#


روش هایی برای داشتن پاشنه ی پاهایی زیبا

19 دسامبر 2017 بدون نظر 683 بازدید

روش هایی برای داشتن پاشنه ی پاهایی زیبا

روش هایی برای داشتن پاشنه ی پاهایی زیبا

ترک پاشنه پا از جمله مشکلاتی است که در قسمت پا رخ می دهد و باعث تاثیر گذاشتن بر روی زیبایی آن می شود. تعداد خانم هایی که با این مسئله روبه رو هستند بیشتر از آقایان می باشد. چنانچه شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ترک پا شما را آزار می دهد و تا به الآن هر کاری کردید نتوانستید آن را از بین ببرید به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید.

پاها جزو پرکار ترین و زحمتکش ترین اعضای بدن هستند. قبل از هرچیزی وظیفه ی آن ها تحمل وزن بدن و حرکت دادن آن ها می باشد. در بسیاری از زمان ها پاها داخل جوراب و یا کفش ها هستند. پس خیلی از مواقع باعث می شود که زیبایی و سلامت شان را فراموش کنی. این فراموشی موجب خشکی پوست پاها و ترک خوردگی آن ها می شود.

هنگامی که این ترک ها عمیق می شوند بسیار دردناک می شوند و جلوه ی زشتی پیدا می کنند. البته ترک پاشنه پا به خاطر کمبود زینک و اسیدهای چرب امگا3 در بدن نیز به وجود می آیند و بهتر است که علاوه بر فراهم کردن این ماده ها، به فکر چرب کردن و محافظت از پوست پاها باشیم.

شب ها پاها را حمام کنید

پیش از هر چیزی به شما توصیه می کنیم که از کفش های پاشنه باز استفاده نکنید. همچنین اگر پاشنه پاهای تان ترک دارد و یا ندارد باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست پاهای تان دچار خشکی و یا ترک خوردگی شد بهتر است قبل از اینکه به رختخواب بروید پاهای تان را به مدت پانزده تا بیست دقیقه درون آب گرم بگذارید تا پوست شان خیس شود.

پس از آن با استفاده از سنگ پا به آرامی بر روی پاشنه پاهای تان بکشید. با اینکار سلول های مرده پوست پاشنه پای تان جدا می شود و همچین پوست پاهای تان را نرم می کند. در آخر پاهای تان را خشک کنید و بر روی آن ها کرم مرطوب کننده بزنید و جوراب بپوشید. این کار را هر شب انجام دهید.

روغن های گیاهی را دریابید

در بسیاری از موارد خشک شدن و مرطوب نکردن پوستباعث می شود که پاشنه ها ترک بخورند. در این مرحله روغن های گیاهی نقش مهمی به عنوان یک درمان خانگی دارند، چون خیلی راحت باعث مرطوب شدن و نرم شدن پوست می شود.

شما می توانید برای نرم و یا مرطوب کردن پاشنه پاهای تان از روغن نارگیل و یا روغن زیتون استفاده کنید. شب ها قبل از اینکه بخوابید پاشنه ی پاهای تان را با استفاده از این روغن ها چرب کنید و سپس جوراب نخی به پا کنید تا همه چیز چرب نشود. یک شب را با جوراب بگذارنید و اجازه دهید تا صبح روغن بر روی پاشنه ی پای تان بماند.

وازلین و آب لیموترش بمالید

یکی دیگر از مواردی که بر روی پوست تاثیر دارد آب لیمو ترش و وازلین می باشد. این مواد می توانند پینه ها را نرم و ترک پاشنه ها را کاهش دهند. برای نرمی پوست پای تان کافیست که آن ها را به مدت پانزده تا بیست دقیقه درون ترکیب آب و نمک قرار دهید. سپس پاهای تان را خشک کنید و پس از آن ترکیب آب لیمو ترش و وازلین را بر روی پاشنه های تان بمالید و جوراب بپوشید و بخوابید.

عسل فوق العاده است

عسل ماده غذایی عالی می باشد. این ماده غذایی دارای ترکیبات مفیدی است که باعث نرمی و مرطوب شدن پوست می شود. برای این کار باید مقداری عسل و آب گرم را درون ظرف بزرگی ترکیب کنید و پاهای تان را به مدت پانزده دقیقه درون آن بگذارید.

علاوه بر این می توانید بر روی پاشنه پای تان مقداری عسل بمالید و سپس کیسه فریزری را بر روی آن قرار دهید. اجازه دهید تا بیست دقیقه بماند و سپس بشویید. پس از آن از کرم استفاده کنید.

پارافین درمانی کنید

اگر ترکی که بر روی پاشنه های پای تان ایجاد شده است دردناک و آزاردهنده هستند می توانید از پارافین استفاده کنید. برای این کار باید موم پارافین را با روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را داغ کنید و بگذارید تا دمای آن به حد قابل تحمل برسد. سپس بر روی پاشنه پایی که ترک خورده بزنید. پس از آن باید جوراب بپوشید و بگذارید تا صبح بر روی پاهای تان بماند.

با آرد برنج لایه برداری کنید

برای اینکه پاهایی زیبا داشته باشید باید کمی دردسر بکشید. آرد برنج را به مقدار دو تا سه قاشق غذا خوری با سرکه سیب و عسل ترکیب کنید. در ابتدا باید پاشنه پاهای تان را درون آب گرم قرار دهید تا پوست شان نرم شود. سپس با استفاده از خمیری که تهیه کرده اید پوست را لایه برداری کنید. این خمیر را بر روی پاهای تان بزنید و با ماساژ دورانی آن را لایه برداری کنید.

ترکیب ماست و عسل را دریابید

یکی دیگر از بهترین درمان های خانگی که برای ترک پاشنه ها مفید است ترکیب ماست و عسل می باشد. یک فنجان ماست را با یک قاشق عسل ترکیب کنید و آن را بر روی پاشنه پاهای تان بمالید. سپس بر روی آن ها کیسه فریزر بگذارید و جوراب بپوشید و اگر امکانش هست بگذارید تا صبح بماند. اگر می خواهید که نتیجه بهتری بگیرید بهتر است که این کار را هر شب انجام دهید.

پابرهنه راه نروید

یکی از دلایل شایعی که باعث ایجاد ترک در پاشنه پا می شود راه رفتن زیاد بر روی فرش، موکت و سطح های زبر می باشد. کسانی که پای برهنه راه می روند به خاطر ساییده شدن کف پاهای شان بیشتر با این مشکل مواجه می شوند. علاوه بر این جاهایی که گرد و غبار است نباید پای برهنه راه بروید. ترک های پاشنه پا محلی است که اناع و اقسام مواد از محیط وارد آن می شوند و ترک پا را تشدید می کنند و باعث ایجاد خارش و التهاب و درد در این قسمت می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *