#


توصیه هایی برای داشتن ناخن های بلند و سالم

21 آوریل 2018 بدون نظر 1883 بازدید

توصیه هایی برای داشتن ناخن های بلند و سالم

چگونه ناخن های بلند و سالمی داشته باشیم؟

همان طور که می دانیم داشتن ناخن های محکم، بلند و زیبا آرزوی تمام بانوان می باشد، ولی متاسفانه ناخن های بعضی از افراد خیلی زود دچار شکنندگی می شود، دیر بلند می شود و آن زیبایی خاص را ندارد. برای این که ناخن های سالم و زیبا داشته باشیم باید مواد غذایی مصرف کنیم که مملو از پروتئین، ویتامین بی، آهن و سلنیوم هستند. معمولا این مواد غذایی مفید در گوشت، ماهی، حبوبات، انواع مغز و دانه های روغنی، تخم مرغ، شیر، ماست، و غیره وجود دارند. پروتئیم موجب به وجود آمدن کراتین( ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. اگر متوجه شدید که ناخن های تان خیلی نرم و شکننده شده اند از مواد غذایی که مملو از سیستئین هستند مانند مخمر آب جو و جوانه های گندم استفاده کنید.

مصرف محولات لبنی

مطمئنا شنیده اید که استفاده از محصولات لبنی سبب سلامت استخوان ها و دندان ها می شوند. بهتر است این را هم بدانید که این مواد غذایی مملو از کلسیم برای سلامت ناخن ها نیز مفید می باشند. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می کنیم که به طور منظم از محصولات لبنی استفاده کنید تا از این طریق ناخن های محکم و سالمی داشته باشید.

مصرف آب اکسیژنه

اگر مایل هستید که ناخن هایتان سریع بلند شوند، باید هر شب آن ها را در مقدار اندکی آب اکسیژنه قرار دهید. انجام این کار همچنین سبب می شود که ناخن ها محکم تر و سفید تر شوند.

مصرف مواد غذایی مفید

از عناصری که می توان به عنوان کمک کننده به رشد ناخ ها از آن ها استفاده کرد می توان به پروتئین، گوگرد، زینک(روی)، آهن و ویتامین بی اشاره کرد. همچنین مصرف گوشت، غذا های دریایی، تخم مرغ، حبوبات، سویا، جوانه ی گندم هم مانند محصولات لبنی برای سلامت و محکم شدن استخوان ناخن ها مفید باشند.

مراقبت از ناخن ها

چنانچه خواستار این هستید که ناخن هایتان سریع بلند شوند و یا شکننده نشوند باید حتما مراقب آن ها باشید. برای این کار لازم است که در زمان کار کردن با دست هایتان مراقب ناخن های خود نیز باشید. هنگامی که در حال انجام کار های خانه هستید، گردگیری می کنید و یا این که در حال شستن ظرف ها می باشید، حتما از دستکش استفاده کنید. محصولات بهداشتی و خانگی دارای مواد شیمیایی هستند و این مواد سمی برای سلامت ناخن ها خوب نیستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *