#


راههایی که به جوانسازی پوست صورت کمک خواهد کرد

5 می 2018 بدون نظر 807 بازدید

راههایی که به جوانسازی پوست صورت کمک خواهد کرد

صورت جوان با رعایت این نکات

تمامی افراد اعم از زن و مرد در آرزوی داشتن چهره ای جوان و پوستی زیبا هستند ، برای این مهم باید نکاتی را مد نظر داشت و تمرین هایی را انجام داد.

* معمولا با چاق شدن بدن، صورت نیز چاق می شود و غبغب در می آید. برای این که صورتی ظریف و زیبا داشته باشید باید ورزش هایی به صورت روزانه انجام دهید. با انجام ورزش روزانه، پس از مدتی متوجه تغییر در چهره خود می شوید. این ورزش ها باعث می شوند چربی های صورت آب شوند، عضلات صورت سفت تر شوند و صورتی ظریف و جوان تر داشته باشید. برای لاغر کردن صورت نیاز نیست هزینه کنید فقط کافی است با اراده بوده و پشتکار داشته باشید.

* رژیم غذایی بدون شکر و چربی داشته باشید و غذا های پر فیبر، میوه، سبزی و آب بخورید. نوشیدن آب و شیر روزانه را فراموش نکنید، مصرف نمک باید محدود شود و برای جبران آن می توانید غذاها را با ادویه های مختلف خوش طعم کنید؛ غذاهای غنی از کلسیم مانند لبنیات مصرف کنید، با استفاده از مواد مناسب مانند عسل ، ماست، روغن زیتون، خیار رنده شده و دیگر مواد گیاهی صورت خود را به نرمی ماساژ دهید.

حرکات مناسب برای عضلات صورت

*برای از بین رفتن غبغب هر روز چند بار با پشت دست به زیر چانه ضربه بزنید.

*آدامس بدون قند بجوید.

* شانه ها را صاف نگه دارید و با دهان بسته یک لبخند بزرگ بزنید؛ این کار را هر روز ۳۰ بار انجام دهید. لبخندتان طوری باید باشد که گونه ها به چشم نزدیک شوند؛ لبخند باعث می شود به گونه ها فشار وارد شود.

* دهان را باز نگه دارید، سپس لب پایین را به داخل دهان ببرید تا جایی که به فک فشار وارد شود.

*لب پایین را به روی لب بالا بکشید به طوری که به فک شما فشار وارد شود و لب بالا پوشیده شود. در هنگام انجام دادن این حرکت سر را کمی بالا نگه دارید. این حرکت را ۵ بار در روز انجام دهید.

* بدون این که شانه ها را حرکت دهید سر را به طرف چپ بگردانید، ۵ ثانیه در همین حالت قرار بگیرید و سپس سر را به طرف راست بگردانید و ۵ ثانیه در این حالت بمانید این عمل را ۱۰ بار در روز انجام دهید.

*لب بالا را تا روی لب پایین بکشید تا جایی که روی دندانهای پایین را بپوشاند ؛ این حرکت را ۵ بار در روز انجام دهید.

* سر را به طرف عقب ببرید، ۵ ثانیه به همین حالت باشید. سپس به حالت عادی برگردید؛ این حرکت را ۵ بار تکرار کنید.

* سر خود را بالا نگه دارید سپس زبان را تا جایی که امکان دارد به عقب ببرید و ۵ ثانیه به همین حالت نگه دارید، این کار را ۱۵ بار در روز تکرار کنید.

این حرکات اگر به صورت روزانه و مداوم انجام شوند، تاثیرشان بیشتر از تأثیر عمل جراحی زیبایی است؛ زیرا باعث می شوند عضلات صورت سفت شوند و به علت این که مدتی این حرکات را انجام داده اید یک عادت می شود و همیشه صورتی جوان خواهید داشت.

جوانی و نشاط صورت با ماساژ درمانی

مدیریت کار و خانواده فشار زیادی را بر فکر و جسم وارد می کند. با ماساژ صورت و بدن می توانید از سنگینی این فشارها کاسته و آرامش بیشتری پیدا کنید.

به حرکاتی که با مهارت دست بر روی قسمت های نرم بدن انجام می گیرد ماساژ درمانی می گویند . با انجام این کار می توانید به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات کمک کرده و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مزمن را بیشتر کنید. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از این  روش به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می کنند. ماساژ با تحریک گردش و خون به کاهش استرس کمک می کند و با خارج کردن سموم از بدن به بهبود سیستم ایمنی بدن می انجامد.با ماساژ درمانی می توانید از دردهای جسمی بدنتان رها شوید. معمولا همه ی انواع ماساژ با یک ساز و کار مشابه روی بدن اثر می گذارند. زمانی که ماهیچه ها بیش از حد فعالیت دارند، تجمع مواد زائد، از جمله اسید لاکتیک، می تواند باعث درد و حتی گرفتگی عضلات شود. انواع ماساژ، به خصوص ماساژ سوئدی گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت های مزبور می رساند و به خروج مواد سمی از بدن کمک می کند.

همین طور، عضلات هنگامی که در حال کشش هستند سبب ایجاد فشار بر روی اعصاب و رگ های خونی شده  و نیز  با  کم کردن جریان خون موجب ایجاد درد شوند . با ماساژ منطقه ی مورد نظر ، به تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش یافته و درد کاهش می یابد. همین ساز و کار در بهبود عضلات آسیب دیده با ماساژ موجب سودمندی آن است. علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین ها (هورمون های نابود کننده ای درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین ( تعدیل کننده ی خلق وخوی) می شود. همچنین ثابت شده که ماساژ هورمون استرس (کورتیزول) را آزاد می کند؛ به همین دلیل به افرادی که سیستم ایمنی آن ها بر اثر استرس تضعیف شده اغلب ماساژ را به عنوان یک درمان تکمیلی توصیه می کنند. ماساژ می تواند پوستی شاداب، جوان و بدون چروک را، به همان دلایلی که در بالا ذکر شد، برایتان به ارمغان آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *