Categories: زیبایی فک

جراحی فک و تأثیر آن در زیبایی

جراحی فک و تأثیر آن در زیبایی

ناهنجاری هایی که در قسمت فک وجود دارد دارای انواع و اقسام زیادی می باید . ممکن است مادر زادی و ارثی باشند و با اکتسابی بوده و بعداً بوجود بیایند همچون ناهنجاری های که  به دلیل افراط در مکیدن انگشت در دوران کودکی به وجود می آید . ممکن است این ناهنجاری ها مربوط به کمبود رشد و یا زیادی رشد باشد . حتی ممکن است فقط در یک فک دیده شوند یا در هر دو فک وجود داشته باشند .

چگونه یک فک به هنگام رشد از فک دیگر عقب می ماند ؟

یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد کننده عقب ماندگی رشد فک ، ضربه به فک و به مراکز رشدی فک در هنگام کودکی است . این حالت به طور معمول در فک پایین اتفاق می افتد و در نتیجه فک پایین عقب بوده و کوچک می ماند .در سال های گذشتهاین اعتقاد وجود داشت که برای درمان باید تا سن 18 سالگی صبر کرد اما امروزه اصل بر این است که به محض کشف مشکل باید مداخله پزشکی صورت بگیرد و دیگر نیازی نیست که تا سنین بالا صبر کنیم . ما می توانیم مشکل عقب ماندگی رشد فک را با جراحی و یا بدون جراحی در همان دوران کودکی درمان کنیم .

جراحی فک

در درمان های غیر جراحی از پلاک های تحریک کننده رشد فک که به وسیله متخصص ارتودنسی تجویز می شود استفاده می کنیم . در درمان جراحی هم که در دوران کودکی می توان دستگاه های کشش دهنده استخوان را داخل فک کار گذاشت تا با ایجاد کشش به صورت تدریجی عقب ماندگی رشد فک را جبران کند . گاهی اوقات پزشکان مجبورند موزاد تازه متولد شده ای را که دچار عقب ماندگی شدید فک است را بلافاصله مورد عمل جراحی قرار دهند چون در غیر اینصورت نوزاد به دلیل عقب ماندن فک دچار خفگی خواهد شد .

مسأله سازی رشد زیادی فک ها

زیادی رشد فک ها مشکلی است که هم در فک بالا وجود دارد و هم در فک پایین ولی بیشتر در فک پایین دیده می شود . در زیادی رشد فک بر خلاف عقب ماندگی رشد فک باید تا سن 18 سالگی برای آقایان و کمی زودتر از سن 18 سالگی برای خانم ها صبر کرد . چرا که علت ادامه رشد فک اغلب تا این سنین مقداری از رشد فک مجدداً به وضعیت اول خود باز خواهد گشت .

افرادی که مجاز به انجام جراحی زیبایی فک هستند

برای اینکه جراحی فک برای فردی تجویز شود اول باید عامل ایجاد کننده ناهنجاری مشخص شود چون شاید اصلا ً مشکل از فک نباشد . سپس تناسب اجزای صورت و وضعیت ناهنجاری فکی در کل صورت مد نظر قرار می گیرد . برای این کار معمولاً روش هایی همچون رادیو گرافی ، عکس از چهره یا تهیه مدل های کپی از هر دو فک برای بررسی بهتر ناهنجاری های مورد استفاده قرار می گیرد . به این ترتیب است که ما متوجه می شویم که آیا اصلاً ناهنجاری فکی وجود دارد یا خیر و اگر وجود داشته باشد عوامل ایجاد کننده آن چه بوده است و چطور باید آن را با توجه به سایر اجزای صورت تصیح کرد .

از من بپرس 7

Share
Published by
از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago