روغن های مفید برای مو

 

آووکادو :

روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است را بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌کنیم که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای‌شان بیش از اندازه نازک شده‌ است.آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می‌شود. علاوه بر اینها این روغن  می‌تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی موها هم کمک می‌‌کند.

روغن بادام :

بی شک یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست‌های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می‌توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می‌بخشند.

اگر این را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای مو بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

 هفت مغز :

بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :

بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است .

 مورد :

برگ مورد متعلق است که به یکی از قدیمی ترین درختان که از مهمترین گیاهان دارویی به شمار می رود و از قدیم الایام جهت تقویت مو بکار رفته است. آنچه را که عامه مردم تقویت مو نامیده اند یک واقعیت است که دلایل آن امروزه در تحقیقات علمی به اثبات رسیده . عوامل مخرب خارجی مثل قارچها باکتری ها و عوامل حساسیت زا مثل مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های امروزی رنگبرها و رنگهای مو به اشکال مختلفی باعث تخریب پوست به صورت التهاب شوره خارش و تضعیف مو به صورت خشکی موخوره و ریزش مو و نهایتا موجب نارضایتی افراد حساس می گردند.

روغنی از این برگهای سبز و شفابخش تهیه می شود به نام  مورد که دارای ترکیبات متعددی است و مجموعا دارای خواص ضد قارچ (اعم از قارچ های بیماری زا و فرصت طلب) و همه باکتری های فرصت طلب و اغلب باکتری های بیماریزا بوده و با مهار رشد و نمو این میکروارگانیسم ها از اثرات تخریبی آنها بر سطح پوست و پیاز مو جلوگیری می نماید.

رزماری :

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک  محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . بسیاری از اطبای طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌کند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

 آمله :

آمله، آملا و یا آملج همگی نام های میوه ای هستند که در جنگلهای مرطوب هندوستان و در نواحی از سیستان و بلوچستان می روید این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث بوده و شکلی شبیه آلو دارد.

از میوه آمله روغنی تهیه می شود که هندی ها در تمامی مراسم های ویژه مذهبی خود برای تقویت موی سر و صورت استفاده می کنند که باعث تیرگی و درخشندگی موهای سر و صورت نیز می شود، در ایران قدیم و دوران صفویه نیز برای تقویت سبیل و ریش از روغن آمله استفاده می شده.

 جوجوبا :

جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند

بد نیست بدانید که  با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

زرده تخم مرغ :

تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که حاوی مقدار زیادی پروتئین و همچنین انواع ویتامین ها از جمله ویتامینA،BوDو املاح معدنی است و با توجه به مقوی و نیروبخش بودن آن روغنی از زرده تولید و استخراج می شود که برای تقویت قسمت های مختلف بدن از جمله : مو، ابرو و مژه استفاده می شود

طرز تهیه و کیفیت آن در تسریع رشد مو ، ابرو و یا مژه تاثیر فراوانی دارد، ترکیب این روغن به همراه ریشه گیاه دارویی به نام “کندوش” عمل رشد و تقویترا تسریع کرده و خاصیت ضد ریزش نیز دارد که برای این منظور می توان مقدار ۶۰ سی سی روغن زرده تخم مرغ را به همراه ۱۰گرم کندوش آسیاب شده مخلوط و فواصل زمانی مختلفی مورد استفاده قرار داد.

و روغنهای دیگر

شترمرغ

فندق

کرچک

سیاه دانه

کنجد

زیتون

نارگیل

مار

هسته انگور

 

از من بپرس 5

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago