#


برای موهای خشک چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

8 آوریل 2018 بدون نظر 1313 بازدید

برای موهای خشک چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

کارهایی که باید برای موهای خشک انجام دهید

در صورتی که در گروه آن دسته از کسانی هستید که زیاد موهای تان را رنگ می ‌کنید یا از سشوار و اتو مو زیادی به کار می برید، به احتمال زیاد از خشکی مو رنج می ‌برید. به منظور از بین بردن خشکی و شکنندگی مو به شیوه طبیعی، چند روش وجود دارد که می ‌توانید از آن‌ ها استفاده کنید.

موهای ‌تان را برای خواب آماده کنید

با موهای خود خوش ‌رفتار باشید حتی هنگامی که قصد خوابیدن دارید. پیش از رفتن به تخت خواب، با استفاده از یک برس گره موهای خود را باز کنید. با شانه زدن مو، چربی کف سر از سر جدا می شود و بر روی ساقه موها قرار می گیرند، این کار باعث نرم شدن موها می شود. در صورتی که موهای بلندی دارید، با یک تور شل، موهای تان را جمع کنید. در صورتی که دارای موهای کوتاهی می باشید، بر روی روبالشی نخی بخوابید تا آسیب کمتری به موهای تان وارد شود.

کمتر مواد شیمیایی به موها‌ی‌ تان بزنید

مواد شیمیایی باعث می شود که نرمی طبیعی مو را از بین ‌ببرند و ساقه‌ ها را ضعیف و نازک می سازد. در صورتی که از رنگ‌ ها و مواد شیمیایی به اندازه زیادی بر روی موهای ‌تان استفاده کرده ‌اید احتمال دارد موهای وز و خشکی داشته باشید. پیشنهاد می شود همیشه از رنگی که استفاده می کنید نهایتا سه درجه تیره تر یا روشن‌ تر از موهای تان باشد. چرا که رنگ مو با اختلاف سه درجه در مقایسه با رنگ طبیعی موهای خودتان، به مواد شیمیایی کمتری احتیاج دارد.

ماسک مو را دست کم نگیرید

موهای خشک را با ماسک‌ های گوناگون تقویت سازید. به میزان یکسان، روغن زیتون و عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی موهای تان بمالید و به مدت نیم ساعت با استفاده از یک کیسه فریزر آن را ببندید. پس از آن، آن ‌ها را با شامپو و نرم ‌کننده مناسب شست و شو دهید. ماهی یک مرتبه یا در صورتی که می ‌توانید هفته ‌ای یک مرتبه این کار را انجام دهید.

کمتر شامپو بزنید

ممکن است که دوست داشته باشید هر روز موهای خود را بشویید ولی در حقیقت تا وقتی که پوست سرتان چرب نشده است، نیازی به شامپو زدن نیست. استفاده از شامپو را کاهش دهید و یا یک روز شامپو بزنید و یک روز تنها موهای تان را خیس نمایید و در آخر از نرم‌ کننده مصرف کنید. نرم ‌کننده را به هیچ عنوان به کف سر نزنید.

رژیم غذایی ‌تان را اصلاح کنید

موهای تان به چربی‌ های مفید احتیاج دارد. به همین دلیل، آووکادو، سالمون و روغن زیتون استفاده کنید. این غذاها دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب می باشند که باعث می شوند مو و پوست سر به طور طبیعی نرم شوند. هر کاری انجام می دهید، رژیم ‌تان را متوقف نکنید، این مواد برای حفظ سلامت موها ضرورت دارند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *