعی‌ تر به ظاهر شما می دهد، به کار ببرید. برای افرادی که دارای چشمان آبی هستند ولی دوست دارند تغییر کوچکی در ظاهرشان ایجاد کنند، لنز خاکستری مایل به سبز انتخاب مناسبی است.

در صورتی که دوست دارید ظاهری دراماتیک پیدا کنید که هر کسی در اولین نگاه متوجه تغییر شما شود؛ رنگی گرم ‌تر مانند قهوه‌ ای روشن به کار ببرید و چنانچه چشم تان به همین رنگ است، رنگ سردی مانند آبی روشن پیشنهاد خوبی می تواند باشد. ولی در صورتی که رنگ چشم تان تیره است بهترین انتخاب برای شما رنگ ‌های مات است. برای اینکه چهره شما طبیعی ‌تر جلوه کند رنگ عسلی روشن یا رنگ فندقی به کار ببرید و یا چنانچه دوست دارید که در بین جمع به طور کامل متمایز به ‌نظر بیایید، طبق سلیقه خود از رنگ‌ های روشن‌ تر مانند آبی، سبز یا بنفش استفاده نمایید و در نتیجه اینکه در صورتی که پوست تیره ‌ای دارید، لنز‌های روشن می‌ توانند ظاهری به طور کامل متفاوت را به شما ببخشد.

تجویز پزشک؛ مطمئن‌ ترین انتخاب

مسلما مهم ‌ترین بخش این مطلب همین جا است چرا که پیش از انتخاب لنز رنگی باید نکات کلیدی زیر را توجه کنید. با این که لنزهایی با اندازه‌ های متنوع وجود دارد و برای افراد گوناگون مناسب است، ولی به شرط آنکه به‌ درستی تجویز شده، توصیه ‌های لازم را رعایت کرده و از مکان های معتبر خریداری شده باشند. نیاز است برای تهیه لنزهای رنگی حتما به کلینیک ‌های معتبر یا چشم ‌پزشک رجوع نمایید زیرا تنها در آن صورت است که می ‌توانید کنتاکت لنزی بی ‌خطر و مطمئن را خریداری نمایید که ظاهری طبیعی‌ تر را نیز به شما می بخشد. در سایر کشورها برای خریداری لنزهای رنگی حتما باید نسخه مشخصی در دست داشته باشید تا جایی که این مسئله حتی در مورد لنزهای بدون شماره که فقط تجویز زیبایی دارند نیز صدق می کند زیرا همه ی لنز‌ها به عنوان وسایل پزشکی به حساب می آیند و باید برای خریداری آن ها نسخه تجویزی مشخصی از یک چشم‌ پزشک یا فردی که تخصص مربوطه را دارد داشته باشید و طبق چیزی که در ایران معمول است به صرف مراجعه به داروخانه یا حتی فروشگاه‌ های لوازم بهداشتی آرایشی نمی ‌توان آن ها را خریداری کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *