#


فصل گرما و عرق بدن!

10 ژوئن 2018 بدون نظر 1011 بازدید

فصل گرما و عرق بدن!

عرق بدن و چگونگی برطرف کردن آن

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد در طول روز با آن مواجه می شوند تعرق بیش از اندازه بدن می باشد. روزهای گرم از جمله زمان هایی است که تعریق بدن زیاد بوده و موجب ایجاد ناراحتی برای افراد می شود. عرق کردن به عنوان عملی طبیعی شناخته می شود که وجود آن برای متعادل نگه داشتن دمای بدن الزامی می باشد؛ با این وجود چنانچه میزان آن بیشتر از حد طبیعی باشد مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد خواهد کرد که رطوبت و بوی بد بدن یکی از آن ها خواهند بود. تعریق در صورت بروز علل مختلفی ممکن است ایجاد شود که در این میان می توان به بیماری هایی همچون کم کار بودن غده تیروئید و بلوغ و اضافه وزن و یائسگی اشاره کرد؛ البته وجود اضطراب و استرس و برخی عوامل ژنتیکی نییز می تواند موجب تعریق بیش از اندازه بدن گردد و مشکلاتی را برای افراد به همراه داشته باشد. چنانچه از تعریق زیاد خسته شده اید و به دنبال راه حلی برای درمان آن هستید توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید تا بتوانید تعریق بدون علت خود را به بهترین حالت درمان کنید.

برای از بین بردن تعریق بیش از اندازه ای که در زیر بغل وجود دارد می توان به سراغ ضد عرق هایی که سرشار از کلراید آلومینیوم هستند رفت، اما دئودورانت ها تنها موجب برطرف شدن بوی ناخوشایند تعریق می شوند و در جلوگیری از آن هیچ نقشی ندارند. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم که ضد عرق ها در خصوص برخی افراد می تواند پاسخگویی مناسبی داشته باشد اما در مورد افراد دیگر هیچ تاثیری نداشته باشد بنابراین این دسته از افراد باید به دنبال راهکارهای دیگری برای پیشگیری از تعریق بیش از اندازه بدن خود باشند. پودر زاج سفید و تالک از دیگر پزینه هایی هستند که افراد می توانند از آن ها استفاده نموده و عرق بیش از اندازه بدن خود را از بین ببرند. برای پیشگیری از تعریق زیاد بهتر است از لباس های سبک استفاده شود تا موجب دفع صحیح گرمای بدن گردد.

چنانچه عرق کردن بیش از حد به دلیل مشکلات ژنتیکی باشد باید از روش دارو درمانی استفاده کرد و راه حل های دیگر ممکن است در این حالت پاسخگویی مناسبی نداشته باشد؛ اما چنانچه عوامل ژنتیکی در این مساله دخیل نباشند می توان به سراغ راه حل های ساده ای همچون پاشیدن پودر تالک به کف پاها رفت. استفاده از این پودر پیش از پوشیدن کفش موجب می شود تا در طول مدتی که پاها درون کفش قرار دارند تعریق زیادی نداشته باشند. در ادامه چند روش دیگر را برای پیشگیری از تعریق زیاد توصیه می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی از تعریق بیش از اندازه بدن خود جلوگیری کرده و به نوعی آن را درمان کنید.

برای درمان تعریق بدن می توان از روش های درمانی همچون بوتاکس و یا لیزر نیز استفاده کرد که تزریق بوتاکس تنها شش تا هشت ماه می تواند پاسخگویی داشته باشد اما این روش درمانی هیچ عوارضی نداشته و موجب می شود در این مدت افراد احساس بهتری داشته باشند. یکی دیگر از روش های درمانی که برای از بین بردن تعریق بیش از اندازه بدن مورد استفاده قرار می گیرد عمل لیزر می باش. در این روش غدد تعریقی که موجب ایجاد احساس ناخوشایندی در افراد می شود سوزانده شده و هیچ عارضه ای نیز در پی نداشته و به عنوان روشی دائمی شناخته می شود. در این حالت پس از عمل لیزر بیمار پس از چند روز دیگر تعریقی نخواهد داشت و یا میزان آن بسیار کم خواهد بود. البته هم اکنون روش دیگری نیز برای از بین بردن تعریق بیش از اندازه بدن وجود دارد که در آن از فناوری fractional rf استفاده می شود و موجب سفت شدن پوست می شود و در زمینه کلاژن سازی و درمان تعریق بیش از اندازه بدن به ویژه در ناحیه زیر بغل بسیار کارامد خواهد بود. اگر تمایلی به استفاده از این روش های درمانی ندارید می توانید راه حل های ساده ای را که در ادامه عنوان خواهیم کرد به کار بگیرید.

نداشتن استرس و تنش در طول روز

در ابتدای راه باید از میزان استرس خود بکاهید و سعی کنید در طول روز از تنش ها و استرس ها دوری کنید چرا که یکی از مهمترین عوامل تعریق بیش از اندازه بدن استرس و اضطراب می باشد. سعی کنید راه و روش های کنترل استرس را آموخته و در طول روز آن ها را به کار بگیرید تا آرامش نسبی در طول روز داشته باشید.

پوشیدن لباس های نخی و کفش هایی از جنس چرم

استفاده از لباس های نخی که به رنگ روشن است و پوشیدن کفش های چرمی از دیگر مواردی است که می تواند مانع تعریق بیش از اندازه بدن شود؛ چرا که الیاف مصنوعی قادر به جذب تعریق بدن نیستند و رطوبت نواحی مختلف را بیشتر نیز می کنند و در نهایت بوی بدی استشمام خواهد شد که موجب بروز ناراحتی برای فرد می گردد. فصول گرم سال بهترین زمان برای پوشیدن لباس های نخی می باشد که ضخامت کمی داشته و رنگ آن ها روشن است. پوشیدن این دسته از لباس ها نور خورشید را به میزان کمتری جذب کرده و خنکی بیشتری را برای افراد به ارمغان خواهند آورد. در خصوص کفش مناشب نیز بهتر است به سراغ انواع جلوباز و چرمی آن بروید؛ چرا که کفش های بسته ای که از مواد مصنوعی تولید شده اند موجب تعریق بیش از اندازه پا شده و بوی بدی را ایجاد خواهند کرد.

استفاده از عصاره مریم گلی

در طب سنتی داروهای گیاهی بسیاری وجود دارد که موجب کاهش تعریق بدن شده و می تواند به ایجاد احساس راحتی در افراد کمک بسیار زیادی کند. مریم گلی یکی از این گیاهان دارویی می باشد که استفاده هر روزه از عصاره آن تاثیر معجزه آسایی در کاهش تعریق بدن خواهد داشت. بهتر است در طول روز حدود 25 قطره از این عصاره گیاهی را در لیوانی آب ریخته و آن را بنوشید و یا بهصورت موضعی بر روی پوست زیر بغل خود بمالید. البته ناگفته نماند برخی افراد نباید از این عصاره گیاهی استفاده کنند چرا که می تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد. کودکان و زنان باردار و برخی از افراد که دچار سرطان پستان شده اند نباید از این گیاه دارویی استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *