#


توصیه هایی به آقایانی که پوست خشک دارند

21 آوریل 2018 بدون نظر 1357 بازدید

توصیه هایی به آقایانی که پوست خشک دارند

راه حلی برای آقایانی که پوست خشک دارند

تمامی افراد باید از پوست خود مراقبت کنند تا به پوستشان آسیبی نرسد و این تنها مختص بانوان نمی باشد، بلکه آقایان نیز باید سعی کنند تا مراقبت از پوست خود پوست ستلمی داشته باشند.

ویژگی پوست خشک

معمولا پوست های خشک بعد از شستن، به ویژه در گونه ها اندکی خشک و کشیده می شود. به نور آفتاب، وزش با و هوای سرد حساسیت زیاد تری نشان خواهد داد. به علت خشکی زیاد، در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی لازم خیلی زودتر از انواع دیگر پوست ها خطوطی ظریف به ویژه در نواحی گوشه ی چشم ها و نیز اطراف لب ها مشاهده می شود که متاسفانه این خط ها به مرور می توانند به چروک ها با عمق بیشتر تبدیل شده و باعث می شوند سن فرد بالاتر از آنچه هست نشان داده شود؛ ولی بهتر است فراموش نکنید که پوست های خشک، با وجود همه ی خصوصیاتی که گفته شد، کم تر مستعد جوش زدن می باشد و همین نقطه ی قوتی برای این نوع پوست به حساب می آید.

مراقبت از پوست خشک

برای شستن پوست های خشک باید از مواد شوینده ی خیلی ملایم استفاده شود و نیز برای شستن دست ها از پن های شست و شو( شوینده های اسیدی) استفاده کنید و حتما بلافاصله بعد از شستن پوست تان از مرطوب کننده های مناسب پوست خود را مرطوب کنید. همچنین می توانید از برخی از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و یا روغن بادام برای تقویت و مراقبت از پوست های خشک استفاده کنید.

تقویت و تغذیه ی درست و صحیح پوست ها نقش بسیار مهمی در سلامت انواع پوست و نیز شادابی پوست های خشک دارد. شما می توانید بدین منظور با مصرف انواع میوه، سبزی، و نیز ویتامین های گروه A، B ، C، E ، شیر، هلو، جو، هندوانه، تخم مرغ و عسل موجب تقویت تغذیه ی پوست خود شوید. یکی دیگر اصول مراقبت از پوست، مو و نیز داشتن بدنی سالم و شاداب نوشیدن آب کافی می باشد. به یاد داشته باشید که مرطوب نگه داشتن پوست هم با نوشیدن آب و هم با مصرف مواد مفیدی مانند روغن ماهی، کمک فوق العاده تاثیرگذاری به برطرف شدن خشکی پوست شما خواهد کرد. در صورتی که بو و مزه ی روغن ماهی را نمی پسندید، می توانید برای مصرف آن به همراه کمی آب پرتقال، نارنج یا لیمو میل کنید.

معمولا ماسک های زیبایی برای مراقبت از پوست بانوان توصیه می شوند، اما بهتر است آقایان نیز از آب رسانی و تقویت پوست خود غافل نشوند. مصرف برخی از میوه ها مانند هلو برای شادابی و آب رسانی کردن پوست بسیار مفید هستند. برای این منظور می توانید یک عدد هلو را کاملا له کرده و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک را به مدت بیست دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس پوست را با آب ولرم شسته و بلافاصله پوست خود را با مرطوب کننده ای مناسب بپوشانید. شما می توانید از همه ی مواد غذایی که در بالا ذکر شد هم به تنهایی و هم به صورت ترکیبی به عنوان ماسک بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

بعد از اصلاح از موادی که دارای الکل می باشند استفاده نکنید. این مواد پوست شما را بیشتر خشک خواهند کرد. در صورتی که بعد از استفاده از بعضی از کرم ها بعد از اصلاح در پوست خود احساس خارش می کنید، باید نوعی ژل ملایم و بدون الکل را انتخاب کنید.

چنانچه پوست شما پس از اصلاح تحریک شده و دچار سوزش، خارش و حتی التهاب می شود ژل ها انتخاب بهتری نسبت به کف های اصلاح می باشند. برای کاهش تحریک پوست و نیز پیشگیری از رویش مو در زیر پوست به شما پیشنهاد می کنیم مو ها را در جهت رویش آن ها اصلاح کنید. اشخاصی که دارای پوست خشکی هستند و نیز نسبت به تیغ حساسیت دارند، بهتر است از ماشین اصلاح به جای استفاده از تیغ استفاده کنند؛ ولی چنانچه تمایل دارند با تیغ اصلاح کنند پیشنهاد می کنیم اصلاح را بعد از استحمام و هنگامی که پوست آن ها نرم تر می باشد و نیز مو ها انعطاف بیشتری دارد انجام دهند.

در زمان خشک کردن پوست، هرگز حوله تان را با فشار زیاد بر روی پوست نکشید. این کار باعث می شود پوست شما خشک تر از قبل شود. بهتر است با گذاشتن و برداشتن حوله از روی پوست، اندکی آن را خشک کرده و هنگامی که پوست هنوز کمی مرطوب است آن را با مرطوب کننده ی مناسب مرطوب نگه دارید.

به هیچ وجه استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. متاسفانه خیلی از مردان نسبت به استفاده از کرم ضد آفتاب توجه زیادی ندارند. استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از ضروریات زندگی امروز برای داشتن پوستی سالم و جوان به شمار می آید. حتی اگر تنها برای چند دقیقه زیر نور آفتاب قرار می گیرید از کرم های ضد آفتاب ویژه ی پوست های خشک و نیز از کلاه و عینک آفتابی نیز استفاده کنید. بهتر است مراقب پوست دور چشم خود نیز باشید. هما طور که در بالا نیز ذکر شد، پوست های خشک بسیار سریع تر از سایر انواع پوست مستعد خشکی و چروک شدن می باشند و همچنین پوست نواحی دور چشم و دور لب ها نیز از نقاطی هستند سریع افزایش سن شما را بروز خواهند داد؛ بنابراین با بروز نخستین علامت از خطوط ظریف در این نواحی با کرم های مرطوب کننده دارای اسید هیالورونیک پوست این مناطق را مرطوب نگه دارید. اسید هیالورونیک خطوط ظریف را در مراحل نخست صاف و آن ها محو خواهد کرد. در صورتی که خطوط اندکی عمیق تر شده باشند، با کرم هایی که حاوی رتینول و گلیکولیک می باشند از پوست خود در برابر ابتلا به پیری زود هنگام محافظت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *