#


با این راهکارهادر میانسالی هم می توانید جوان بمانید

13 می 2018 بدون نظر 1403 بازدید

با این راهکارهادر میانسالی هم می توانید جوان بمانید

جوان ماندن کار آسانی است

جسم پیر و فرسوده می شود، اما روح را همیشه می توان جوان نگاه داشت. زمان پیش می رود و همه چیز تحول می پذیرد . کسانی می توانند جوان بمانند که طرز تفکر خود را با زمان  و تحولات آن منطبق سازند. در محفلی که بیشتر اعضای آن را خانم ها و آقایان پا به سن تشکیل می دادند حضور داشتم . صحبت از پیری و جوانی شد و در باره اکسیر افسانه ای که پیران را در يك چشم بهم زدن جوان می سازد بحث در گرفت من در چشمان مشتاق همه حاضرین خواندم که چقدر آرزومند هستند جوانی خود را حفظ کنند و از این دوران طلائی حیات لذت بیشتری بر گیرند. پیر سالخورده ای که در تمام مدت بحث ساکت نشسته بود چون صحبت را گرم دید و همه را علاقمند دریافت، لب به سخن گشود و با وقار و آرامش خاصی گفت : من اکسیر جوانی را کشف کرده ام. بعد خنده ای کرده و ادامه داد ، اکسیر جوانی زنده دلی ، است .

جوان ماندن هزار راه دارد

با استعمال ویتامین ها ، بوسیله اعتدال در مصرف چربی ، با پرهيز از نوشیدن الکل ورعایت دستور های بهداشتی می توان پیری جسم را مدتی به تعویق انداخت . ولی فرسودگی جسم اجتناب ناپذیر است و خواه ناخواه سالخوردگی گریبان گیر همه می شود . ولی آنچه که می تواند جوان بماند روح ما است، طرز تفکر و رفتار و اعمال ماست .

باید روحیه قوی داشت

مرد سالخورده ای را که یکی از بزرگان است . تألیفات متعدد دارد بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف کارهای فکری و نوشتن کتاب کرده است و با این همه وقتی با او صحبت می کنید گوئی با جوان بیست ساله ای رو به رو هستید، اگر یک بار او را در محفل سالخوردگان ببینید ولی چند لحظه بعد در مجمع کودکان مشاهده می کنید . با پیران بزبان خودشان حرف میزند و با جوانان با جملات مخصوصشان سخن می گوید . می خندد ، آواز می خواند ، موسیقی می نوازد و حتی می رقصد شاداب و زنده دل است زیاد پیاده روی می کند و بدون شك منظم تر از او کسی را نمی توانید بیابید .

پیران زنده دل

ما می توانیم مثل او باشیم . می توانیم خود را تسلیم هراس پیری نکنیم و روح وفکرمان را جوان نگاه داریم .برای این کار کافی است با جریان زمان پیش رویم . اگر دیروز مردم وقت خود را کنج خانه می گذراندند امروز صدها نوع تفریح ابداع شده است اگر دیروز فقط از شعرای عاشق پیشه قرون گذشته صحبت می شد ، امروز بحث بیشتر در اطراف تسخیر فضا و شکافتن اتم است .زمان و مکان بکلی تغییر کرده است. باید شما وضع فکری خود را با این پیشرفت منطبق سازید . روح خود را شاداب نگاه دارید و تنها در این صورت است که می توانید همیشه جوان بمانید .

معالجه بی خوابی

اگر از بی خوابی رنج می برید ، بد نیست بدانید که دانشمندان شوروی دستگاهی اختراع کرده اند تا با این مر ض مبارزه کنند. این دستگاه کوچك در تختخواب گذاشته می شود و از خود امواجی می فرستد، امواج مزبور حواس را متوجه خود نموده و فکر انسان را آرام می سازد و در نتیجه شخص ظرف چند ثانیه به خواب عمیقی فرو می رود .

در پنجاه سالگی هم می توانید زیبا باشید .

چرا خانم های ایرانی زود شکسته می شوند ؟ شاید تعجب کنید که چگونه می توان در پنجاه سالگی زیبا بود . مگر می توان از دست این چین و چروك های سمج و تورم های ناهنجار پوست رهائی یافت ؟ گرچه هنوز داروی قطعی برای از بین بردن چروک صورت خانم ها در پنجاه سالگی و بیشتر کشف نشده است ولی می توان کاهش زیبایی ظاهری را با افزایش زیبائی باطنی جبران کرد . خانمی که بسن پنجاه سالگی رسیده می تواند با جذبه معنوی خود همه را تحت تأثیر قرار دهد . بسیاری از زنان مشهور با آنکه وارد مرحله پیری شده اند هنوز جوانی وجذبه خود را حفظ کرده اند .

زیبا بمانید !

برای آنکه شما نیز بتوانید چنین باشید باید خود را تحت نظم و ترتیب قرار دهید . از رژیم غذائی پیروی کنید و از ورزش سبك غافل نمایند . این برای همه خانم های مسن امکان پذیر است . نه مشکل است و نه گران تمام می شود .

خود را از سرما حفظ کنید

در این دوران شما باید به مفاصل خود توجه کافي مبذول کنید . مفاصل بدن در این موقع اغلب خشك می شود هنگامی که دست و پا تکان می خورد صدای خفیفی برمی خیزد و گاهی هم مفاصل درد می آید .

لطافت پوست چگونه حفظ می شود؟

چهره شما به مواظبت بیشتر احتیاج دارد. پوست اول خشك می شود و برای چین خوردن آماده می گردد. بنابراین باید چهره خود را با آب نیم گرم بشوئيد وماسك زيبائی گرم و چرب انتخاب کنید تا نرمی پوست حفظ شود . عضلاتی که ماهیچه های چهره را حفظ می کنند و مانع افتادگی آنها می شوند استحکام خود را از دست می دهند . مالش روزانه و مرتب برای رفع آن مفید است . در پنجاه سالگی پیری از چهار طرف شما را محاصره کرده است . به این جهت باید به يك مبارزه مداوم و خستگی ناپذیر دست بزنید . اما هیچ وقت خوش بینی خود را از دست ندهید . تلقين بنفس و حفظ خوش بینی برای شما لازم است .

آرامش زندگی را حفظ کنید.

حتی المقدور محیط زندگی خود را آرام و سالم سازید . در نقاط کم جمعیت که هوا سالم تراست و دود اتومبیل کمتر است زندگی کنید . مواظب باشید که زیاد در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید در مورد غذاهای خود حداکثر دقت را مبذول دارید .

گوشت را به کلی از لیست غذایی خود حذف کنید . یا لااقل مقدار آن را تقلیل دهید . هرچه می خواهید ماهی بخورید . زیرا از لحاظ غذائی بسیار خوب است وهیچ یك از مضرات گوشت را ندارد.  زود هضم می شود، برای معده سبك است و تولید ناراحتی نمی کند .

خانم ! هرگز فراموش نکنید چند سال دارید

خانم سالخورده ای که خود را شبيه دوشیزگان جوان می آراید جز آنکه احترام و اعتبار خویش را از دست دهد نتیجه ای نمی گیرد. خانمی که پا به سن گذاشته است . دو دختر وسه پسر اکنون هر يك از آنها صاحب فرزندان متعددی است .همسایه سالخورده ی است که باید او را يك جواهر واقعی خواند. یک زن کد بانو، يك همسر مهربان و يك مادر صمیمی و فداکار است . برای بهبود وضع خانه و سعادت همسر و فرزندان از هیچ خدمتی فروگزار نمی کند .

اما او يك عيب دارد . يك عیبی که تمام صفات نيك اورا تحت تاثیر قرار می دهد ، عیبی که او را اسباب مسخره تمام اهل کوچه کرده است. او طوری لباس می پوشد و خود را آرایش می کند که گوئی يك دوشیزه هیجده ساله ای است که تازه در دوران نامزدی به سر می برد. به عبارت بهتر مادربزرگی است که خود را به مانند ستارگان سینما در آورده است . موهایش را اخيرا نقره ای می کند، لباس های دکولته می پوشد ، کفش باشد بلند به پا می کند بدست و گوش و گردن خود جواهرمی آویزد و… تابستان ها يك رب دوشامبر زمینه سفید گلدارمي پوشد و با همان قیافه برای خرید به خیابان می اید و شب آرایش غلیظی می کند و خرامان خرامان بگردش می رود . من بارها از خود پرسیده ام که این خانم محترم چرا خود را این چنین می آراید . آیا خدای نکرده آنقدر کوته فکر است که قادر نیست درك کند این نوع آرایش متناسب حال او نیست یا آنکه به بیماری روانی مبتلا است و برای آنکه از پیری وحشت دارد می خواهد باین ترتیب خویشتن را جوان بنماید و بخود تلقین کند که پیر نشده است ؟

احتمال دیگر آنکه همسایه محترم ما مجذوب مد شده و می خواهد هر چه بادا باد خویشتن را پیرو مد نشان دهد . اما من خیال نمی کنم این حدس آخر صحیح باشد زیرا هر خانم سالم و عاقلی به آسانی می تواند درك كند اینگونه رفتار نه تنها بر اعتبار او نمی افزایده بلکه به وجه اش صدمه می زند . بحدس قوی ، ترس از پیری دوست عزیز ما را به چنین روزی انداخته است.

مشاهده خانم های جوان و خوش اندامی که با آرایش جالب و لباس فاخر در خیابان می خرامند و با نگاه شیفتگان فراوانی برای خویش فراهم می آورند؛ دیدن دختر جوانی که قهقهه مستانه آنها دل و دین از عارف و عامی می برد در آنها ناراحتی و عصبانی علیه پیری و ناتوانی بوجود می آورد . اما من می خواهم بخانم همسایه و همه خانم های پا بسن بگویم که اشتباه می کنند . مبارزه با گذشت زمان جز شکست و یأس فرجامی ندارد.

این عکس العمل های بی نتیجه جز آنکه شما را انگشت نمای دیگران سازد و از اعتبار و اهميتتان بكاهد نتیجه ای ندارد. توجه کنید که شوهر نیز مثل خودتان پا بسن گذاشته است . اما هرگز چنین کارهائی دست نمی زند . اکنون آنچه شوهرتان از شما تقاضا دارد يك همسر و يك دوست صمیمی است که مورد احترام همه باشد نه کاریکاتوری از مانکن ها و ستارگان سینما که شب و روزشان با مد و لوازم آرایش می گذرد و فرزندانتان نیز از شما توقع دارند . آن ها نیز توقع دارند که شما برايشان يك مادر حقیقی باشید. مادری که آنها بتوانند نزد دیگران بوجودش افتخار کنند .

همه کس پیر وسالخورده می شود. غبار گذشت زمان بر سر همه می نشیند. هر خانمی بالاخره روزی زیبائی خود را از دست می دهد . اما او می تواند همیشه زیبائی معنوی خویش را حفظ کند . هیچکس  شك ندارد که خانم ها باید ظاهر خود را نیز زیبا سازند اما افراط در این کار تولید تمسخر می کند و تمسخر ارزش و اعتبار شما را از بين می برد و تصدیق می کنید که حفظ احترام خیلی بیش از پنهان کردن چند چین صورت ارزش دارد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *