بعد از اپیلاسیون چگونه قرمزی پوست را از بین ببریم؟

بعد از اپیلاسیون چگونه قرمزی پوست را از بین ببریم؟

یکی از رایج ترین روش هایی که می توان موهای زائد را از بین برد اپیلاسیون می باشد. ماهیت سریع و تهاجمی که این شیوه دارد باعث می شود که موها از ریشه کنده شود و به دنبال آن قرمزی و التهاب پوست می باشد.

با اینکه به مرور این این حالت به طور خود به خود بر طرف خواهد شد، ولی  در این مطلب راه هایی را در اختیارتان قرار می دهیم که بتوانید با استفاده از آن ها قرمزی و التهاب پوستی که بعد از اپیلاسیون به وجود می آید را از بین ببرید.

1-استفاده از کمپرس سرد برای کم شدن قرمزی پوست

التهاب و قرمزی که بعد از اپیلاسیون به وجود می آید همانند آفتاب سوختگی می باشد و برای اینکه آن را بر طرف کنید می توانید از یک کمپرس آب سرد استفاده کنید. چرا که قابلیت این را دارد که قرمزی و تورم را به خوبی کاهش دهد.

روش کار

شیر سرد، آب و یخ را به مقدار مساوی درون ظرفی مانند کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید. سپس پارچه ی تمیزی را  درون آن قرار دهید و آن را خیس کنید و به بر روی پوست تان به مدت پنج دقیقه بگذارید بماند. در طول روز این کار را سه مرتبه انجام دهید. پروتئینی که در شیر وجود دارد باعث می شود که پوست بهبود و محافظت شود.

2-استفاده از ماسک خیار برای قرمزی پوست

خیار حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد و به همین دلیل می تواند تورم و قرمزی پوست را بر طرف کند. یکی از روش های موثری که می تواند پوست را بعد از اپیلاسیون بهبود بخشد استفاده از این ماسک  می باشد.

روش کار

برای انجام این کار خیار متوسط و خنکی را بردارید و آن را رنده کنید و مقداری ژل آلوئه ورا به آن بیفزایید. سپس بر روی قسمت مورد نظرتان بگذارید. بعد از اینکه بیست دقیقه گذشت محل را با آب ولرم شست و شو دهید.

3-استفاده از ماسک بلغور جو دو سر برای بر طرف کردن قرمزی پوست

بلغور جو دو سر کلوئیدی را می توان به عنوان یک مرطوب کننده و از بین برنده مناسب التهاب و قرمزی پوست از آن استفاده کرد.

روش کار

چند قاشق جو دو سر خالص کلوئیدی را درون مقداری آب بریزید و با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی را به دست آورید. سپس آن را بر روی قسمتی که ملتهب و قرمز شده است قرار دهید و بگذارید تا ده دقیقه به همان حالت بماند و بر روی پوست تان خشک شود. پس از آن قسمت مورد نظر را با آب بشویید. در طول هفته می توانید این کار را چهار مرتبه انجام دهید.

4-بعد از اپیلاسیون از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب دارای موادی می باشد که سوختگی های خفیف، قرمزی و التهاب پوست را درمان می کند. علاوه بر این می تواند پوست را روشن و درخشان کند.

روش کار

درون یک ظرف اسپری نصف فنجان سرکه سیب بریزید و پس از اینکه از حمام آمدید  بر روی پوست و قسمتی که اپیلاسیون شده است اسپری کنید. همچنین می توانید پنبه ای را با سرکه سیب آغشته کنید و بر روی قسمتی که قرمز شده است بزنید. بگذارید تا سرکه بر روی پوست تان خشک شود. پس از آن پوست تان را با آب ولرم شس و شو دهید.

5-استفاده از چای سبز و نعناع بعد از اپیلاسیون

نعناع به عنوان یک خنک کننده عالی می باشد و چای سبز دارای اسید تانیک و تئو برومین است که می توانند درد و التیام پوست آسیب دیده را تسکین دهند.

روش کار

برای انجام این کار باید درون یک قابلمه 950میلی لیتر آب جوش بریزید و درون آن پنج کیسه چای سبز و سه فنجان برگ نعناع تازه بریزید. این مواد را با هم ترکیب کنید و روی آن را حداقل یک ساعت بپوشانید تا عصاره آن با یکدیگر ترکیب شوند و نیز خنک شوند. سپس با استفاده از یک تکه پنبه ای  که به آن آغشته شده است بر روی قسمت قرمز و متورم پوست بزنید. چای سیان نیز دارای اسید تانیک می باشد که برای بهبودی قرمزی پوست مناسب می باشد. بنابر این می توانید اگر نیاز شد آن را به جای چای سبز استفاده کنید.

6-استفاده از روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس حاوی خاصیت ضدعفونی کننده و ضد قارچی می باشد که می تواند به بهبودی التهاب، قرمزی و سوختگی های خفیف پوست کمک کند و همچنین بافت پوستی را آرام کند.

روش کار

برای انجام این کار روغن اسطوخودوس و روغن بابونه را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی قسمتی که قرمز و ملتهب شده است بزنید. این را به یاد داشته باشید که روغن اسطوخودوس را به عنوان خوراکی استفاده نکنید، چون ممکن است که عوارض جدی ای به همراه داشته باشد. همچنین به جز این روغن می توانید از روغن های دیگری مانند روغن جوجوبا، روغن گل همیشه بهار و روغن رزماری برای درمان التهاب و قرمزی پوست ناشی از اپیلاسیون استفاده کنید.

نکاتی برای کم تر شدن التهاب و قرمزی پوست در زمان انجام اپیلاسیون

-اگر می خواهید اپیلاسیون انجام دهید باید به یک سالن تمیز و بهداشتی مراجعه کنید.

-پیش از اینکه کار اپیلاسیون را شروع کنید یک دوش آب گرم بگیرید تا منفذه های پوستی تان به خوبی باز شوند. با این کار ممکن است که قرمزی و تورم پوست تان کمتر شود و درد کمتری را احساس می کنید.

-اگر نسبت به مواد اپیلاسیون حساسیت دارید می توانید در منزل تان مواد اولیه آن را با استفاده از آب، لیمو و شکر درست کنید. با انجام این کار علاوه بر اینکه مقرون به صرفه می باشد از هر ماده شیمیایی حساسیت زا دور می باشد.

-پیش از آن که اپیلاسیون را شروع کنید باید محل مورد نظرتان را پاک کنید تا باکتری هایی که بر روی پوست باعث به وجود آمدن قرمزی و التهاب می شود را از بین ببرید.

از من بپرس 2

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago