#


دلیل آب نشدن چربی های شکم چه چیزی است؟

چربیهای شکم
22 نوامبر 2017 يك نظر 1099 بازدید

دلیل آب نشدن چربی های شکم چه چیزی است؟

دلیل آب نشدن چربیهای شکم چه چیزی است؟

مشکلی که در بین بسیاری از افراد وجود دارد وجود چربی فراوان در قسمت شکم می باشد. ولی عوارضی که این چربی ها به همراه دارند بالاتر از شکل ظاهری و راحت نبودن در شلوارهای تنگ می باشد. در اصل چربی های دو شکم می تواند طیف وسیعی از بیماری ها و مشکلاتی چون بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها و دیابت نوع دو را به وجود بیاورد.

ممکن است که تا به حال تلاش هایی را برای از بین بردن این چربی ها کرده باشید ولی به نتیجه ای نرسیده اید. عواملی وجود دارد که نشان می دهد سعی و تلاشی که شما برای کاهش چربی های شکم تان می کنید چه مقدار می تواند موثر باشد.

غذاهای اشتباهی می خورید

یکی از قسمت های مهمی که برای مبارزه با چربی های شکم وجود دارد تغذیه می باشد. ممکن است اطلاع نداشته باشید که برخی از غذا می خواهند خود را به عنوان چربی در دور شکم نمایان کنند. به عنوان مثال غذاهایی که دارای سدیم بالایی هستند مانند غذاهای کنسروی، گوشت های دودی شده و یا فرآوری شده و اسنک های نمک دار باعث ایجاد چربی در دور کمر می شود. علاوه بر آن غذاهایی که مقدار زیادی کربوهیدرات های تصفیه شده دارند مانند شکر، کلوچه ها، نان سفید و کیک ها باعث می شود که به چربی شکم تان اضافه شود.

علاوه بر آن غذاهایی که مقدار زیادی چربی اشباع شده دارند مانند خامه ، پنیر و گوشت قرمز پرچرب می تواند چربی های شکم تان را بیشتر کند. باید به شما بگوییم که خوشبختانه راه حل هایی وجود دارد که می توانید آن ها را جایگزین اینجور غذاها کنید و بتوانید به راحتی رژیم بگیرید و از تغذیه سالم استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید به جای کره از روغن زیتون، جای استیک از سالمون استفاده کنید و به طور کل سر سفره های تان نمک را حذف کنید. این راه ها تغییرات کوچکی هستند که می توانید آن را برای کاهش چربی شکم انجام دهید.

چربیهای شکم

چربیهای شکم

اشتباهی ورزش می کنید

احتمالا نقشی که ورزش در کنترل وزن و سلامتی دارد را می دانید و این مسئله عجیب نیست که ورزش می تواند بر سایز در حال افزایش دور کمر غلبه کند. ولی اکثر افرادی که دائم به باشگاه می روند و با سختی به تمرین می پردازند، تمرینات اشتباهی را انجام می دهند.

بهترین تمریناتی که می توانید برای لاغری شکم انجام دهید ورزش های هوازی مانند دو، پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد. ولی برای اینکه بتوانید چربی های دور شکم تان را کاهش دهید باید تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی با هم انجام دهید. دلیل این مسئله این است که افزایش توده عضلانی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید کالری بیشتری را بسوزانید. بنابر این علاوه بر اینکه طرفدار الیپتیکال هستید و یا اینکه از رکاب زدن لذت می برید باید تمرینات دیگری مانند شنا روی زمین، اسکوات و باندهای مقاومتی را هم در برنامه تان اضافه کنید.

چربیهای شکم

چربیهای شکم

در حال پیر شدن هستید

سن فقط یک عدد است ولی می تواند بر روی عددی که در ترازو نشان می دهد تاثیر منفی بگذارد. اکثر افراد با بالا رفتن سن شان، سرعت متابولیسم آن ها کاهش می یابد و باعث کم تحرکی آن ها می شود. بروز این حالت باعث می شود که توده های عضلانی از از دست برود و چربی بدن افزایش یابد. زنانی که به سن یائسگی می رسند تجمع چربی در اطراف شکم شان بیشتر می شود.

طبق مطالعاتی که انجام شده است نشان می دهد که کاهش استروژن در بدن زنان باعث می شود تا چربی هایی که در قسمت ران ها و باسن است به سمت شکم برود. اگر می خواهید که به این موضوع دچار نشوید باید ورزش های هوازی مانند شنا، پیاده روی تند و دوچرخه سواری را همراه با تمرینات قدرتی انجام دهید.

خیلی استرس دارید

تنها شما نیستید که استرس دارید. زمانی که دچار استرس، اضطراب و پریشانی می شوید، دوست دارید که غذاهای پرکالری و چاق کننده ی بیشتری را مصرف کنید. چون هنگامی که دچار استرس می شوید بدن شما در شرایط “جنگ و گریز” قرار می گیرد و باعث ترشح شدن هورمونی به نام کورتیزول می شود. کورتیزول نقش مهمی در واکنش استرس دارد ولی برعکس اجدادمان که در برخی مواقع دچار استرس می شدند، ما امروزه در زندگی مان دچار استرس مزمن می باشیم.

چربیهای شکم

چربیهای شکم

به همین دلیل منطقی می باشد که بخواهیم در این شرایط از غذاهایی که منبع انرژی هستند و معمولا هم پر از چربی و شکر هستند استفاده کنیم. چون بدن از این طریق سوخت گیری و تامین منابع را انجام می دهد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که همیشه استرس دارید باید سراغ روش هایی بروید که سالم تر هستند. راه هایی به جز خوردن مانند تنفس عمیق، ذهن آگاهی، یوگا، مدیتیشن و از همه مهم تری ورزش کردن.

زیاد می نشینید

در طول رزو چه مقدار می نشینید؟ ممکن است که اندازه زمانی که در طول روز  می نشینید بسیار زیاد باشد و عوارض خطرناکی همراه این طولانی نشستن ها وجود دارد. علاوه بر اینکه نشستن به مدت زیاد باعث مشکلاتی چون بالا رفتن فشار خون، دیابت نوع دوم، بالا رفتن کلسترول، مشکلات کمر و کاهش عملکرد می شود بلکه می تواند چربی های دور کمر را افزایش دهد و وزن تان را بالا ببرد. نشستن زیادی باعث می شود که آنزیم مهمی که در دفع چربی نقش مهمی دارد را سرکوب کند.

پس با این حال اگر می خواهید که سایز کمرتان را کاهش دهید باید در هر زمانی که می توانید بلند شوید و خودتان را حرکت دهید. راه های مناسب دیگری که می تواند به شما در آب کردن چربی های شکم کمک کند استفاده از پله ها، دورتر پارک کردن اتومبیل و استفاده از میزهای ایستاده می باشد.

چربیهای شکم

چربیهای شکم

زیاد نوشابه رژیمی می خورید

ممکن است که فکر کنید استفاده از نوشابه های رژیمی به عنوان یک نوشیدنی مناسب از کالری که مصرف می کنید می کاهد و وزن تان را کم می کند. ولی طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این عمل برعکس می باشد. بر اساس نتایجی که محققان به دست آورده اند استفاده بیش از حد نوشابه های رژیمی نتنها از چربی ها نمی کاهد بلکه باعث می شود تا چربی های اطراف شکم تان بیشتر شود. بنابر این به شما توصیه می کنیم که نوشیدنی های بدون کالری را جایگزین این نوع نوشابه ها کنید که برای سلامتی تان نیز فایده هایی را داشته باشد. شاید خوش تان نیاید ولی بهترین نوشیدنی آب است.

به اندازه کافی نمی خوابید

امروزه افراد زیادی با کمبود خواب روبه رو هستند و با توجه به اینکه ساعت خواب در طول شب بین 7تا 9ساعت است ولی بیش از چهل درصد از بزرگسالان تنها شش ساعت در شب می خوابند. کمبود خواب علاوه بر اینکه احساس خستگی ، پریشانی و بیحالی را به وجود می آورد بلکه می تواند چربی های دور کمر را بیشتر کند. پس اگر جزو کسانی هستید که کم خوابیدن یکی از امور عادی در زدگی تان شده است بهتر است که آن را تغییر دهید و خواب را درالویت قرار دهید و به میزان کافی به بدن تان استراحت دهید و از چیزهایی که به آن نیاز ندارد مانند چربی شکم خلاص شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *