Categories: زیبایی جنین

راه کارهای داشتن نوزادی سالم و زیبا

راه کارهای داشتن نوزادی سالم و زیبا

بی تردید همه مادران ارزو دارند که فرزندانی سالم و زیبا بدنیا بیاورند . روی این اساس مراقبت های قبل از بارداری مادران اعم از نوع تغذیه و سلامت جسمی و روانی نه تنها سلامتی و توانایی شما را افزایش می دهد بلکه روی سلامت و زیبایی نوزاد شما بی تاثیر نخواهد بود.

در این برهه همه مادران تلاش وافر دارند تا هم به تغدیه خود اهمیت دهند و هم از استرس و اضطراب و عوامل زیان آور پرهیز نمایند .
برای عملکرد صحیح تر و علمی تر به توصیه های زیز دقت نمایید.
هر چیزی که مادر باردار تغذیه می کند از طریق جفت به جنین انتقال پیدا می کند چرا که جفت به عنوان رابط بین مادر و جنین عمل می کند.

اهمیت ســـه ماه اول

عاملی که باعث رابط بین مادر و جنین می شود جفت نام دارد که جنین از این راه از مادر تغذیه می کند، تغذیه ای که مادر در دوران حاملگی می کند بسیار مهم است چون باعث رشد و تکمیل شدن جنین می شود و نباید هیچ مواد زیان آور دیگری وارد بدن بشود. زیرا جنین در این ماه ها رشد می کند و تمام اعضای بدن او شکل می گیرند پس باید به تغذی تان اهمیت دهید و از غذاهای مناسب استفاده کنید. اندام های جنین در سه ماه دوم و سوم تشکیل می شوند و رشد می کنند.

استفاده از چه گروه های غذایی مناسب است؟

پروتئین ها پر اهمیت ترین غذاهایی هستند که برای رشد جنین مناسب می باشند. وقتی که جنین می خواهد رشد کند به پروتئین نیاز دارد پس توصیه ما به مادران باردار این است که هر روز مقداری گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ مصرف کنند. به مادران حامله توصیه می شود که از چهار گروه غذایی استفاده کنند.

مثلا هر روز از ماست یا شیر به میزان یک یا دو لیوان مصرف کنید و نشاسته و برنج را از گروه کربوهیدرات ها که هر وقت بدن مادر نیاز به آن ها را داشت استفاده کند، مصرف روزانه نشاسته و برنج را به مادران باردار توصیه نمی کنیم. استفاده از میوه و سبزیجات در مرحله آخر بسیار مهم است و این مواد غذایی دارای مواد معدنی هستند. مادرانی که باردار هستند به دلیل اینکه خون شان در جریان است حجم آن افزایش می یابد پس توصیه ما این است که از مقدار زیادی آب مصرف کنید. با نوشیدن آب زیاد خون شما به گردش می افتد.

نوزادی سالم و زیبا

گرسنــــه نمانیــــد

توصیه ای که به مادران در رابطه با تغذیه می شوند این است که به دلیل فشاری که در طی بارداری به دستگاه گوارش می شود و یا به دلیل به هم ریختن هورمون ها در ماه های آخر مادر دچار حالت تهوع می شود و معده او اسید زیادی ترشح می کند تغذیه خود را به صورت کم و دفعات بیشتر انجام دهد و هیچ وقت خود را گرسنه نگذارد. چون اگر مادر گرسنه بماند عوارض جدی سلامت جنین را در خطر می اندازد. این را به یاد داشته باشید که هرگز از غذاهای سنگین استفاده نکنید زیرا معده مادر را سنگین می کند و باعث می شود که هضم آن دچار مشکل شود.

چه چیـــزهایی نخـــوریم

مادران حامله نباید در این دوران از غذاهایی که تند، ترش و ادویه دارند و مخصوصاً نوشابه هایی که گازدارند را استفاده کنند. اسید معده با استفاده بیش از حد چای و قهوه افزایش می یابد و باعث می شو که معده شما دچار سوزش شود. اگر جزو مادرانی هستید که در سه ماه اول دچار حالت تهوع می شوید به شما پیشنهاد می کنیم که از غذاهای چرب و با حجم زیاد استفاده نکنید چون باعث زیاد شدن حالت تهوع می شود.

غذاهــایی که بایـــد بخــورید

یکی از مشکلاتی که اکثر مادران باردار در هنگام صبح دارند حالت تهوع است و بیشتر آن ها دچار این حالت می شوند ولی بعضی از آن ها حالت خفیفی را تجربه می کنند.
بعضی از این مادران هم هستند حالت تهوع آن ها به قدری شدید است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان ها را دارند و باید از آن ها آزمایشاتی را بگیرند که مطمئن شوند حاملگی خارج از رحم نباشد.

نوزادی سالم و زیبا

برای داشتن نوزادی زیبا و باهوش

برخی از افراد به این اعتقاد دارند که برای زیبا و باهوش شدن نوزاد خود از بعضی مواد خاص استفاده کنند. ولی این حرف صحت ندارد و متخصصان توصیه می کنند که مادر باردار حتما باید از تمامی مواد غذایی استفاده کند و مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنند. در این مواد غذایی به خاطر اینکه ویتامین های زیادی وجود دارد باعث می شود که رشد جنین به صورت خوبی شکل بگیرد و مغز و هوش او رشد خوبی را داشته باشند. برای داشتن یک نوزاد زیبا و باهوش نیاز است که مادران از تمامی گروه های مواد غذایی مصرف کرده باشد و از لحاظ ژنتیکی هم استعداد زیبایی را دارا باشد.

چنانچه نوزاد شما از لحاظ ژنتکی استعداد زیبایی را داشته باشد ولی مادر در دوران بارداری حد از تغذیه مناسب استفاده نکرده باشد باعث می شود که نوزاد نارس به دنیا بیاید و از نظر رشد و هوش مغزی ضعیف باشد و هم این که حرکات و مشکلات روحی و روانی در هنگام بزرگسالی به سراغ او بیاید.

از من بپرس 2

Share
Published by
از من بپرس 2

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago