#


با برخی از حقایق در مورد کرم های ضد چروک آشنا شوید

10 ژانویه 2018 بدون نظر 2913 بازدید

با برخی از حقایق در مورد کرم های ضد چروک آشنا شوید

با برخی از حقایق در مورد کرم های ضد چروک آشنا شوید

بسیاری از بانوان دوست دارند بدانند که تمام این تبلیغ هایی که در مورد انواع مختلف کرم  های ضد چروک از جلمه کرم حلزون و بوتولیز وجود دارد به چه اندازه می توانند برای از بین بردن چین و چروک پوست تاثیر گذار باشند. تعداد زیادی از آن ها ممکن است که از برخی از این کرم ها استفاده کرده باشند. در این مطلب در مورد تاثیر واقعی کرم ها و محصولات ضد چروک با توجه به توصیه های دو پزشک متخصص پوست توضیحاتی را داده ایم.

کرم ها معجزه نمی کنند

کرم های پوست دارای انواع گوناگونی می باشند و هر کدام از آن ها هدف خاصی دارند. به عنوان مثال می توان کرم های مرطوب کننده،لایه بردار، ضد لک، ضد چروک و… را نام برد. در هر حال نباید از کرم ها انتظار معجزه داشته باشید. به طور مثال هیچ کرمی قادر نیست همه ی الیافی که در طول زمان حالت شبکه ای خود را از دست داده باشند و کلاژن هایی که جمع شده اند را به حالت اولیه باز می گرداند و افتادگی پوست را به طور کامل بر طرف می کند.

علاوه بر پوست عضلاتی که در زیر روکش وجود دارند به مرور زمان لاغر می شوند و باعث می شود که استخوان ها بیشتر به چشم بیایند. کرم ها قادر نیستند که چین و چروک ها را کاملا از بین ببرند و تنها تا حدی می توانند پوست را لطیف و براق کنند. تمام کرم هایی که تبلیغ آن ها را در رسانه های گروهی و ماهواره ها می بینید اکثرا جنبه ی تبلیغاتی دارند. هنوز هیچ کرمی را در سراسر دنیا به طوور علمی تولیدد نکرده اند که قادر باشد همه ی مشکلات پوستی را برطرف کند. تنها افرادی که به خاطر قرار گرفتن در معرض آفتاب پوست شان دچار آسیب دیدگی و چین و چروک شده است می توانند از کرم هایی نظیر توتینوئین در مدت زمان شش ماه استفاده کنند تا بتوانند چین و چروک های روی پوست شان را بهبود ببخشند.

ضرر هم می رسانند!

برخی از کرم ها مانند کرم شترمرغ، حلزو، خرچنگ و… هیچ عملکرد مثبتی ندارند و تنها جنبه تبلیغاتی دارند. در خصوص این نوع کرم ها هیچ منبع علمی ای وجود ندارد. این کرم ها به طور معمول دارای اسید هیالورونیک و یا ماکسی لیپ می باشند. این محصولات می توانند تا حدید پوست را نرم و مرطوب کنند و با این روش ظاهر چین و چروک ها را به طور موقت صاف می کنند. برخی از کرم ها مانند آمپول بوتاکس مدعی هستند ولی دارای سم بوتولینیوم می باشند. بهتر است بدانید که بوتولینیوم از روی سطح پوست جذب نمی شود.

کارکرد این نوع کرم ها همچون پمادی می باشد که به پوست زده می شود و برای مدت زمان بسیار کمی باعث بسته شدن  رگ های پوستی می شود و موجب می شود که پوست سفیدتر و سفت تر به نظر برسد. تاثیر این کرم ها مانند بوتاکس نمی باشد چرا که آمپول بوتاکس به طور مستقیم داخل عضله زده می شود و به طور علمی می تواند چین و چروک ها را از بین ببرد. این کرم ها امکان دارد که ایجاد حساسیت و ورم کنند.

فقط 30درصد تاثیر

کرم هایی که برای درمان هستند تقریبا می توانند 30تا 40درصد در کاهش و پیشگیری از چروک هایی که بر روی پوست وجود دارد موثر می باشند. البته برای گرفتن نتیجه باید شش تا نه ماه از آن ها استفاده کنید و پس از این مدت تاثیر گذاری آ ها مشخص می شود. کسانی که به تولید کرم هایی به عنوان کرم شترمرغ، حلزون، خرچنگ و… برای از بین بردن چین و چروک ها، لک ها و جوش ها در بازار پرداخته اند و آن ها را به فروش می رسانند متاسفانه با افکار عمومی بازی می کنند.

اثر گذاری این نوع کرم ها هنوز به ثبت نرسیده است و برای این کار باید تحقیقات و بررسی های بالینی صورت گیرد و کرم مورد نظر را با دارونما مقایسه کنند. با این که در پشت این نوع داروها هیچ جنبه علمی وجود ندارد ولی تبلیغاتی که در رسانه ها برای این محصولات وجود دارد باعث می شود که بسیاری از افراد به سمت آن ها کشیده شوند. در چند سال اخیر به خاطر بالا رفتن قیمت بوتاکس در ایران افراد بسیاری به سمت کرم بوتولیز کشیده شوند.

کرم بوتولیز فقط برای مدت زمان بسیار کوتاهی می توانند عضلات را به طور موضعی شل کنند، در حالی که با استفاده از بوتاکس می توانید عضلات تان را برای تقریبا شش ماه فلج کنید. با این که هنوز تاثیر این کرم همچون کرم حلزون به ثبت نرسیده است ولی تبلیغات بسیاری در مورد آن وجود دارد و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. البته این را بدانید که متخصصان پوست به هیچ عنوان این دارو را تجویز نمی کنند.

ضخیم بودن لایه کرم اثر بیشتری نخواهد داشت

بررسی های بسیاری در خصوص مقدار مجاز مصرف کرم ها و داروها صورت گرفته است. مقدار تعیین شده برای هر یک از کرم ها و ماده موثر متفاوت می باشد. به طور معمول در برای هر کرم درون برشور آن مقدار و طرز استفاده از آن کرم را نوشته است. به عنوان مثال مقدار و طرز استفاده از کرم ضد آفتاب با کرم ضد چروک و یاکرم دور چشم با هم تفاوت دارد. هر چه لایه کرمی که استفاده می کنید ضخیم تر باشد دلیل بر اثر بخشی بیشتر آن نمی شود. فقط در برخی از کرم ها از جمله مرطوب کننده ها اگر از لایه ضخیم تری استفاده کنید باعث می شود که درصد چرب کنندگی کرم را افزایش دهد. ولی اگر از کرم های ضد آفتاب و ضد چروک بیش از اندازه مصرف کنید باعث بروز حساسیت می شود.

کرم شب؟ کرم روز؟

تقریبا از چهل سال پیش که استفاده از کرم های آرایشی و بهداشتی زیاد شد تولید کنندگان کرم ها برای این که بتوانند محصولات شان را بیشتر به فروش برسانند ، اعلام کردند که اگر شخصی از کرم ویژه شب استفاده می کند باید برای دیدن نتیجه ی بهتر کرم مخصوص روزش را نیز مصرف کند، در حالی که این مسئله حقیقت ندارد. بعضی از کرم ها به خاطر این که به نور خورشید حساس می باشند باید از آن ها در شب استفاده کنید.

البته این را بدانید که نور لامپ، مانیتور کامپیوتر و مهتابی بر روی این کرم نمی توانند اثری بگذارند. برخی از کرم ها هم هستند که حساسیتی به نور ندارند و می توان از آن ها در طول روز مصرف کرد. از سوی دیگر برای اینکه باعث نشود در مصرف کرم ها تداخلی به وجود بیاید باید از بعضی از کرم ها در روز و برخی دیگر را در شب استفاده کنید.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که می توانید از مرطوب کننده ها در روز و از کرم های ضد چروک در شب استفاده کنید، چون معمولا کرم های ضد آفتاب نسبت به نور حساسیت دارند. از کرم های ضد آفتاب باید در طول روز استفاده کنید تا از پوست تان در مقابل خورشید محافظت کند. بنابر این کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب کرم روز و کرم ضد لک به عنوان کرم شب به حساب می آیند. کرم هایی که مخصوص دور چشم هستند همان کرم هایی است که برای صورت استفاده می شود ولی از نوع ضعیف آن می باشد. کرم هایی که برای چروک و لک مصرف می شوند برای این که در قسمت دور چشم حساسیت کمتری به وجود بیاورد ضعیف تر می شوند. کرم هایی که مخصوص دور چشم هستند تاثیر یکسانی در تمام افراد ندارد زیرا هر شخصی شرایط پوستی اش با سایر افراد متفاوت می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *