#


راه های طبیعی برای جوان کردن پوست

14 جولای 2018 بدون نظر 1431 بازدید

راه های طبیعی برای جوان کردن پوست

پوست خود را با روش های خانگی جوان و باطراوت کنید

با بالا رفتن سن خطوط بسیاری در صورت افراد به وجود می آید. این حالت برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. هیچ یکاز ماها دوست نداریم که بر روی صورت و یا سایر اعضای بدن مان آثاری از کهولت سن ببینیم. به همین دلیل باید برای پیشگیری از آن ها راه حلی را پیدا کنیم.

البته باید این را بدانید که برخی از چروک ها با بالا رفتن سن به وجود می آیند و تعدادی دیگر بر اثر عوامل محیطی که فرد در آن سکونت دارد ایجاد می شوند. با این حال با انجام برخی از فعالیت ها و به کار بردن برخی ماسک ها می توان روند پیری در صورت را کاهش داد. لذا ما قصد داریم که در ادامه چند ماسک موثر و طبیعی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها اثرات معجزه آسای آن ها را مشاهده کنید.

1-ماسک هویج و تخم مرغ

هویج کوچکی را بردارید و آن را رنده کنید. سپس یک عدد تخم مرغ را داخل آن را بریزید. پس از آن یک قاشق چایخوری ازهویج رنده شده را به آن اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب نمایید. سپس توسط انگشتان دست تان آن را ماساژ دهید.

برای استفاده از این ماسک باید در ابتدا صورت خود را با آب و صابون شست و شو دهید و سپس خشک کنید. سپس این ماسک را بر روی صورت و گردن خود بگذارید و به مدت 30 ثانیه منتظر بمانید. پس از این مدت با آب سرد بشویید. سپس با روغن بادام و یا مرطوب کننده صورت خود را کمی چرب و مرطوب نمایید.

از این ماسک می توانید به مدت 10 روز پی در پی استفاده کنید. پس از این مدت یک هفته صبر کنید و پس از آن در طول هفته 2 یا 3 بار از این ماسک استفاده نمایید.

بعد از گذشت 1ماه مشاهده خواهید کرد که پوست شما نرم تر شده و اثری از پیری در صورت تان وجود ندارد.

2-ماسک جعفری

یک قاشق چایخوری جعفری خرد شده را به همراه یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش و یک قاشق چایخوری جوی پرک آسیب شده ترکیب نمایید. سپس صورت خود را شسته و خشک کنید و این ترکیب را بر روی صورت خود بگذارید. بگذارید تا این ماسک به مدت 20 دقیقه بر روی صورت تان بماند. پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید و در پایان از مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

در صورتی که دارای پوست چرب و یا نرمال هستید، می توانید از ماسک یک روز در میان استفاده کنید. ولی در صورتی که پوست خشکی دارید، باید از این ماسک 2 مرتبه در هفته استفاده کنید.

ماسک جعفری دارای خاصیت لایه برداری و سفیدکنندگی است و کمک می کند تا پوست صورت تان مرطوب نرم دیده شود.

3-ماسک موز

یک عدد موز را له نمایید. درصورتی که دارای پوست خشک هستید، کمی خامه ترش به موز له شده اضافه کرده و ترکیب نمایید. در غیر این صورت موز له شده را بر روی صورت خود قرار داده و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی صورت تان بماند. پس از آن با آب سرد شست و شو دهید و در پایان از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

3بار در فته از این ماسک استفاده کنید. ماسک موزدارای خاصیت ضد پیری بوده و می تواند چروک ها را محو نماید.

5-سرکه سیب

یکی از بهترین مواد طبیعی که می توان برای ازبین بردن لکه پوستی استفاده کرد، سرکه سیب است. سرکه سیب دارای هیدروکسی آلفا بوده و باعث روشن کردن لکه ها می شود. برای استفاده از خاصیت آن باید مقداری سرکه سیب را بر روی محل لکه ها بمالید و یک شب تا صبح بگذارید بر روی پوست تان بماند. اگر می خواهید از خشک شدن پوست جلوگیری کنید می تواند این سرکه را با مقداری روغن طبیعی مانند روغن بادام و یا زیتون ترکیب نمایید.

6-روغن کرچک

این روغن هم دارای خواص معجزه آسا برای پوست است. چند قطره از روغن کرچک را بر روی پوست تان بریزید و شروع به ماساژ دادن کنید. این کار می توانید هر روز صبح و عصر انجام دهید. بعد از گذشت یک ماه خواهید دید که اکثر لکه های روی پوست تان کمرنگ شده و محو شده اند.

7-ویتامین C

با بالا رفتن سن، کمبود ویتامین C در بدن افزایش پیدا می کند. این ویتامین برای سلامت و حفظ کسشانی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل توصیه می شود تا جایی که امکان دارد از مواد غذایی و خوراکی هایی که دارای ویتامین C هستند استفاده کنید تا از کمبود این ویتامین در بدن تان جلوگیری شود.

8-ژیمناستیک ضد چروک صورت

امروزه ژیمناستیک و یا یوگا برای صورت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این ماساژ علاوه بر ساده بودنش، بدون هیچ عارضه ای است. شما می توانید با انجام دادن آن پوست تان را جوان و با طراوت کنید. یوگای صورت می تواند آثار کهولت سن را محو نماید. برای بهره گیری از اثرات معجزه آسای آن باید این تمرینات را در طول هفته 4تا 5بار انجام دهید. البته این را به یاد داشته باشید که قبل از شروع انجام تمرینات یوگای صورت حتما باید دست و صورت خود را با صابون به خوبی بشویید.

مراقب اطراف چشمان تان باشید

انگشت های اشاره تان را زیر ابرو و انگشتان شست را زیر چشم های خود بگذارید. به سمت بالا نگاه کرده و ابروها را بالا نگه دارید. پس از آن به آهستگی چشم های خود را ببندید و و پلک های بالایی و پایینی را به صورت همزمان ببندید. این تمرین را باید بارها انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *