Categories: زیبایی مو

شامپو زدن صحیح به موها

شامپو زدن صحیح به موها

همه ی ما هنگامی که استحمام می کنیم موهای خود را به همراه شامپوهای مختلفی می شوییم اما اغلب این شستن موها رضایت ما را جلب نمی کند . امروز ما می خواهیم نحوه ی شامپو زدن صحیح موها را به شما بگوییم ؛ پس تا انتها با ما همراه باشید .

شامپو زدن صحیح موها شامل مراحل زیر است :

گره گشایی از موها

در ابتدا موهای خود را با یک شانه ای که دندانه های درشتی دارد درست شانه کنید تا هیچ گونه گره ای بر روی موهایتان باقی نماند . به خاطر داشته باشید که هرگز موهای خود را در حالت خیس شانه نکنید چرا که نیروی بیشتری برای شانه کردن مصرف خواهید کرد و در نتیجه امکان دارد موهای شما بشکند .

آب کشی اولیه موها با آب ولرم

پس از شانه کردن درست موها باید آن ها را با آب ولرم و نیمه گرم آبکشی کنید که به این مرحله آبکشی اولیه و یا پیش از شست وشو گفته می شود که به طور کلی برای از بین بردن گرد و غبار و آلودگی های قابل حل در آب صورت می گیرد . سعی کنید هرگز از آب

داغ استفاده نکنید چرا که باعث تردی و شکنندگی بالای موهایتان خواهد شد و این به ضرر موهای شما می باشد .

پخش کردن شامپو در کف دست

مقداری از شامپو را در کف دست خود ریخته و دست هایتان را روی یکدیگر بمالید تا شامپو روی دست های شما پخش گردد . در اصل کف شامپو باید روی دست شما تشکیل شود . مقداری که از شامپو استفاده می کنید باید به اندازه ای باشد که کف حاصل از آن بتواند روی تمام موهای شما را بپوشاند .

ماساژ دادن شامپو روی پوست سر با نوک اگشتان

شامپوزدن به مو

سعی کنید شامپو را روی کل سر پخش کرده و با نوک انگشتان خود به آرامی شامپو را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید . دقت داشته باشید که از ناخن هایتان به هیچ عنوان استفاده نکنید و برای اینکه مانع از گره خوردن و شکسته شدن موهایتان بشوید این کار را به آرامی و به صورت دایره ای انجام دهید و با حرکات یک دست و آرام موجب لطافت هرچه بیشتر موهایتان بشوید .

آبکشی نهایی موها

پس از انجام دادن و سپری کردن مراحل قبلی می رسیم به مراحل نهایی که در این مرحله باید موی خود را به خوبی آبکشی نمایید تا هرگونه بقایای شامپو از لابه لای موهای شما از بین برود . باز هم تأکید می کنم که مو در حالت خیس نسبت به اصطکاک خیلی حساس می باشند بنابراین آن را در حالت خیس به سختی مالش ندهید و دچار شکستگی مو نکنید و اجازه بدهید تا نرمی و لطافت موهایتان با رعایت این اصول شست و شو به حد قابل توجهی بالا برود . سعی کنید همیشه هنگام شامپو زدن موهایتان این قواعد را به یاد آورده و انجام دهید تا تکرار آن برای شما به صورت یک عادت پدید بیاید .

 

از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago