#


رازهای زیبایی که زنان ترکیه دارند

13 فوریه 2018 بدون نظر 2977 بازدید

رازهای زیبایی که زنان ترکیه دارند

زنان ترک و رازهای زیبایی آن ها

هیچ شکی در این وجود ندارد که زنان ترک در زیبایی آمار بالایی دارند. درست است که قسمت زیادی از رنگ مو، صورت و رنگ چشم شان بستگی به ژنتیک آن ها دارد ولی جدا از ژنتیک آن ها رازهای دیگری نیز برای زیبایی شان دارند که تجربه ثابت کرده است که در زیبایی تاثیر فوق العاده ای دارد. با این که ترکیه یکی از مهم ترین تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی به حساب می آید ولی خانم های ترکیه به دنبال روش های ساده و طبیعی برای زیبایی شان می باشند. درست است که هر فرهنگی از زیبایی تعریف خاصی دارد ولی زنان ترکیه هم مانند سایر خانم های دنیا دوست دارند که زیبا باشند، ولی حدودا سرچشمه تمام زیبایی آن ها در آشپزخانه های شان می باشد. در ادامه برخی از این راه ها را در اختیارتان قرار می دهیم.

صابون سیاه پوست را تازه می کند

زنان ترکیه از حمام هایی استفاده می کنند که به حمام ترکیه معروف است و از چندین قرن پیش رایج می باشد. این حمام علاوه بر این که پوست شان را صاف و ابریشمی می کند، بلکه حفره های پوست شان را برای تعریق باز می کند. صابون خاص سیاه رنگی وجود دارد که در تمام دنیا در دسترس می باشد که باعث می شود پوست به طور عمیق تمیز شود و مانند اسکراب عمل می کند. با استفاده از این صابون مشاهده خواهید کرد که پوست مرده تان از بین می رود و پوست تازه و جدید جایگزین آن می شود.

موم شکر برای موهای زائد

با این که موم شکر بسیار ساده می باشد علاوه بر این که موهای اضافه بدن را از بین می برد بلکه در لایه برداری پوست مرده نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار دو فنجان شکر سفید را با یک چهارم فنجان آب لیمو و یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس اجازه دهید که دمای آن کاهش یابد و زمانی که برای روی پوست گذاشتن مناسب بود می توانید آن را بر روی قسمت هایی که موهای اضافی دارد بگذارید و بر خلاف جهت روییدن موها آن را بکشید. با این کار موها کمتر رشد می کنند و کمتر هم تحریک می شوند.

رفع خستگی با هندوانه

با استفاده از یک تکه پنبه آب هندوانه را بر روی صورت تان بمالید و اجازه دهید 15دقیقه به همان حالت بماند. این روش یکی از بهترین راه هایی است که می توانید خستگی پوست تان را بر طرف کنید.

زنده کردن پوست با گلاب

زنان ترکیه علاقه زیادی به گلاب دارند. آن ها برای شاداب کردن پوست شان از این عصاره گل سرخ استفاده می کنند. چنانچه در دسترس تان گلاب ندارید می توانید ان را تهیه کنید. برای این کار تنها چند گلبرگ از گل رز درون آب بیندازید و اجازه دهید تا بجوشد، سپس بگذارید آب سرد شود. اگر هم در دسترس تان گلاب دارید می توانید آن را بر روی صورت و پوست تان اسپری کنید. با این کار باعث می شوید که جوش های تان فروکش کند و پوست در حالت تعادل نگه داشته شود. تعداد زیادی از دختران ترکیه پیش از این که صورت شان را آرایش کنند، با استفاده از گلاب ان را مرطوب می کند.

روغن فندق پوست را مرطوب می کند

این روغن در ترکیه ساخته می شود و قیمت آن بسیار مناسب می باشد. روغن فندق خیلی چرب نمی باشد و از این لحاظ برای پوست های چرب نیز بسیار مناسب می باشد و علاوه بر این که پوست را مرطوب نگه می دارد، بلکه باعث به وجود آمدن رنگ مناسب پوست نیز می شود.

ماست ناخن ها را محکم می کند

مردم ترکیه به درستی معنی ماست خوشمزه را درک می کنند. به همین دلیل همیشه یک ظرف از آن در وعده های غذایی شان استفاده می شود. جای تعجبی نیست که مصرف ماست باعث می شود که هضم غذا بهتر صورت گیرد، ولی در واقع زنان ترکیه از ماست استفاده خارجی هم می کنند. اکثر مردم ترکیه ماست را بر روی صورت شان می مالند و یا این که آن را با آب لیمو ترکیب می کنند و بر روی دستان شان می زنند. این روش یکی از راه های سالم نگه داشتن دست ها و ناخن ها می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *