#


بایدها و نبایدهایی که باید در مورد جراحی زیبایی فک و چانه بدانید

جراحی زیبایی
21 نوامبر 2017 2 نظر 1579 بازدید

بایدها و نبایدهایی که باید در مورد جراحی زیبایی فک و چانه بدانید

بایدها و نبایدهایی که باید در مورد جراحی زیبایی فک و چانه بدانید

امروزه علاوه بر اینکه جراحی های بینی و گونه برای زیبایی وجود دارد و با تغییر دادن چهره تان می تواند شما را همان گونه که می خواهید در بیاورد. البته علاوه بر این جراحی ها ، عمل های زیبایی دیگری هم وجود دارد که می تواند در این لیست قرار بگیرد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از این جراحی ها، عمل زیبایی فک می باشد. چنانچه در این روزها وقت زیادی را در مقابل آینه صرف می کنید و به این نتیجه رسیده اید که در صورت شما نسبت به سایر اعضای صورت خود نمایی می کند، احتمالا به این نتیجه رسیده اید که برای درست آن دست به جراحی زیبایی فک بزنید.

ولی به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از انجام این کار و تصمیم گیری در مورد آن از انواع و ماجراهای آن اطلاعاتی را به دست بیاورید و بعد تصمیم بگیرید که آیا می توانید این کار را انجام دهید و یا خیر.

سه دسته عمل زیبایی

شاید به نظر خودتان فک تان بسیار بزرگ باشد و یا اینکه چانه ای بسیار کوچک دارید و یا اصلا ندارید. در هر صورت ممکن است که در مورد اینکه فک تان بسیار بزرگ است و یا کوچک و یا اینکه مشکل ازز فک بالاست و یا پایین تشخیص اشتباهی داده باشید. پس بهتر است که برای اگاهی از چم و خم این کار با پزشک متخصص مشورت کنید و علت اصلی این مسئله را در یابید.

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

اصولا جراحی های زیبایی فک به سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از فک بالا، فک پایین و چانه. حالا هر یک از این جراحی ها طبق معایناتی که پزشک بر روی بیمار انجام می دهد و بر اساس تشخیصش صورت می گیرد. با این حال مهم ترین نقشی که در تعیین نوع عمل مناسب فک وجود دارد معاینه بیمار می باشد.

یکی دیگر از جراحی هایی که بر روی فک اشخاص صورت می گیرد می تواند مختص افرادی باشد که فک پایین  آن ها چه به تنهایی و چه با فک بالا دچار مشکل باشد که این مسئله به خاطر زیادی چرخیدن فک پایین به سمت بالا می باشد که باعث می شود دندان های پایین به سمت دندان های بالا برود و یا اینکه به خاطر نرسیدن دندان ها به هم باعث باز ماندن دهان شود. در این مواقع عملی زیبایی که می خواهند انجام دهند یا بر روی فک پایین انجام می دهند و یا همراه با فک بالا جراحی می کنند. در این عمل هیچ برشی در بیرون از دهان انجام نمی شود و فقط داخل دهان را برش می دهند.

جراحی فک بالا

ممکن است که در برخی مواقع بیماری به خاطر اینکه فک پایینش زیادی جلو است به پزشک مراجعه کند ولی مشکل از فک بالا است که عقب تر از حد معمولیش است. بیمارانی که فک بالایی آن ها عقب است اصولا لب بالایی شان نیز عقب تر لب پایینی قرار می گیرد و همین مسئله باعث می شود تا زیبایی فرد دچار مشکل شود.

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

افرادی که فک بالایی شان بیش از حد به سمت داخل رفته است خط لبخند آن ها نیز بیشتر به داخل فرو می رود که همین باعث می شود تا در زیبایی مشکل به وجود بیاورد. علاوه بر آن ممکن است که برخی از بیماران به خطر عقب بودن فک بالایی شان تصور کنند که گونه ندارند و باید برای انجام جراحی زیبایی گونه اقدام کنند ولی دلیل اصلی این مسئله می تواند همان فک بالایی باشد که بیش از حد به سمت عقب رفته است.

برای اینکه این موارد را درمان کنیم بهتر است که فک بالایی را جلو بیاوریم. هنگامی که تشخیص داده می شود که فک فرد بیمار بیش از حد عقب است از جراحی زیبایی برای رفع مشکل او استفاده می کنند. علاوه بر آن ممکن است که فاصله بین فک بالا و پایین زیاد باشد و دندان ها به هم نرسند و دهان باز بماند که برای رفع مشکل این موارد هم باید عمل زیبایی فک بالا را انجام دهید. در تمام این جراحی ها برش ها را داخل دهان انجام می دهند و شما هیچ برشی را بر روی صورت مشاهده نخواهید کرد.

دوران نقاهت

زمانی که جراحی چانه را انجام می دهید درد و دوران نقاهت آن کمتر از جراحی ها فک بالا و پایین می باشد. چون بخش دندانی فک در این جراحی کاری بر روی آن انجام نمی شود. پس از جراحی چسب های مخصوصی وجود دارد که می توانند برای بیمار استفاده شود. در دوران باید از انتی بیوتیک ها نیز استفاده کنید. بعد از اینکه این جراحی بر روی بیمار انجام شد ممکن است که دچارکمی درد شود که با مصرف مسکن بهبود می یابد.

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

زمانی که این عمل را انجام میدهید هیچ مشکلی برا جویدن به وجود نخواهد آند چون در قسمت های دندانی هیچ دستکاری نمی شود. ولی در جراحی هایی که برای فک انجام می شود مسئله فرق می کند. افرادی که جراحی فک را انجام می دهند باید در ابتدا از مایعات استفاده کنند و سپس شروع به خوردن غذاهای نرم کنند. بعد از گذشت سه تا چهار هفته برای این بیماران غذاهای نیمه جامد نیز تجویز می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *