زرده تخم مرغ و فوایدی که برای مو دارد

زرده تخم مرغ و فوایدی که برای مو دارد

برای تقویت موهای تان می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید که گزینه ای کارآمد و بی خطر می باشد. به طور مثال، می توانید برای بهبودی وضعیت موهای تان از روغن بادام استفاده کنید و از فواید آن بهره ببرید.

در حال حاضر روش های تقویتی و درمانی بسیاری برای رسیدگی به موهای تان وجود دارد که در دسترس تان می باشد. به همین دلیل مرکزهای زیبایی برای ارائه تازه ترین فناوری ها و شیوه ها برای ارتقا سلامت و عملکرد مو به رقابت با یکدیگر پرداخته اند. ولی برخی مواقع شیوه های به روز و مختلفی که در اختیار مردم می گذارند باعث سردرگمی آن ها می شود. تعدادی از کسانی هم هستند که برای بهتر شدن وضعیت موهای شان از روش های ساده و ارزان تر استفاده می کنند. برای این دسته از افراد بهترین گزینه ای که می توانند از آن استفاده کنند روش های طبیعی خانگی می باشد.

زرده و سفیده تخم مرغ دارای مقدار زیادی مواد مغذی می باشند. با این حال برای درمان موهای تان بهتر است که از زرده تخم مرغ استفاده کنید. زرده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی نظیر اسیدهای چرب، ویتامین A، ویتامین E،  ویتامین D، ویتامین B، لسیتین و بیوتین می باشد.

تحریک رشد مو

یکی از مواد مغذی که در زرده تخم مرغ وجود دارد پروتئین می باشد که به رشد مو کمک بسیاری می کند. برای باز زایی سریع سلول های بدن به پروتئین نیاز دارید. این باز زایی  رشد سریع مو را شامل می شود.

پیشگیری از شکستگی

اگر از محصولات مراقبت و درمان مصنوعی استفاده کنید احتمال دارد که به پاکسازی موی های تان کمک کند. با این حال ممکن است که با این کار چربی موهای تان را از بین ببرد. در نهایت باعث می شود که مو خشک و ضعیف می شود. در این شرایط موجب آماده سازی مو برای شکسته شدن می شود. اگر به این مورد برخوردید می توانید از زردن تخم مرغ استفاده کنید که به عنوان یک نرم کننده و یا ماسک مو عمل می کند که می تواند چربی طبیعی مو و پوست سر را برگرداند. به عبارت دیگر استفاده از زرده تخم مرغ باعث می شود که از ریزش مو بر اثر شکستگی جلوگیری می کند.

مرطوب کردن مو

فایده هایی که عسل برای پوست و مو دارد نشان دهنده این است که مواد طبیعی می توانند برای مو مرطوب کننده مناسبی باشند. علاوه بر عسل شما می توانید برای مرطوب کردن موهای تان از زرده تخم مرغ نیز استفاده کنید. همچنین برای اینکه بتوانید به نتیجه بهتری دست پیدا کنید می توانید عسل و تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب کنید و به عنوان ماسک مو برای همیشه از آن استفاده کنید. اگر از این مواد استفاده کنید می توانید رطوبت را به موها و پوست خشک شده تان برگردانید.

از بین بردن شوره سر

زرده تخم مرغ ممکن است که به تنهایی باعث تشدید شدن شوره سر شود. به همین خاطر شما می توانید برای اینکه شوره سرتان را از بین ببرید زرده تخم مرغ را با مواد دیگری مانند روغن یاس بنفش هندی ترکیب کنید که برای از بین بردن شوره سر بسیار مفید می باشد. با این وجود شما نیز هم مواد مغذی و هم ویژگی های ضد شوره را در اختیارتان دارید.

پیشگیری از ریزش مو

یکی از موادی که برای مو بسیار مفید است پروتئین می باشد. تخم مرغ دارای مقدرای زیادی پروتئین می باشد. شما می توانید برای تقویت موی سرتان از زرده تخم مرغ و ترکیب آن با برخی از مواد مفید دیگر استفاده کنید و آن را بر روی سرتان بمالید. رطوبتی که مورد نیاز مو و پوست سر می باشد با این روش فراهم می شود. این فرآیند می تواند مو را توسط مواد مغذی تغذیه کند. همچنین می تواند ریشه های مو را تقویت کند.

پیشگیری از سفید شدن زودرس مو

اگر می خواهید رنگ طبیعی موهای تان را تقویت کنید به شما پیشنهاد می کنیم که زرده تخم مرغ را با روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل ترکیب کنید و از آن استفاده کنید. علاوه بر ترکیب زرده تخم مرغ و روغن نارگیل شما می توانید برای موهای سفید تان از مزایای برگ های کاری و روغن نارگیل نیز بهره ببرید. فوایدی که این ترکیبات دارند باعث می شود که از سفیدی زودرس مو جلوگیری کنند. برخی اوقات سفید شدن سریع مو در بعضی از افرادی که دچار مشکلات تغذیه ای می باشند و یا بیش از اندازه از محصولات رنگ مو به کار می برند اتفاق می افتد.

باز کردن فر مو

احتمالا شما برای اینکه موهای فر شده تان را باز کنید از محصولات نرم کننده استفاده می کنید. شما می توانید به جای این نرم کننده های مصنوعی از زرده ی تخم مرغ استفاده کنید که به عنوان یک نرم کننده ضد فر مو محسوب می شود. البته زرده تخم مرغ نرم کننده ای نیست که آن را به همان حال بر روی موهای تان رها کنید. شما باید بعد از اینکه زرده تخم مرغ را بر روی موهای تان زدید آن ها را بشویید. این کار را باید حداقل هفته ای یک مرتبه انجام دهید تا به نتجه دلخواه تان برسید.

درخشش بیشتر مو

زرده تخم مرغ علاوه بر اینکه می تواند موها را نرم کند بلکه می تواند به درخشندگی موهای تان بیفزاید. زرده تخم مرغ را می توانید به عنوان نرم کننده و ماسک مو برای درشندگی بیشتر موهای تان استفاده کنید. همچنین شما می توانید برای اینکه بیشتر موهای تان را تغذیه و درخشان کنید زرده تخم مرغ را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید.

چگونگی استفاده از زرده تخم مرغ روی مو

طرز استفاده از زرده تخم مرغ بسته به نوع مو و وضعیت آن ها متفاوت می باشد. طرز استفاده از زرده تخم مرغ برای برخی از شرایط مو را در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم.

استفاده از زرده تخم مرغ برای موی خشک و معمولی

موهایی که جنس شان خشک است برای شکستگی و فرخوردگی بسیار مستعد می باشند. قبل این که با این مشکلات مواجه شوید می توانید از زرده تخم مرغ استفاده کنید که بهترین راه حل می تواند باشد. چیزهایی که به آن نیاز دارید شامل موارد زیر می باشد:

دو عدد تخم مرغ، نصف فنجان آب و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون.

این مواد ها را باید درون ظرفی بریزید و آن ها را با هم مخلوط کنید. سپس این مواد را با دو انگشت تان بر روی پوست سرتان بمالید و مطمئن شوید که تمام پوست سرتان به این مواد آغشته شده است.

بعد از این کار کلاه پلاستیکی را که مخصوص حمام می باشد را بر روی سرتان قرار دهید و بگذارید تا مدت بیست دقیقه در همان حالت بماند. پس از آن موهای تان را با آب بشویید.

استفاده از زرده تخم مرغ برای موهای چرب

اگر موهای چربی دارید و می خواهید از زرده تخم مرغ استفاده کنید باید در هنگام استفاده از زرده تخم مرغ میزان رطوبت موهای تان توجه داشته باشید.

مقداری آب لیمو به زرده تخم مرغ بیفزایید. لیمو باعث می شود که چربی های اضافه مو را برطرف کند. این دو مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن را بر روی تمام موهای سرتان بمالید. کلاه پلاستیکی مخصوص حمام را بر روی سرتان قرار دهید و بگذارید تا پانزده دقیقه روی سرتان بماند. بعد از این مدت موهای تان را با آب شست و شو دهید و سپس سرتان را با شامپو بشویید.

این را به یاد داشته باشید که این مواد را باید روی موهای تان استفاده کنید و نه پوست سرتان، چون زرده تخم مرغ باعث می  شود که پوست سر را بیشتر چرب کند. اگر دوست داشته باشید می توانید به جای آب لیمو از آب سیب استفاده کنید.

نکته ای که در مورد استفاده از زرده تخم مرغ وجود دارد این است که میزان آن را باید طبق طول و ضخامت موهای تان باشد. در کل این موااد نه تنها خطری ندارد بلکه بسیار موثر می باشد و شما می توانید آن را در طول هفته دو بار استفاده کنید.

از من بپرس 2

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago