#


طرز شستن موها با این روش

12 ژانویه 2018 بدون نظر 1095 بازدید

طرز شستن موها با این روش

طرز شستن موها با این روش

آیا شستن موها نیز مسئله ای است که در مورد آن حرف بزنیم؟ دوباره فکر کنید! هر چند همه ‌ی ما این را بلدیم که موهای ‌مان را به چه ترتیبی بشوییم ولی واقعیت این می باشد که همه ‌ی ما به آن اندازه هم که فکر می ‌کنیم در شستن موها‌ی‌ مان مهارت نداریم.

حمام کردن و شستن موها ظاهراً کاری است که از دوران بچگی آن را انجام داده ‌ایم و به احتمال زیاد تعداد زیادی از ما اشتباه هایی داریم که روند آن ها تا به امروز ادامه دارند. حالا چرا شستن موها به این اندازه با اهمیت است؟ چون اگر شما شستن موهای ‌تان را به درستی انجام ندهید، موهای ‌تان به آن صورتی که باید سالم و درخشان باشد نخواهد بود. به احتمال زیاد شما هم مانند اکثر خانم‌ های دیگر نمی‌ توانید زیبایی موهای‌ تان را نا دیده بگیرید.

موهای ‌تان را در آب غوطه ور کنید

آیا این کار را انجام می دهید؟ اگر انجام نمی دهید، حالا زمان آن رسیده است تا شروع کنید. پیش از این که به موهای ‌تان را با شامپو بشویید، اول یک دقیقه آن ها را آب کشی کنید و پس از آن یک تا دو دقیقه آن ها را در آب غوطه ور کنید. این کار را همیشه باید با آب ولرم انجام دهید زیرا آب خیلی گرم می ‌تواند به موهای تان آسیب برساند و آن ها را خشک کند. فواید غوطه ور کردن موها در آب چه می باشد؟ بیشترین فایده این کار، باز شدن منافذ پوست سرتان است.

موها را زیاد نشویید

اگر موهای ‌تان را بیش از سه مرتبه در هفته بشویید، یعنی شما در این کار زیاده روی کرده ‌اید. شاید با خود فکر کنید دو یا سه بار شستن موها در هفته، بهداشتی و درست نمی باشد ولی اگر خواستار موهایی شاداب ‌تر و سالم‌ تر می‌ باشید باید طرز تفکرتان را تغییر دهید. واقعا نیازی نمی باشد موهای ‌تان را هر روز بشویید، ولی اگر فکر می ‌کنید باید این کار انجام شود خوب است که با یک کارشناس مو که با نظر شما موافق باشد صحبت کنید که ما به شما اطمینان می ‌دهیم، هیچ وقت نمی ‌توانید چنین فردی را بیابید!

لازم نیست موهای‌ تان را چنگ بزنید، آب بکشید و دوباره شامپو بزنید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که موهای ‌تان را زیاد می ‌شویید پس به احتمال زیاد فکر می ‌کنید باید حتما آن ها را چنگ بزنید و آبکشی کنید و دوباره شامپو بزنید تا به طور کامل تمیز شوند. ولی این را باید بدانید که کاملاً در اشتباهید. چرا؟ چون در واقع نیازی به شستن دوباره نیست. این کار شما فقط به نفع تولید کننده‌ های شامپو خواهد بود!

با آب سرد آبکشی کنید

این گمان می رود که 80 درصد شما با آب گرم یا حتی داغ موهای خود را آبکشی می ‌کنید! آب کشیدن موها با آب گرم زیاد خوب نیست. همیشه سعی کنید با آب سرد این کار را انجام دهید. چرا؟ زیرا تمیز کردن شامپو و نرم کننده با آب سرد، مفید تر و موثرتر می باشد چون رطوبت موجود در موها را حفظ می ‌کند و کوتیکول‌ های مو را می‌ بندد. آبکشی موها با آب سرد یکی از موثر ‌ترین شیوه  های مراقبت از موهاست.

برای خشک کردن موها آن ها را با حوله نسابید

شما می توانید با حوله موهای ‌تان را خشک کنید ولی نباید پوست سرتان را خیلی بسابید. چرا؟ چون سابیدن سر پس از شستن در سعی جهت زود‌تر خشک کردن موها می ‌تواند به آسانی موجب شکسته شدن موها شده و نمایی کدر و نازیبا پیدا کنند. تعداد زیادی از افراد این عادت غلط را همیشه تکرار می ‌کنند اما کنار گذاشتن آن را باید تمرین کنند. یک مقدار زمان بگذارید و با موهای خود مهربان تر باشید، عجله نکنید و کمی صبر داشته باشید. این مسئله ی مهمی است که می بایست همیشه در نظر داشته باشید.

با موهای مرطوب‌ تان با احتیاط رفتار کنید

مویی که مرطوب است خیلی شکننده است و برای همین به نسبت مویی که خشک است، خیلی بیشتر مستعد آسیب دیدن است. با توجه به این طی چند دقیقه پس از شستن باید خیلی مراقب موهای تان باشید. پیش از برس زدن همیشه بهتر است صبر کنید تا موهای ‌تان خشک شوند، البته نباید به طور کامل خشک شوند، چون موهای خشک ‌تر مستحکم‌ تر از موهای مرطوب می باشند و در نتیجه کم تر مستعد آسیب دیدگی‌ هستند.

اگر موهای بلند دارید، نوک آنها را شامپو نزنید

هیچ می دانید چرا اگر موهای ‌شما بلند هستند نباید انتهای آن ها را شامپو بزنید؟ زیرا ریشه‌ها به شامپوی بیشتری نیاز دارند و دلیل آن هم این می باشد که چربی موها بیشتر در این بخش وجود دارد و نوک موها خشک هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *