ریکاوری پس از گونه گذاری

برجسته کردن گونه با ژل پرکننده

ژل(اسید هیالورونیک) یک ماده خارجی است و انواع مختلف آن در بازار وجود دارد. و به 3 گروه موقت، نیمه دائمی و دائمی تقسیم می شود. ژل های موقت از متداول ترین انواع ژل ها هستند، و این ها ژل هایی هستند که از هیالورونیک اسید ساخته شده اند که علاوه بر جبران حجم از دست رفته،کلاژن را هم تحریک می کنند و به این وسیله به پوست قوام بیشتری می بخشند.تمام پوست‌های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند؛ اسید هیالورونیک. این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد‌ها وجود دارد. اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می‌کند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می‌کند.

با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می‌یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک‌تر شدن لب مواجه می‌شویم. با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، ما می‌توانیم اثرات اسید هیالورونیک طبیعی را تقلید کرده و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد کنیم. با پر کردن فرو رفتگی‌های پوست، چین‌ها و چروک‌ها به‌طور قابل‌توجهی کم شده یا برطرف می‌شوند. با اینکه بوتاکس هم دارویی تزریقی است ولی مکانیسم اثر و نوع چین و چروک‌های هدفش کاملا با ژل‌های تزریقی متفاوت است.

برجسته کردن گونه

برجسته بودن گونه و حجیم بودن آن همیشه علامت جوانی و سلامت فرد در جامعه بوده است. با افزایش سن، فرد ممکن است بخشی از حجم گونه ها و قابلیت ارتجاع پوست خود را از دست بدهد. این شرایط باعث می شود چشم ها و گونه ها فرو رفته به نظر رسیده و گونه ها حالت افتاده پیدا کنند. به این ترتیب خطوط لبخند عمیق تر شده و یک ظاهر خسته برای صورت فرد ایجاد می شود. هدف از افزایش حجم گونه و گونه گذاری (که امکان انجام آن در این کلینیک تحت بی هوشی عمومی وجود دارد) شکل دادن دقیق زوایای صورت و بازیابی حجم از دست رفته گونه به خاطر افزایش سن بیمار است.

روش درمانی تزریق ژل می تواند یک روش سریع و موثر برای افزایش حجم گونه باشد. حجم اضافه شده به گونه ها در این حالت می تواند ظاهر صورت را جوان تر و متوازن تر کند. این روش یک راهکار سریع است که می تواند تاثیرات فوری بر وضعیت بیمار داشته باشد. همچنین این روش بدون ورم و دوره ریکاوری است و کبودی ناشی از انجام عمل جراحی را به همراه ندارد.

این روش درمانی نیز به مانند جراحی زیبایی پروتز گونه می تواند برای هر دوی اهداف کاهش تاثیرات سنی برای افراد مسن و نیز در بیماران جوان برای بهبود تناسب گونه و افزایش توازن آن با سایر اعضای صورت مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به این موضوع که تناسب گونه با سایر اجزای صورت می تواند با افزایش سن کاهش پیدا کرده و دچار مشکل شود، گونه گذاری برای کاهش تاثیرات سنی همچنین تاثیرات مثبت بر بازیابی تناسب گونه با سایر اجزای صورت دارد.

بنابراین می توان گفت جایگزینی حجم از بین رفته گونه ها یکی از مهمترین مسائلی است که هنگام جوان سازی صورت باید مورد توجه قرار گیرد. در صورتی که اندازه گونه ها به مقدار کافی نباشد، صورت فرد ممکن است صاف به نظر برسد. به این ترتیب با پر کردن گونه ها می توان ظاهر طبیعی و جوان صورت را مجدداً بازیابی کرد و خطوط و منحنی های لازم را بر روی صورت ایجاد نمود. علاوه بر این، بخش میانی گونه می تواند از پلک پایین حمایت کند و به همین خاطر در بسیاری از موارد اصلاح حجم گونه ها می تواند ظاهر کیسه های تشکیل شده در زیر چشم ها را نیز بهبود بخشد..
ریکاوری پس از گونه گذاری

پس از گونه گذاری، اکثر بیماران با ناراحتی محدود به همراه ورم، کبودی و بی حسی موقت در نواحی درمان شده مواجه می شوند. در این حالت همه دردها و ناراحتی های احتمالی باید به سرعت و به سادگی با مصرف دارو کنترل شوند.

بلافاصله پس از درمان ممکن است حرکت دادن دهان برای بیمار دشوار باشد و بیماران در این زمان بطور موقت با مشکل در ارتباط با لبخند زدن و صحبت کردن مواجه می شوند. در صورتی که برای درمان شکاف هایی در داخل دهان شما ایجاد شده باشد، لازم است برای چند روز از رژیم غذایی نرم جهت بهبود مناسب پس از درمان استفاده شود.

اکثر بیماران می توانند پس از حدود یک هفته به فعالیت های عادی و شغلی خود باز گردند. به هر حال لازم است بیمار از انجام فعالیت های شدید و هر فعالیتی که با تماس یا فشار به گونه همراه است، برای مدت حداقل سه هفته خودداری نماید.

از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago