#


راه کارهایی برای زیبا نگه داشتن پا

زیبایی پا
18 ژوئن 2017 بدون نظر 685 بازدید

راه کارهایی برای زیبا نگه داشتن پا

راه کارهایی برای زیبا نگه داشتن پا

ما باید از پاها هم مانند قسمت های دیگر بدن مراقبت کنیم مخصوصاً اینکه اگر بیشتر روز را در کفش بوده باشد باید از آن بیشتر مراقبت کنیم، زیرا پا مسئول سلامت کل بدن است.

پاها را خشک نگه دارید

یکی از اصول مهمی که در بهداشت پا وجود دارد خشک نگه داشتن پا می باشد، چون اگر مرطوب باشد محیط را آماده برای رشد قارچ ها می کند. برای اینکه بتوانید پاها را خشک نگه دارید باید این کارها را عملی کنید.

  • در انتخاب کفش ها دقت کنید که از مواد طبیعی تولید شده باشند زیرا سبب می شود که پاهای تان نفس بکشد.
  • هرگز یک جفت کفش را د رمدت طولانی و به طور پیوسته نپوشید.
  • سعی کنید موقع کوتاه کردن ناخن، ناخن های پای تان را زیاد کوتاه نکنید.

ناخن های پا را سالم نگه دارید

ما می خواهیم به شما راه کارهایی را ارائه دهیم که از درد ناخن های داخل پوستی کمتر عذاب بکشید.

درون یک لیتر آب یک قاضق غذا خوری نمک بریزید و پاهای خود را به صورت 15 تا 20 دقیقه داخل آن بگذارید. زیر ناخن خود را نخ دندان بگذارید و ناخن ها را به سمت بالا بکشید. بعد از این کار ناخن خود را به محلول ضد عفونی کننده، ضد عفونی کنید و با باند ببندید. شما باید برای از بین رفتن عفونت ناخن این مکار را هر روز انجام دهید.

پاهای تان را تمیز کنید

اگر می خواهید پاهایی زیبا داشته باشید ، نخست باید از تمیزی آن اطمینان کامل داشته باشید. برای این کار یک ظرف را پر از آب گرم کنید و پاهای تان را به مدت 15 دقیقه داخل آن بگذارید. اگر می خواهید پاهای تان تمیزتر بشود می توانید چند قطره شامپو هم داخل آن بریزید. البته این کار را به حاطر داشته باشید که قبل از انجام این کار لاک های ناخن های تان را پاک کنید.

پاهای تان را لایه برداری کنید

افراد زیادی از ترک خوردن و خشک شدن پاهای شان هراسانند. بهترین پیشنهادی که ما می توانیم برای ترک پاشنه ها به شما بکنیم استفاده از سنگ پا است. پس با استفاده از سنگ پا از شر پوست های سفت، محکم و ترک خورده خلاص شوید. شما می توانید سنگ پا را به مدت 5 دقیقه بر روی پاشنه پا بکشید تا پوست های خشک شده را از بین ببرید.

زیبا نگه داشتن پا

زیبا نگه داشتن پا

موهای پای تان را اصلاح کنید

اگر روی پاهای تان مویی وجود دارد آن را با استفاده از مو برها اصلاح کنید، تا پاهای تان زیباتر دیده شود. بعد از اصلاح آن به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. شما باید بیشتر توجه خود را به پاشنه و نواحی زیر پاها اختصاص دهید تا بتوانید آن محل را به خوبی نرم کنید. بعد از تمام شدن ماساژ، پاهای تان را مجدداً داخل آب گرم قرار دهید.

شست وشوی پا با شیر

برای اینکه پاهایی زیبا داشته باشید، ما توانید از روش هایی که در خانه وجود دارد استفاده کنید. راه دیگری که برای زیبا نگه داشتن پا وجود دارد این است که پاهای خود را داخل یک ظرف شیر گرم به مدت 20 دقیقه قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.اسید لاکتیکی که داخل شیر وجود دارد باعث بهبودی ساختار پوست پاهای تان می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *