#


برای داشتن موهای براق و ناخن های محکم باید چند توصیه را رعایت کنید

17 مارس 2018 بدون نظر 1297 بازدید

برای داشتن موهای براق و ناخن های محکم باید چند توصیه را رعایت کنید

توصیه هایی برای این که موهای براق و ناخن های محکم داشته باشید

سر ساعت 9 بخوابيد!

از جمله مهم ترین مسئله در بیشتر شدن رشد مو، برخورداري از خواب كافي به ویژه بين ساعت 9 شب تا 2 نيمه شب می باشد. كمبود خواب و خوابيدن نامنظم بر کاركرد دستگاه ايمني بدن، تراوش هورمون‌ ها و استقامت جسمي و رواني تاثير گذار می باشد. مو در مقایسه با تغييرات داخلي بدن بسيار حساس می باشد و شما نیز در صورتی که استرسي می باشید، بايد در نظر داشته باشيد كه اين مسئله مي ‌تواند منجر به ريزش موهاي‌ تان گردد. بيشترين اندازه هورمون رشد‌‌ در طول خواب تراوش مي ‌شود، اين هورمون باعث بازسازی پوست، تولید كلاژن و حتي رشد‌‌ موها مي گردد.

مرباي هليله سياه بخوريد!

اجتناب از مصرف غذاهاي درهم و در عوض میل کردن غذاهايي با طعم تندي مانند فلفل مي‌ تواند در رشد مو موثر باشد، علاوه بر این استفاده از هليله سياه يا مرباي آن (موجود در عطاري ‌ها)، ميوه ‌هايي مانند سيب و گلابي و دانه‌ هاي مغذي به‌ ویژه بادام، فندق و گردو همگي به سلامت مو كمك خواهند کرد.

شانه بزنيد ولی…

مصرف موضعي از روغن نارگيل و شانه زدن موها منجر به بیشتر شدن جريان خون و تقويت مو مي‌ گردد. البته شانه زدن نبايد با فشار باشد و موجب كندن مو گردد؛ دو تا سه بار شانه زدن در روز کافی می باشد، بيشتر از اين اندازه احتمال دارد در مدت طولانی منجر به آسيب ‌هايي مانند موخوره و شكستگي تارهاي مو گردد. پیشنهاد می کنیم که از شانه‌ ها و برس‌ هاي فلزي نوك تيز به کار نبرید و برس‌ ها و شانه‌ هايي که دندانه ‌هاي گرد و عريض با جنس نرم و انعطاف ‌پذير دارند را چایگزین آن ها کنید و استفاده نمایید، علاوه بر این بهتر است، موهاي خيس‌ تان را شانه نزنيد.

كدام شامپو مناسب شماست؟!

– در صورتی که دارای موهاي خشكي می باشید استفاده موضعي از روغن‌ هايي مانند نارگيل، بادام و علاوه بر این شامپوهاي دارای اين روغن‌ ها مي ‌تواند به سلامت موهاي ‌تان كمك كند.

-اگر موهاي‌ تان چرب و مرطوب می باشد بنابر این از شامپوهايي به کار ببرید كه بدون مواد نرم ‌كننده می باشند. به کار بردن از شامپوهاي دارای عصاره سير، فلفل و بابونه نيز مي‌ تواند براي‌ تان مناسب باشد. استفاده از سوناي خشك نیز برای سلامت و متعادل كردن موهاي چرب موثر می باشد.

-در صورتی که دارای موهايی فر و سياه رنگ می باشید بهتر است از شامپوهايي به کار ببرید كه داراي عصاره سدر يا گل ختمي می باشند.

-چنانچه دارای موهايی روشن، بور و لخت می باشید پیشنهاد می شود که از شامپوهايي به کار ببرید كه حاوی عصاره فلفل يا سير يا بابونه می باشند، علاوه بر این نبايد از شامپوهايي که دارای عصاره گل ختمي يا روغن بادام شيرين و سدر هستند استفاده كنيد.

-در صورتی که تارهاي موهاي‌ تان نازك می باشد پیشنهاد می شود از شامپوهایی که دارای عصاره سدر يا حنا هستند استفاده كنيد.

-اگر دارای تارهاي موهايی كلفت هستید پیشنهاد می شود که از شامپوهايي دارای عصاره تند مانند سير و فلفل يا شامپوهاي مرطوب‌ كننده نظیر ختمي به کار ببرید. توجه داشته باشيد كه شامپوي دارای عصاره سدر خیلی براي تان  مناسب نمی باشد.

-در صورتی که موهاي‌ تان دارای حالت تركيبي می باشد و در گروه‌ هاي بالا قرار نمي ‌گيرد؛ به عنوان مثال چنانچه موهاي بور و فر داريد، بايد شامپوهاي گوناگون را امتحان كنيد و در آخر شامپويي را برگزینید كه موهاي‌ تان را خشك نکند و حالت شاداب و براق به آن بدهد. شامپوهايي كه باعث می شوند موها كدر، بي ‌روح و افتاده شوند براي شما مناسب نمی باشند.

ناخن خبر مي ‌دهد از سر درون!

شرایط، رنگ و حالت ناخن‌ ها به طور معمول نشان ‌دهنده سلامت كلي بدن می ابشد. به عنوان مثال کسانی كه كم‌ خوني دارند به طور معمول ناخن‌ هاي ‌شان رنگ پريده می باشد يا افرادی كه مشكل كبدي دارند به طور معمول تعداد زيادي نقطه يا حالت‌ هاي ابرك سفيد رنگ بر روي ناخن ‌هاي ‌شان به وجود می آید، علاوه بر این افرادی كه ضعف قلب دارند احتمال دارد قوس ناخن‌ هاي ‌شان زياد گردد و انگشت‌ هاي ‌شان حالت چماغي پيدا كنند. افرادی كه مزاج بدن ‌شان خشك می باشد به طور معمول ناخن ‌هاي ‌شان راه ‌راه و شكننده می باشند. بيماري‌ هاي متابوليك مانند ديابت، مشكلات كليوي و بالا بودن اندازه اوره هم مي ‌تواند منجر به تغيير رنگ ناخن‌ ها گردد، به همین دلیل در صورتی که احساس مي ‌كنيد تغيير خاصي در ناخن ‌هاي ‌تان به وجود آمده است، مي ‌توانيد با مراجعه به متخصص طب سنتي دلیل را پيدا كرده و آن را درمان كنيد.

ناخن ‌هاي ‌تان را مرطوب نگه داريد

افرادی كه ناخن ‌هــاي شكننده دارند، بايد همان گونه كه بــراي پوست‌ شان از مرطوب‌ ‌كننـده به کار می برند بر روي ناخن‌ هاي ‌شان نیز مرطوب کننده استفاده کنند، علاوه بر این نبايد در استفاده از مواد آرايشي ناخن مانند لاك زاده روی كنند چرا که خود اين مواد و پاك‌ كننده ‌هاي آن ها باعث می شوند که به ناخن آسيب وارد شود. استفاده از دانه‌ هاي مغذي و خام به ویژه بادام، فندق و پسته هم مي ‌توانند برای سلامت ناخن‌ ها موثر باشند. همچنین براي حفظ سلامت ناخن ‌ها بايد از شوينده ‌هايي به کار ببرید كه ناخن‌ ها را زیاد خشك نکند و در عوض براق نگه ‌دارند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *