Categories: زیبایی پوست

اسرار زیبایی پوست

اسرار زیبایی پوست

برا اینکه بتوانیم پوستی زیبا و شاداب داشته باشیم باید همیشه نکاتی را مد نظر قرار داده و مراقبت از پوست را جدی بگیریم . ما می خواهیم چند راهکار ساده را به شما پیشنهاد دهیم که با رعایت آن ها می توانید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید .

5 راز برای زیبایی پوست

  • بوعلی سینا طبیب و حکیم ایرانی در کتاب قانون خود در مورد زیبایی پوست گردن بیان کرده است : آگاه باشید که اگر خون بیشتری به سمت پوست بیاید صفا و روشنی و سرخی زیبایی و مطبوعی پوست بیشتر خواهد شد . با وجود اینکه رسیدن خون یک مسأله اساسی است اما باید برای حفظ زیبایی پوست تن را از گرما ، سرما و باد محافظت کرد .

موارد خوردنی که برای خون سازی خوب به کار می آیند نخود ، تخم مرغ نیم بند ، آبگوشت و انجیر است . خوردن انجیر موجب تولید خون بسیار خوب و مناسب برای پوست می گردد . کسی که تازه بیماریش بهبود یافته و رنگ و رخساره اش زشت شده و قصد دارد آن را به رنگ طبیعی باز گرداند انجیر خشک و خرمای کال بخورد که این دو موجب خون خوب پوست لطیف می گردند .

خوردن شیر ناشتا آن هم چند روز در زیبایی نیز مؤثر است . سبزی هایی که باعث زیبایی پوست می باشند عبارتند از : ترب ، تره ، پیاز ، کلم و سیر که باید بسیار مصرف شوند تا تأثیر خوبی داشته باشند . وجود زعفران نیز در غذا بسیار مفید است .

زیبایی پوست

  • به طور مداوم پوست را تمیز کنید و آلودگی های موجود بر روی پوست را از بین ببرید . استفاده از میوه های فصلی جای ماسک هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد . شما می توانید مغز میوه ها را بچلانید و یا آن ها را در مخلوط کن ریخته و قبل از اینکه خاصیت میوه ها از بین برود آن ها را بر روی پوست بمالید .
  • بخور دادن موجب پاکسازی عمیق منافذ پوست شده و باعث از بین رفتن گردو غبار و ذرات اضافی چربی می شود . وضعیت خون رسانی به پوست را بهبود بخشید و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده می کند .

برای بخور دادن از 2 لیتر آبی که در ظرف تمیزی جوشید به همراه 2 قاشق سوپ خوری پودر بخور گیاهی استفاده کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید و برای پوست های خشک و معمولی و چروک دار حدود 5 دقیقه بخور کفایت می کند ولی برای پوست های چرب 10 دقیقه بخور لازم است . بعد از تمام شدن مدت بخور سرو گردن خود را با حوله ی تمیزی که روی سر انداخته بودید خشک کنید .

اگر از آب تنها برای بخور استفاده می کنید باید مدت زمان بخور طولانی تر گردد . به این ترتیب پوست صورت برای لایه برداری عمیقی آماده است .

  • کمپرسی کردن یک وسیله مناسب برای جدا کردن اتصالات سست لایه شاخی و مرده پوست می گردد . پوست هایی که خشک و حساس هستند بهتر است از این روش به جای بخور دادن استفاده کنند .

برای این کار ابتدا آب را جوشانده کمی پودر بخور به آن اضافه کنید و 5 دقیقه در ظرف را ببندید و سپس محتوی ظرف را از صافی عبور داده و در ظرف دیگر بریزید و سپس با یک حوله نرم و تمیز یا یک پارچه نخی کاملاً تمیز که در آن 2 سوراخ برای چشم ها ایجاد کرده اید به محلول آغشته کرده و کمی آن را فشار دهید و سپس روی صورت بگذارید و به پشت دراز بکشید . داشتن تمرکز و نفس آرام و عمیق موجب آرامش بیشتر پوست می شود .

  • استفاده از ماسک جوانه گندم علاوه بر پیلینگ باعث شادابی پوست می شود . جوانه گندم را در ظرفی بریزید و آن را آسیاب و یا خرد کنید و سیر یا ماست را آرام آرام به آن بیافزایید و پس از بخور دادن پوست ماسک را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست بمالید و با حرکات چرخشی ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه قطعات خشک آن را روی پوست برداشته و پوست را تمیز کنید .

 

از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago