#


حفظ زیبایی پس از 40 سالگی

16 نوامبر 2018 بدون نظر 1471 بازدید

حفظ زیبایی پس از 40 سالگی

راهکارهای حفظ زیبایی صورت پس از 40 سالگی

ورود به 40 سالگی بسیاری از افراد را به این فکر می اندازد که چگونه زیبایی و جوانی خود را حفظ کنند. افرادی که تمایل دارند زیبایی و جوانی خود را در دوران چهل سالگی نیز حفظ کنند بهتر است این مطلب را از دست ندهند. در این مقاله راهکارهایی برای حفظ زیبایی و طراوت پوست عنوان کرده­ ایم که با خواندن آن می توانید بهترین گزینه را انتخاب کرده و همیشه شاداب و جذاب به نظر برسید.

استفاده از کرم های مرطوب کننده

مردان و زنان فرانسوی در بین دیگر مردم جهان از چهره ای جوان و شاداب برخوردار هستند که علت این امر استفاده از کرم های مرطوب کننده است. اشخاصی که تمایل دارند چهره ای زیبا و شاداب داشته باشند بهتر است کرم مرطوب کننده ای که با پوست آن ها سازگاری دارد در دسترس قرار دهند تا به صورت مدام از آن استفاده کنند. مرطوب نگه داشتن بدن یکی از مهم ترین روش های برای حفظ جوانی و زیبایی پوست به شمار می رود.

کاهش مصرف سدیم

براساس تحقیقاتی که صورت گرفته استفاده بیش از اندازه از مواد غذایی که حاوی سدیم است می تواند تاثیرات منفی بر روی پوست و بدن داشته باشد. مصرف بی رویه سدیم موجب می شود رطوبت بدن از بین برود و زیر چشم ها نیز گودی ایجاد شود. بهتر است در طول روز حدود 2300 میلی گرم یا یک قاشق چایخوری سدیم مصرف شود این کار باعث می شود تا پوست طراوت و شادابی خود را دوباره به دست بیاورد.

بیشتر خندیدن

خنده یکی از بهترین راه های درمانی استرس و ناراحتی است به همین دلیل توصیه می شود در طول روز بیشتر خندید و استرس و ناراحتی را از بین برد. افرادی که تمایل دارند پس از سن چهل سالگی نیز زیبا و جذاب به نظر برسند بهتر است زمان بیشتری را در کنار دوستان خود سپری کنند تا بیشتر خندیده و بتوانند آرامش خود را به دست بیاورند.

تغییر مدل مو

تغییر مدل مو یکی از راه های جوان تر نشان دادن چهره است و با این کار می توان ظاهر خود را تغییر داد. درخصوص تغییر مدل مو بهتر است مدلی انتخاب شود که با چهره هماهنگی کامل داشته و با فرم صورت به زیبایی همخوانی داشته باشد. توجه به این نکته باعث می شود تا زیبایی و جذابیت فرد در سن40 سالگی نیز به خوبی دیده شود.

لاک زدن

گاهی اوقات انجام کارهایی ساده همچون استفاده از لاک های رنگی می تواند حس بهتری به افراد بدهد. براساس مظالعات انجام شده افرادی که از لاک برای ناخن های خود استفاده می کنند دست هایی جوان تر از دیگر افراد دارند. به همین دلیل توصیه می کنیم از لاک هایی با رنگ جذاب و چشمگیر برای انگشت های خود استفاده کنید.

رنگ کردن موی سفید

برخی از افراد پس از رسیدن به سن چهل سالگی با مشکل سفیدی مو مواجه می شوند که برای داشتن چهره ای شاداب و زیبا بهتر است آن ها را از بین ببرند. رنگ کردن موهای سفید می تواند تغییری عمده را در ظاهر افراد به وجود بیاورد. استفاده از رنگ برای حذف موهای سفید موجب افزایش اعتماد بنفس افراد می شود پس بهتر است این مورد را نیز به خاطر داشته باشید.

انجام ماساژ

برای اینکه فردی بتواند ذهنی سالم داشته باشد ابتدا باید جسم خود را خوب کند. برای این کار می توان از ماساي استفاده کرد. ماساژ یکی ار بهترین روش ها برای خلاصی از استرس به شمار می رود و زمانی که فرد هیچ استرس و ناراحتی نداشته باشند می تواند جوان تر به نظر برسد.

پهن کردن ابروها

افزایش سن با تغییرات بسیاری در بدن همراه بوده که یکی از آن ها باریک شدن ابروها است. درحال حاضر روش های متعددی برای پهن نشان دادن ابروها وجود دارد که می توان از آن ها کمک گرفت و ظاهری جوان را ایجاد کرد. تتو و کاشت ابرو و یا استفاده از مداد ابرو می تواند فرم مناسبی را به ابروهای شما بدهد و در جوان تر دیده شدن صورت تاثیر بسیاری داشته باشد.

استفاده از ماسک های صورت

یکی از راه های جوان دیده شدن توجه به پوست صورت است. استفاده از ماسک های صورت می تواند در دست یابی به این هدف کمک کننده باشد. در طول هفته و یا هرازگاهی بهتر است از ماسک های طبیعی برای صورت استفاده شود تا پوست شفافیت و براق بودن خود را به دست آورده و جوان تر دیده شود.

استفاده از پروتئین به مقدار زیاد

زمانی که پوست و ناخن و مو دچار آسیب دیدگی می شوند کمبود پروتئین می تواند یکی از مهم ترین دلایل آن باشد. افرادی که قصد دارند زیبایی و جوانی پوست خود را حفظ کنند بهتر است رژیم غذایی مناسبی را نیز درنظر داشته باشند. استفاده از مواد مفید و مغذی همچون چربی های سالم و پروتئین، سبزیجات و میوه ها و غلات می توانند جوانی و شادابی را به ارمغان بیاورند. چنانچه میزان این مواد مغذی در بدن کاهش یابد تاثیرات منفی آن بسیار خواهد بود. بیشترین تاثیرات موتجه موها می شود که پروتئین در ساخت آن ها نقش اصلی را دارد.

داشتن خواب کافی

یکی از مهم ترین مواردی که در سلامت جسم و ذهن ضروری به نظر می آید داشتن خواب کافی است. کمبود خواب تاثیرات منفی بسیاری بر روی بدن دارد و اشخاصی که در طول شبانه روز خواب کافی ندارند سریعتر از دیگر افراد دچار پیری می شوند. بهترین میزان استراحت داشتن8 ساعت خواب در طول شب است که باعث می شود جسم و ذهن سلامت خود را بازیابند. زیبایی و جوانی بدن با این میزان خواب تضمین خواهد شد و پوست می تواند زیباتر از همیشه به نظر برسد.

استفاده از راه های طبیعی برای مراقبت پوست

این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه و در هر زمانی می توان از پوست مراقبت کرد و سلامت از دست رفته آن را بازگرداند. بهتر است از کرم های قدیمی خود استفاده نکنید و به سراغ کرم های طبیعی که در فرمول آن ها از مواد شیمیایی استفاده نشده بروید. این کار باعث می شود پوست رطوبت بیشتری را به خود جذب کند و درخشان تر به نظر برسد.

استفاده از مولتی ویتامین

این نکته را باید درنظر داشت که بدن هرگز نمی تواند تمام مواد مغذی را از طریق موادی که استفاده می شود دریافت کند. همین نکته مارا ملزم می کند که به همراه مواد غذایی مصرفی خود از ملتی ویتامین ها نیز استفاده کنیم. این کار باعث می شود تا کلیه مواد موردنیاز بدن دریافت شده و جوانی و شادابی آن نیز به مدت طولانی تری حفظ شود.

مصرف زیاد آب

نوشیدن آب یکی از مهم ترین راه هایی است که می تواند طراوت و زیبایی پوست را حفظ کند. این عامل اغلب از سوی افراد درنظر گرفته نمی شود و میزان کمی آب در طول روز مصرف می شود. مصرف زیاد آب موجب می شود تا رطوبت بدن و پوست تامین شده و دچار خشکی نشود. این کار به از بین بردن سیاهی های اطراف چشم نیز کمک بسیاری می کند.

استفاده از کرم های ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضد آفتاب هیچ زمان مشخصی ندارد و در هر آب و هوایی می توان از آن ها استفاده کرد. اشعه هایی که دز روزهای بارانی و ابری نیز از خورشید به پوست می رسد می تواند آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند و پیری زودرس پوست را موجب شود. استفاده از کرم های ضد آفتاب می تواند در حذف لکه های سیاه و چین و چروک به وجود آمده موثر باشند.

کاهش مصرف مواد قندی

قند در اکثر مواد غذایی وجود دارد اما باید توجه داشت که این ماده در رژیم غذایی افراد جایگاه زیادی را به خود اختصاص ندهد. چنانچه قند و شکر بیش از اندازه مصرف شود می تواند تاثیرات منفی بسیاری بر روی پوست فرد داشته باشد. چین و چروک هایی که در اثر استفاده از قند و شکر به وجود می آیند می توانند چهره فرد را پس از چهل سالگی تخریب کنند بنابراین بهتر است مصرف مواد قندی را به میزان قابل توجه یکاهش داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *