#


زیبایی صورت با ماسک خرمالو

10 نوامبر 2018 بدون نظر 3425 بازدید

زیبایی صورت با ماسک خرمالو

با ماسک خرمالو صورت خود را زیبا کنید

خرمالو حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین ‌های ب و ث و دارای مواد معدنی مفید مثل پتاسیم، فسفر، کلسیم و آهن می باشد. چنانچه شما هم جزو آن دسته از افرادی می باشید که به ‌جای استفاده از مواد آرایشی از مواد طبیعی و میوه ‌ها جهت زیبایی و شفافیت پوست خود استفاده می‌ کنید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

با خرمالو جوان بمانید

خرمالو باعث می شود تا پیری پوست به تعویق بیفتد و چین و چروک را تا اندازه زیادی از بین می ‌برد. این میوه پاییزی حاوی یک نوع از آنتی اکسیدان به‌ نام لیکوپن می باشد که استتفاده روزانه از این ماده به نرمی و نگهداری رطوبت پوست کمک می کند و برای برطرف کردن چین و چروک پوست صورت خیلی مفید است.

همین طور به ‌عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی از پوست محافظت می‌ کند. می‌ توانید از ترکیب یک زرده تخم مرغ و خرمالوی له شده به همراه مقداری آب لیموترش ماسک خیلی خوبی را آماده نمایید که این ماسک در کنار تأثیراتی که بر چین و چروک‌ های پوست و برطرف کردن آن ها می گذارد، اثر خیلی خوبی بر روی شادابی و طراوت پوست هم می ‌گذارد.

پاک ‌کننده طبیعی پوست

یکی دیگر از بهترین خواص این میوه برای پوست استفاده از خرمالو به ‌عنوان پاک‌ کننده طبیعی پوست می باشد. شما می ‌توانید از خرمالو به ‌عنوان تمیز ‌کننده صورت برای برطرف نمودن چربی و آلودگی‌ های پوست و برطرف نمودن جوش صورت و آکنه استفاده نمایید چون خرمالو مقدار چربی پوست را که موجب بسته شدن منافذ پوست می‌ شود را به صورت متعادل در می آورد. یک خرمالو را با آب‌ خیار ترکیب نمایید و هر یک روز در میان روی پوست‌ خود بمالید تا مقدار چربی آن متعادل شود.

اسکراب طبیعی پوست

از اصلی ‌ترین خواص خرمالو برای پوست، شفافیت پوست، لایه‌ برداری و تمیز کردن عمیق پوست، آبرسانی و افزایش نرمی است. می ‌توان از خرمالو اسکراب طبیعی درست کرد تا مواد زائد بر روی صورت را پاک کند. فقط کافی است یک خرمالوی رسیده را با یک قاشق روغن زیتون و یک چهارم استکان شکر قهوه‌ ای مخلوط نمایید و به ‌طور منظم در یک دوره بر روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت ده دقیقه آن را بشویید.

خرمالو مفید برای پوست خشک سرما زده

با آغاز فصل سرما و به وجود آمدن خشکی بیش از اندازه بر روی پوست می‌ توانید این خشکی را با خرمالو برطرف نمایید. برنج کته ای که نمک ندارد را به همراه روغن و یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین، به همراه یک تکه کوچک خیار با پوست و نصف یک خرمالوی رسیده را با هم ترکیب کنید.

این ماسک نرم ‌کننده را بر روی پوست خود بمالید، آن وقت متوجه خواهید شد که تا چه اندازه پوست‌ شما نرم و لطیف خواهد شد. این میوه برای افرادی که ناخن ‌ها و موهای خشک و شکننده ای دارند هم مفید می باشد. آب خرمالو خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و مالیدن آن بر روی پوست سر هم باعث می شود تا شوره سر از بین برود.

در پایان این مطلب هم باید بگوییم که پیش از استفاده از ماسک‌ های خرمالو، از نداشتن هر گونه آلرژی و حساسیت به این میوه‌ اطمینان پیدا کنید. به این دلیل که بعضی از پوست‌ های حساس به میوه خرمالو از خود واکنش ‌های حساسیت ‌زا نشان می‌ دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *