#


روش هایی برای آرایش صورت های گرد و توپر

10 مارس 2018 بدون نظر 3699 بازدید

روش هایی برای آرایش صورت های گرد و توپر

افراد صورت گرد و تو پر چگونه باید آرایش کنند؟

هر صورتی دارای فرم و خصوصیات خاص خودش می باشد ولی برخی مواقع برحسب سلیقه یا حتی برای تنوع دلمان می خواهد که مدل صورت مان را کمی تغییر دهیم و یا این که کاری کنیم که ایرادهای آن را پوشش دهیم؛ این موضوع ممکن است که برای افرادی که صورت‌ هایی چاق و گرد دارند بیشتر پیش بیاید، درست است که این افراد دوست دارند خود را لاغر کنند تا صورت ‌شان نیز کشیده ‌تر و جذاب ‌تر جلوه کند اما لاغری به این راحتی ‌ها نمی باشد یا حداقل به سرعت به دست نمی‌ آید؛ این مطلب برای بانوانی است که دارای صورتی نسبتا چاق و گرد هستند اما دوست دارند بدون رژیم لاغری صورت‌ شان کشیده و لاغر نشان دهند. این ها راه هایی هستند که خیلی از هنرمندان و بازيگران مشهور برای کشیده به نظر رسیدن صورت‌ شان از آن به کار می برند.

کجای صورت را تیره کنید و کجاها را روشن کنیم

زمانی که نوبت به آرایش می ‌رسد باید بدانید که رنگ‌ ‌ها و سایه ‌هایی که تیره هستند به کوچک‌ تر به نظر رسیدن و رنگ‌ ها و سایه ‌های روشن به بزرگ‌ تر جلوه دادن کمک می‌ کنند؛ به این معنی که چنانچه می ‌خواهید بخشی از صورت مانند بینی را کوچک نشان دهید باید از سایه تیره به کار ببرید و در صورتی که می‌ خواهید مثلا گونه ‌ها را برجسته ‌تر نشان دهید باید از سایه ‌ها و رنگ‌ هاي روشن استفاده کنید. برای این کار شما نیاز به چند رنگ پودر یا سایه دارید؛ برای رنگ تیره می‌ توانید از کرم یا پودرهایی که برنزه ‌ای هستند به کار ببرید که یک یا دو درجه از رنگ طبیعی پوست تان تیره ‌تر می باشند؛ یک کرم یا پودر درخشنده مقداری روشن‌ تر از رنگ پوست‌ تان را نیز از یاد نبرید، فراموش نکنید برای ترکیب بهتر رنگ ‌ها حتما از برس‌ های بزرگ آرایشی به کار ببرید.

با مدل موها چه کنید

برای صورت‌ هایی که گرد و نسبتا تپل هستند بهترین اندازه مو آن است که تا زیر چانه باشد. در صورتی که دارای صورتی گرد و چاق هستید موهای خود را  از حد چانه کوتاه ‌تر نکنید، به استثناء این که بخواهید مدل پسرانه بزنید و تا گوش کوتاه کنید زیرا بلندی مو تا چانه، منجر به کشیده ‌تر شدن صورت می‌ شود. موهای کوتاه و فر، خیلی مناسب صورت ‌های گرد نمی باشند جرا که فر بودن مو منجر به پهن ‌تر شدن صورت می‌ شود. چنانچه موهای فر دارید، بهترین کار این است که آن ها را بلند نگه دارید ولی برخلاف موی صاف صورت را صاف و کشیده جلوه می کند. در صورتی که می ‌خواهید موها را خرد کوتاه کنید، لایه ‌های کم ‌حجم درست کنید که باعث نشود سر را حجیم نشان دهد و بزرگی صورت تان بیش از حد توجه را به خود جلب نکند. این را به یاد داشته باشید یکی از راه ‌ها برای کمتر نشان دادن گردی صورت این است که گردن را بیشتر نشان داد. برای این کار می ‌توانید موهای ‌تان را بلند کنید و انواع مختلف مدل ‌ها و لایه ‌ها را به آن بدهید.

چطور صورتي باريك و كشيده داشته باشيد

در صورتی که دارای صورت پری هستید و می‌ خواهید بخش هاي پر را با مقداری تغيير لاغرتر و کشیده ‌تر نشان دهید باید با سایه یا کرمی که از رنگ اصلی پوست ‌تان دو یا سه درجه تیره ‌تر می باشد به طور مورب از وسط گونه تا گوش‌ ها را رنگ بزنید. دقت کنید که باید کناره ‌های رنگ تیره را با استفاده از برس کمی پخش نمایید تا صورت مصنوعی نشان ندهد و آرایش حالت گریم پیدا کند در اين حال كمتر کسی متوجه اين تغييرات خواهد شد. هر اندازه انتهای این قسمت تیره را بالاتر ببرید و پخش‌ تر کنید و روی استخوان گونه‌ را نسبتا بیشتر رنگ کنید؛ گونه ‌ها شکل  تیزتری پیدا می‌ کنند حالا بالای قسمتی را که تیره کرده‌ اید یعنی مقداری پایین ‌تر از چشم ‌ها را رنگ روشن بزنید تا این رنگ تیره خود را بهتر جلوه کند.

بینی را بدون جراحی کوچک کنید

برای این که بینی‌ خود را کوچک‌ تر نشان دهید باید با پودری که از پايه پوست ‌تان تیره تر است دو سمت تیغه بینی را تقریبا يك سانتی ‌متر قبل از سوراخ بینی تيره كنيد. به یاد داشته باشید که نباید رنگ تیره را روی تیغه بزنید چرا که در این صورت بینی حالتی بدشکلي به خود می گیرد. باید بر روی تیغه بینی از رنگ روشن استفاده کنید تا تضاد بین رنگ تیره و روشن حالت بینی را زیباتر جلوه کند. در صورتی که بینی ‌تان بلند است قسمت پاييني بيني یعنی میان دو سوراخ بینی را نیز تیره کنید.

پیشانی را فراموش نکنید

یک قسمت مهم دیگری که در صورت شما وجود دارد پیشانی می باشد که می‌ تواند در لاغر نشان دادن کمک بسیاری به شما کند؛ باید خطوط گیجگاهی و همچنین رویش ‌گاه ‌های مو را با کرم یا پودر برنزه‌ کننده خودتان تیره کنید؛ با این شیوه زاویه بین استخوان‌ ها جلوه بیشتری دارند و در نهایت صورت لاغرتر و استخوانی‌ تر نشان داده می شود.

یک توصیه برای آرایش چشم

نوع کشیدن خط چشم برای افرادی که دوست دارند خط چشم داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که چشم‌ های زیاد درشتی ندارید بهتر است خط چشم را شکسته و به طرف بالا بکشید؛ ولی در صورتی که چشم ‌های درشتی دارید، می ‌توانید خط چشم کشیدن را فاکتور بگیرید و فقط از ریمل استفاده کنید؛ به یاد داشته باشید که ريمل روی مژه‌ های پایینی چشم‌ ها را گرد جلوه می کند؛ بنابر این بهتر است خیلی در ریمل زدن به مژه ‌های پایینی افراط نکنید. برای سایه نیز بهتر است از سایه ‌های تیره از گروه دودی و خاکستری استفاده کنید؛ حتی در صورتی که دوست دارید از رنگ ‌های روشن بر حسب رنگ لباس ‌تان به کار ببرید حتما در زیرساخت سایه از رنگ‌ های دودی و تیره بهره ببرید و سپس روی آن ها سایه‌ های روشن و براق استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *