شش دلیل ریزش مو در خانم ها

همه ی ما ارزوی داشتن مو های زیبا و پرپشت را داریم و از هر هزینه ای در این زمینه از جمله خرید شامپو های گوناگون دریغ نمیکنیم. این درحالی ست که آکادمی پوست و مو آمریکا اعلام کرده است که حدود 40 درصد از خانوم ها در سنین 40 سالگی ریزش مو را تجربه می کنند. پس اگر شما موهای ریخته شده ی زیادی در شانه ی موی خود می بینید شش دلیل زیر می تواند دلیل ریزش مو در خانوم ها باشد:

بچه ای تازه به دنیا آورده اید

اگرچه در دوران بارداری مو های شما پرپشت و مناسب بودند اما حدود چهار ماه بعد از زایمان ریزش مو شروع می شود تا زمانی که مقدار هورمون استروژن که در مان بارداری تغییر کرده است به حالت عادی باز گردد. نگران نباشید زیرا که این اتفاق کاملا طبیعی بوده و پس از پایان دوره ی آن مو ها به حالت قبلیه خود شروع به رشد کردن می کنند.

شما از کش مو بیش از حد استفاده می کنید

محکم بستن مو ها با استفاد از کش مو یکی از دلایل شایع ریزش مو در خانوم ها می باشد . این کار با عث کشیده شدن مو و آسیب زدن شدید به ریشه و ساقه ی مو می شود که در نهایت منجر به ریزش مو می شود. برای درمان آن کافی ست استفاده از کش مو را محدود کنید و بعد از مدتی مو های شما ترمیم خواهند شد.

تغذیه ی شما نا مناسب است

آن چیزی که شما می خورید بر روی همه چیز بدنتان تاثیر می گذارد از جمله سلامت مو های شما. کمبود ویتامین ها و مواد معدنی همانند پروتویین ، آهن و منیزیم می تواند باعث ریزش مو در خانوم ها شود.

 

تیروئید شما کم کار یا بیش فعال است

هنگامی که تیروئید شما پرکار یا کم کار باشد بر روی ریزش موی شما تاثیر چشم گیری میگذارد یا حداقل کیفیت مو های شما را دست خوش تغییر می کند. اگر به دکتر مراجعه کنید ، پس از بررسی دارویی برای شما تجویز می کند تا سطح هورمون های شما را تنظیم کند و پس از مدتی این مشکل نیز حل می شود.

ریزش موی شما ارثی ست و اعضای خانواده ی شما هم از این مشکل رنج میبرند

بر اساس تحقیقات آکادمی پوست و مو امریکا ، شایع ترین علت ریزش مو در مرد ها و خانوم ها ارثی ست. متاسفانه این ژن می تواند از پدر یا مادر به شما منتقل شده باشد . برای کاهش سرعت ریزش مو می توانید از مینوکسیدیل و وازودیلاتور استفاده کنید.

شما بیش از حد معمول استرس دارید

استرس کوتاه مدت و گذرا تاثیری بر سلامت مو های شما ندارد اما اگر این استرس همیشگی و طولانی مدت باشد بی شک باعث آسی رساندن جدی به مو ها یتان می شود. خوش بختانه این تاثیرات دائمی نیستند و گذرا هستند. به محض اینکه سطح استرس خود را با استفاده از روش های مختلف همانند مدیتیشن و پیده روی کاهش دهید ریزش مو هایتان کم خواهد شد و به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

.

جواد

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago