#


راه هایی برای برنزه کردن پوست

12 جولای 2018 بدون نظر 2011 بازدید

راه هایی برای برنزه کردن پوست

چگونه پوست خود را با آفتاب برنزه کنیم؟

برنزه بودن برای بسیاری از افراد معیار زیبایی محسوب می شود. برخی از افراد علاقه دارند که در فصلی مانند تابستان پوست خود را برنزه کنند. ولی همین برنزه کردن که از نظر بسیاری از افراد کار ساده ای است روش های خاص خودش را دارد. اشعه UV آفتاب ممکن است به پوست شما آسیب وارد کند و به جای برنزه کردن باعث التهاب و قرمز و حتی گاهی موجب سرطان پوست شود. ولی درصورت رعایت چند نکته، می توانید به هدف خود که داشتن پوستی برنزه و خوش رنگ است برسید. در این مطلب می خواهیم نکاتی را که در زمان آفتاب گرفتن باید به آن توجه کنید را در اختیارتان قرار داده ایم.

پوست تان را مرطوب نگه دارید

براساس تحقیقات انجام شده نشان داده است که پوست هیدراته در مقایسه با پوست خشک زودتر رنگ می گیرد. لذا زمانی که به حمام می روید با استفاده از لیف پوست تان را بمالید تا سلول های مرده پوست تان از بین بروند. پس از آن به کمک بادی لوشن پوست تان را مرطوب نمایید و کرم ضد آفتاب بزنید.

ممکن است با خود فکر کنید که با زدن کرم ضد آفتاب پوست تان برنزه نمی شود، ولی این مسئله درست نیست. در واقع شما باید با استفاده از کرم ضد آفتاب پوست تان را در برابر آفتاب در امان نگه دارید. اینکه پوست تان با کرم های ضد آفتاب برنزه نمی شود یک تصور قدیمی و اشتباه است. با این که پس از استفاده از آن دیرتر برنزه می شوید ولی در این شرایط پس از برنزه شدن، برنزگی شما بیشتر دوام خواهد آورد.

یکی دیگر از مزایایی که کرم ضدآفتاب دارد این است که از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند. داخل کرم های ضد آفتاب SPF وجود دارد که باعث خنثی کردن اشعه های مضر آفتاب می شود.

پس از آفتاب گرفتن پوست تان را مرطوب نمایید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید بعد از حمام آفتاب انجام دهید، مرطوب کردن پوست تان است. با استفاده از کرم های مرطوب کننده ای مانند آلوورا پوست شما نرم و مرطوب شده و باعث حفظ سلامت شما می شود. از طرفی دیگر پوستی که مرطوب است زودتر برنزه می شود. به همین دلیل شب پیش از حمام آفتاب پوست تان را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید. سعی کنید قسمت هایی که خشک تر هستند را بیشتر مرطوب کنید.

یکی دیگر از راه هایی که می توان بدن را هیدراته کرد، نوشیدن آب به مقدار کافی است. بنابراین آن را هم در برنامه روزانه خود بگنجانید.

زیر آفتاب راه بروید

اگر می خواهید تمام بدن تان برنزه شود، سعی کنید که زیر آفتاب راه بروید و از نشستن اجتناب کنید. با راه رفتن تمام بدن شما در معرض آفتاب قرار می گیرد و به طور یکنواخت برنزه می شود.

درصورتی که نمی توانید راه بروید هر 15 دقیقه یک بار سعی کنید تکان بخورید و بخش هایی از بدن تان را که پشت به آفتاب بوده را به سمت مخالف بچرخانید.

بهترین زمان برای آفتاب گرفتن آفتاب 10 صبح تا 4 بعد ازظهر است. کرم و یا روغن های برنزه خود را هر 2 ساعت یکبار تمدید کنید.

قبل از حمام آفتاب دوش نگیرید

با دوش گرفتن روغن های طبیعی پوست از بین می رود. با توجه به اینکه روغن های طبیعی پوست به برنزه شدن کمک می کند، پیشنهاد می شود که پیش از آفتاب گرفتن، حمام نروید.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

روغن های طبیعی علاوه بر این که نور آفتاب را جذب می کنند، بلکه به عنوان یک راه سالم برای برنزه شدن محسوب می شود. فقط کافیست پیش از آفتاب گرفتن یکی از روغن های طبیعی را بر روی پوست تان بمالید.

روغن هایی که می توان برای آفتاب گرفتن استفاده کردعبارتند از: روغن نارگیل، روغن فندق، روغن زیتون، روغن جوانه گندم، روغن آووکادو، روغن کنجد و روغن چای سبز.

حواس تان یه زمان باشد

برای یکدست برنزه شدن بدن تان باید هر چند دقیقه یک بار بچرخید. کارشناسان بر این اعتقادند که 15 تا 30 دقیقه برای هر طرف بدن کافی است. در این حالت علاوه بر این که به دلیلب آفتاب خوردگی زیادی آسیب نمی بیند، بلکه به سایر قسمت های بدن تان فرصت برنزه شدن را داده اید. برای برنزه شدن پوست تان حداقل به 4 روز زمان نیاز خواهید داشت، پس تحمل داشته باشید.

از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید

ممکن است فکر کنید که هر چه بیشتر در معرض آفتاب قرار بگیرید بیشتر برنزه خواهید شد. ولی این باور صحت نداشته و فقط منجر به آفتاب سوختگی شما می شود. در اصل اگر مدت زیادی پوست تان در معرض آفتاب قرار بگیرد، علاوه بر این که پوست تان برنزه نمی شود بلکه ملتهب و قرمز می شود و بعد از آن پوست می اندازد.

از سوی دیگر اگر به مدت زیادی در معرض آفتاب قرار بگیرید خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش می یابد.

از زدن عطر و آرایش کردن اجتناب کنید

زمانی که می خواهید آفتاب بگیرید باید پوست تان از هر چیزی پاک شده باشد. لوازم آرایش و عطرها دارای موادی هستند که اگر در معرض آفتاب قرار بگیرند یاعث ایجاد حساسیت می شوند. مثلا دئودورانت ها باعث قرمزی پوست و التهاب پوست می شود. بنابراین قبل از این که در مقابل آفتاب قرار بگیرید پوست تان را به طور کامل تمیز کنید.

مخلوط روغن زیتون و قهوه بزنید

برای برنزه کردن پوست تان می توانید مواد طبیعی را جایگزین کرم های برنزه آماده کنید. مخلوط روغن زیتون و قهوه موادی طبیعی است که می تواند به شما برای برنزه کردن پوست تان کمک کند. رنگ تیره قهوه در برنزه شدن پوست تان بسیار موثر است.

برای استفاده از این ترکیب باید 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را با 1 فنجان قهوه آماده ترکیب نمایید. سپس این ترکیب را به قسمت هایی از بدن تان که می خواهید رنگ بگیرد، بزنید. بگذارید این ترکیب به مدت 12 تا 15 دقیقه بر روی پوست تان بماند و سپس آن را بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *