#


زیبایی پوست با روغن شترمرغ

9 دسامبر 2018 بدون نظر 4085 بازدید

زیبایی پوست با روغن شترمرغ

زیبایی پوست با روغن شترمرغ

روغن شترمرغ از لایه های پوست شترمرغ گرفته می شود و کاربرد آن بیشتر به صورت موضعی است و جنبه آرایشی دارد .ولی گاها بصورت خوراکی نیز مصرف می شود . روغن شتر مرغ حاوی اسید های چرب ضروری امگا3 و 6 و 9 که مورد نیاز بدن انسان است و برای تقسیم ، بهبود و رشد سلولی پوست می باشد .

روغن شترمرغ یکی از شگفت انگیزترین روغن های جهان است که به جهت دمای ذوب پایین با سرعت زیادی بدون چربی دادن به پوست ، جذب شده و منافذ پوست را مسدود نمی کند و نیز به علت ریز مولکول بودن تقریباً شبیه اسیدهای چرب در پوست انسان است این روغن سرشار از اکسیژن است و به همین دلیل در محل مورد استفاده باعث افزایش گردش جریان خون می شود همچنین به اثبات رسیده است که این روغن جهت کاهش درد ، التهاب و التیام بازسازی پوست بسیار کارامد می باشد .

خواص روغن شترمرغ در بهبود مشکلات و بیماری های پوستی

از روغن شترمرغ برای تولید انواع محصولات آرایشی ، بهداشتی از جمله صابون ها ، شامپوها و کرم ها استفاده می گردد و از روغن خالص آن می توان بصورت موضعی استفاده نمود روغن شترمرغ از زمان های بسیار دور برای ترمیم بیماری های پوستی همچون اگزما برماتیت پسوریازیست و سایر مشکلات پوستی مانند خراشیدگی ها ، سوختگی های سطحی ، ترک لبها ، موهای خشک ، آفتاب سوختگی و لکه های قرمز روی پوست و … کاربرد داشته است .

خواص جادویی دیگر روغن شترمرغ

  • صاف کننده خطوط و چروک های پوست و گردن
  • ترمیم جای زخم ، سوختگی ، بخیه و مشکلات گوشت اضافه
  • بهبود شبکه فیبری پوست بدلیل وجود اسیدهای چرب غیر اشباع
  • کمک به بهبودی کبودی و پف زیر چشم و جای جوش و خشکی لب
  • لایه بردار و جوان کننده پوست ( روشن کننده ، ضد لک و نرم کننده )
  • برطرف کننده ترک های پاشنه پا ، ترک های چاقی و لاغری و ترک های بعد از زایمان

چگونگی استفاده از روغن شترمرغ

از آنجاکه بطور معمول هیچ درمانی برای بیماری های پوستی وجود ندارد ولی بهتر است بدانید این بیماری ها می توانند با مصرف روغن راحت تر کنترل شوند و با توجه به سه عامل سن ، وزن و نیاز بیمار حدود 75 روز زمان لازم است تا هرکس با در نظر گرفتن سه عامل کلیدی فوق دوز مصرف خود را مشخص کند

مثلاً برای از بین بردن جوش های صورت بهتر است به مدت کمتر از سه هفته روزی یک مرتبه پس از شستشو با صابون های غیر محرک روغن شترمرغ بطور کامل یک دقیقه روی پوست مالیده شود ( لکه های پوستی زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند )

برای ترک های پاشنه و کف پا لازم است روزی دوبار مخصوصا قبل از خواب روغن را به خوبی در محل مالش بدهید و طی سهخ روز اثرات معجزه آسای آن را ببینید .

افرادی که پس از استحمام دچار خارش پوست می شوند و خشکی بیش از حد پوست دارند توصیه می شود پس از هربار استحمام بدن خود را با این روغن بخوبی چرب کنند استفاده از روغن شترمرغ بر روی زخم های پوستی و سوختگی ها روزی سه مرتبه در طی یک هفته باعث التیام زخم می شود .

ورزشکاران و افرادی که دچار کشیدگی و کوفتگی عضلانی و التهاب تاندون ها و لیگامنت ها شده اند با مالیدن این روغن به مدت 5 دقیقه و روزی دو بار در محل مورد نظر می توانند درد را تسکین بدهند، بهتر است این کار را هنگام شب و تا حدود یک هفته انجام دهند ( بستن ناحیه مذکور با باند کشی باعث تسریع بهبودی خواهد شد .)

برای جلو گیری از اثرات مخرب و زیانبار انواع مواد آرایشی که اغلب از مواد شیمیایی و حساسیت زا تولید شده اند توصیه می شود، قبل و پس از شستشو ی صورت ، روغن شتر مرغ به خوبی روی صورت مالیده شود .

افرادی که بعلت کارهای سنگین از درد مچ رنج می برند ، مانند کارگران یا تایپیست ها و یا کاربران رایانه ها و همچنین افرادی که مبتلا به روماتیسم و درد های زانو یا کمر هستند با استفاده ی روزی سه مرتبه روغن شتر مرغ و هر بار به مدت سه دقیقه روی محل درد و مالش دادن آن می توانند اثرات معجزه آسای آن را طی سه تا هفت هفته ( بسته به میزان شدت درد ) خواهید بود. از این روغن می توان برای درمان زخم بستر و نیش حشرات نیز استفاده نمود. امیدواریم با مطالعه ی این مطلب با خواص ویژه و خاص این روغن طبیعی و شفا بخش از آن در درمان انواع بیماری های خود و اطرافیانتان بهره مند شوید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *