#


روغن آرگان چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

11 آگوست 2018 بدون نظر 1291 بازدید

روغن آرگان چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

فواید روغن آرگان بر روی پوست و مو

روغن آرگان و یا روغن ارقان که آن را طلای مایع نیز می نامند محصولی ارگانیک بوده که از هسته های درخت آرگان که در مراکش وجود دارد گرفته می شود.

این روغن کمیاب و گران بها خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد که در ادامه به برخی از این فواید و راه های استفاده از آن اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید.

خواص روغن آرگان برای پوست صورت

1-مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن آرگان دارای مقدار زیادی ویتامین E و اسید چرب اشباع شده است و به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی پوست به شمار می رود. این روغن را می توانید برای تمام قسمت های بدن تان استفاده نمایید. چند قطره از روغن آرگان را بر روی پوست تان بمالید و با حرکات ملایم شروع به ماساژ دادن کنید تا پوست تان نرم و مرطوب شود.

2-جوان سازی صورت

روغن آرگان علاوه بر این که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه باعث می شود چین و چروک پوست نیز کاهش پیدا کند و برای جوان سازی پوست صورت بسیار موثر می باشد. پیش از رفتن به رختخواب کمی روغن آرگان را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بماند و سپس آن را با آب بشویید.

3-درمان پوست خشک صورت

ویتامین E و اسیدهای چربی که در این روغن وجود دارد برای کسانی که دارای پوست خشکی هستند و بیماری اگزما آن ها را عذاب می دهد بسیار موثر می باشد. روغن آرگان را به میزان کمی بر روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. هر روز باید این کار را انجام دهید تا بتوانید هر چه زودتر به نتیجه برسید.

4-درمان جوش صورت

روغن آرگان دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند چربی پوست و التهاب را کنترل نماید و آکنه و جوش صورت را درمان می کند. روغن آرگان را روزی دو مرتبه بر روی پوست صورت تان بمالید و به خوبی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید به مدت 15دقیقه بر روی صورت تان بماند و پس از آن با آب شست شو دهید و خشک نمایید.

5-لایه برداری و پاک سازی پوست

از روغن آرگان می توانید برای پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده کنید. لایه برداری پوست صورت به طور منظم می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و مانع ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت شود. چند قطره روغن آرگان را با یک قاشق شکر قهوه ای ترکیب نمایید و به مدت 2تا 4دقیقه پوست صورت تان را به صورت دایره ای ماساژ دهید. پس از آن با آب گرم شست و شو دهید و خشک نمایید.

خواص روغن آرگان برای موی سر

1-نرم کننده طبیعی

روغن آرگان به عنوان یک نرم کننده طبیعی موی سر به شمار می رود. علاوه بر این می توان از روغن آرگان به عنوان یک درمان طبیعی موخوره استفاده کرد.

2-تقویت و رشد مو

روغن آرگان به دلیل وجود مقدار زیادی ویتامین E می تواند فولیکول های مو را تقویت کند و باعث شود رشد مو افزایش پیدا کند.

3-درمان موهای خشک و شوره سر

چنانچه دارای موهایی خشک و شکننده هستید می توانید از ماسک مو ی روغن ارگان یک بار در هفته استفاده نمایید تا خشکی موهای تان برطرف شود.

4الی 10 قطره از روغن آرگان را بر روی موهای تان بمالید و به خوبی شروع به ماساژ دادن کنید. اجازه دهید یک شب بر روی موهای تان بمان و صبح موهای تان را با آب و شامپو شست و شو دهید. در صورتی که بر روی موهای تان شوره وجود دارد می توانید این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید.

4-درمان ریزش مو

روغن آرگان می تواند از ریزش مو جلوگیری کند و موهای سر را تقویت نماید. چند قطره روغن آرگان را بر روی موهای تان بمالید و به صورت دایره ای بر روی پوست و موی سرتان ماساژ دهید. اجازه دهید 15دقیقه بر روی سرتان بماند و پس از آن با آب و شامپو شست و شو دهید. می توانید این کار را هفته ای سه مرتبه انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید.

5-مرطوب کننده لب

زمانی که هوا سرد و خشک شود، لب ها به سرعت خشک می شوند و ترک می خورند. شما می توانید از روغن آرگان به عنوان یک مرطوب کننده لب استفاده کنید و خشکی لب های تان را بهبود بخشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *