#


صدای خود را چگونه زیبا کنیم؟

صدای زیبا
26 سپتامبر 2017 بدون نظر 951 بازدید

صدای خود را چگونه زیبا کنیم؟

صدای خود را چگونه زیبا کنیم؟

به گزارش ازمن بپرس همه انسان ها دوست دارند که صدایی یبا داشته باشند مخصوصا کسانی که به اقتضای شغل شان باید از این صدا استفاده کنند مانند: خوانندگان حرفه ای، معلم ها، گویندگان، قاریان قرآن و کسانی که مانند این افراد هستند. صدای خوب برا این افراد بسیار مهم ود ارای اهمیت است.

به سلامت اندام گفتار و مهارت و توانایی های به کار گیری آن ها بیان می گویند. اگر سلامت بیان داشته باشید باعث می شود که گوینده به خوبی بتواند صحبت کند و گفتارش را به زیبایی نشان دهد. اگر کوچترین نقصی در اندام گفتاری به وجود بیاید باعث مخدوش شدن آن می شود. و باعث آسیب دیدن لحن گوینده می شود. پس باید به سلامت جسمانی اندام گفتاری و چگونگی به کار گیری آن اهمیت دهیم. موارد موثری که در تقویت زبان وجود دارد عبارتند از: تنفس کامل، دم و بازدم به موقع و استفاده مفید از تارهای صوتی..

درست نفس بکشید

اکثر خانم ها دوست دارند که با صدای بلند حرف یزنند به همن خاطر بعضی اوقات صدای آن ها دلخراش و یا بچه گانه می شود. برایاینکه به این مشکل دچار نشوید باید آرام و عمیق و از دیافراگم نفس بکشید.
تمام بازیگران زن و مرد به این شکل تنفس می کنند. زمانی که شما خوابیده اید ممکن است به طور ناگهانی این گونه نفس بکشید.

صدای تان باید رسا باشد

اگر صدای شما یک جور و آرام است مخاطبی که به حرف های شما گوش می دهد خیلی زود از صدای شما خسته می شود و حوصله ی او سر می رود. به همین دلیل سعی می کنند که زیاد وقت خود را با شما نگذرانند. پس سی کنید که صحبت تان با احساس باشد و تن صدای خود را بالا و پایین ببرید و بر روی چیزهایی که مهم است تاکید کنید.

سعی کنید صحبت هایی که می کنید واضح و کامل باشد و از آهسته و زیر لب حرف زدن خودداری کنید. اگر در یک جمع رسمی قرار گرفته اید تمام قسمت های حرف خود را واضح تلفظ کنید و جمله ها را کامل بگید. در این صورت همه فکر می کنند که شما اعتماد به نفس زیادی دارید و از شنیدن صحبت های شما خسته نمی شوند و بیشتر به شما توجه می کنند.

1-برای اینکه صدا در دماغ شما خوب شود تمرینات زیر را تکرار کنید. کلمات زیر را زیاد تمرین کنید مخصوصا حروف «ن و گ» را زیاد بکشید.
زنگ- منگ- دنگ- هنگ- جنگ- ونگ ونگ و امثال این ها.

2-سعی کنید بیشتر شعری را که آهنگ نازکی دارد را بخوانید. اگر در گلوی تان احساس خستگی کردید اول خستگی تان را در کنید و بعد دوباره ادامه دهید.

3-یکی از مهم ترین نکاتی که باید موقع سخنرانی آن را رعایت کنید این است که صدای سخنران باید خوشحال و امیدوار باشد. برای کسب موفقیت در این امر هم باید بعضی اوقات اشعاری که امید دهنده و خوشحال کننده هستند را با صدای بلند بخوانید و به معنی آن فکر کنید.

برای داشتن کیفیت بالای صوتی به موارد زیر توجه کنید
سعی کنید که بلند حرف نزنید و از داد زدن خودداری کنید.
بعد از اینکه یک ساعت صحبت کردید به حنجره تان به مدت پنج دقیقه استراحت دهید.
زیاد صدای تان را صاف نکنید و از سرفه زیاد پرهیز کنید.
به مدت طولانی با سر پایین صحبت نکنید. این کار باعث می شود که به حنجره تان فشار وارد شود.
در مکان های پر سرو صدا زیاد صحبت نکنید.
اگر صدای تان بر اثر سرماخوردگی و آلرژی گرفته است سعی کنید زیاد حرف نزنید.
از نوشیدنی های کافئین دار و گازدار پرهیز کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *