#


از موهای زائد گوش خود خجالت نکشید

9 ژوئن 2018 بدون نظر 1283 بازدید

از موهای زائد گوش خود خجالت نکشید

روش هایی برای از بین بردن موهای زائد گوش

ممکن است که شما از موهای زائدی که بر روی گوش خود دارید خجالت بکشید و نخواهید که از راه های سنتی برای از بین بردن آن استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد روی گوش تان استفاده کنید. در این شیوه با اشعه لیزر مخصوص، ریشه ی موهای زائد را از بین می برند و دیگر اثری از آن ها مشاهده نخواهید کرد.

لیزر موهای گوش
موهای زائد گوش و بینی معمولا ناخوشایند می باشند ولی در اصل، هر چه سن مان بیشتر می شود در بینی و برخی مواقع در گوش خود موهای اضافی داریم که به هیچ عنوان چیز بدی نمی باشد. موی گوش و بینی دارای کاربردهای مختلفی می باشند. موی گوش می تواند از گوش در مقابل اشیای خارجی و صداهای بسیار بلند محافظت کند، در صورتی که موی بینی برای حس بویایی و چشایی اهمیت زیادی دارد و علاوه بر این موجب گرم کردن هوایی که تنفس کردیم می گردد و از ورود آلاینده ها به بینی جلوگیری می کند. به طور معمول مردها در مقایسه با خانم ها در قسمت گوش و بینی موی زیادتری دارند، ولی در واقع با بالا رفتن سن، موی بیشتری در این قسمت ها رشد پیدا می کنند که از نظر زیبایی خیلی خوشایند نمی باشد. ولی زمانی که دوستان شما همیشه به شما می گویند بینی تان را تمیز کنید یا دائماً در حال خرید موزن گوش می باشید، احتمالاً زمان آن رسیده باشد که با دقت بیشتری ظاهرتان را مورد بررسی قرار دهید. در حالی که موی گوش و بینی بیش از اندازه شد، روش های ساده ای برای از بین بردن این موهای زائد وجود دارد.

موی زائد گوش و بینی به طور معمول به بالا رفتن سن و تغییرات سطح هورمون های تستسترون یا استروژن یا هر دو ارتباط دارد. در حالی که تستسترون به عنوان یک هورمون مردانه شناخته می شود، افراد کمی از این موضوع اطلاع دارند که خانم ها هم مقدار کمی تستسترون دارند و آقایان هم میزان کمی هورمون زنانه استروژن درون بدن خود دارند. رشد مو در گوش و بینی نشان گر این است که از بین بردن موهای این قسمت یا لیزر آن هم به طور دائم با فولیکول های موجود در زمان درمان ارتباط دارد و با بالا رفتن سن فولیکول های موی جدیدی ایجاد می شوند. فولیکول های موی جدید می توانند در قسمت هایی که مو وجود دارد، رشد پیدا کنند و جای فولیکول های از دست رفته را پر کنند و مکمل و افزایش دهنده تعداد فولیکول های موجود گردند و موجب می شوند که در این قسمت های بدن موهای ضخیم تری به وجود بیاید. یا این که فولیکول های جدید مو در قسمت هایی از بدن رشد می کنند که قبل از این مو در آن جا وجود نداشته است.

در بینی و گوش هر شخصی سطح رشد موی نرمالی وجود دارد و علاوه بر این، این سطح رشد مو قادر است که گسترش پیدا کند و بیش از اندازه گردد که در نهایت باید آن را کنترل کرد. قسمت های گوش و بینی قسمت های حساسی در بدن می باشند و می بایست برای لیزر موی گوش و بینی نزد یک متخصص با تجربه و مجرب رفت که برای از بین بردن موهای زائد از دستگاه های مجهز و پیشرفته به کار می برد. لیزر الكس سرد cutera یک لیزر از بین برنده موی پیشرفته به حساب می آید که با به کار بردن  آن می توان خیلی سریع، به راحتی و به صورتی موثر موهای زائد را از بین برد.

کنترل موی گوش و بینی با استفاده از سایر ابزارها مانند واکس مو، اصلاح کردن و کوتاه کردن به صورت کوتاه مدت موجب بهبود ظاهر می گردد، ولی این فرآیندها منجر به تحریک رشد مو می گردند و زمانی که موی این قسمت ها مجدداً رشد کرد، بیشتر خود را نشان می دهند. همچنین دستكارى موى بينى و كندن آن ، برخی مواقع، منجر به ایجاد جوش هاى بزرگ و دردناك در بينى مي شود. لیزر موی اضافه ای که در گوش و بینی وجود دارد بهترین راه برای کنترل موی ناخوشایند گوش و بینی به حساب می آید. با این وجود، از آن جایی که موی این قسمت ها به طور معمول به خاطر تغییرات هورمونی در بدن به وجود می آیند، به راه های درمانی بیشتر و تعداد درمان بیشتری احتیاج دارد. زمانی که به کلینیک تخصصی مراجعه می کنید پزشک شرایط شخصی تان را مورد بررسی قرار می دهد و در خصوص شیوه از بین بردن موی اضافه و برنامه مراقبتی مناسب با نیازها و انتظارات تان، توضیحاتی را در اختیارتان قرار می دهد.

به چند جلسه درمانی نیاز است ؟

برای این کار شما نیازمند چند جلسه درمان هستید که هر شش هفته یک بار صورت می گیرد و تا وقتی که فولیکول مو از بین برود ادامه دار می باشد.

لیزر موی گوش و بینی چگونه انجام می شود ؟

در لیزر درمانی برای آسیب زدن به فولیکول از گرما استفاده می شود. برخلاف سایر شیوه ها که منجر به آسیب زدن یا خارش پرده حساس گوش می گردند، لیزردرمانی از هیچ ماده شیمیایی به کار نمی برد و هزینه آن مقرون به صرفه نیز می باشد.

روش های درمانی دیگر

افراد به منظور از بین بردن موهای زائد گوش و بینی از راه های مختلفی به کار می برند. نوع روشی که برمی گزینید به این بستگی دارد که گوش و بینی تان چه اندازه مو دارد و قصد دارید چه نتایجی را به دست بیاورید. این راه ها به شرح زیر می باشد:

چیدن موی بینی با انبرک

چیدن موی بینی با استفاده از انبرک برای افرادی مناسب می باشد که از تحمل درد بالایی برخودارند و کسانی که فقط چند مو برای چیدن دارند.

قیچی و اصلاح

این کار بهترین شیوه درمان به حساب نمی آید، چرا که همیشه این خطر وجود دارد که ممکن است گوش یا بینی تان را ببرید و آن ها را دچار عفونت نمایید.

موزن بینی

این گونه موزن های مخصوص برای اجتناب از چیدن موی پوست حساس و ظریف گوش و بینی طراحی شده اند.

واکس گوش

از آن جایی که ممکن است واکس به طور خطرناکی به کانال گوش وارد شود، به کار بردن آن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

ذوب کردن

به کار بردن محصولات برطرف کننده مویی که بر این مدعی هستند مو را “ذوب” می کنند، برای قسمت های حساسی مانند گوش و بینی پیشنهاد نمی شود. تنوع زیادی از این محصولات برای مصرف در قسمت هایی از بدن مانند پا که کمتر حساس می باشند، تولید می شوند.

نتیجه گیری

آقایان در مقایسه با خانم ها دارای موی گوش بیشتری می باشند و آقایانی که دارای مشکلات هورمونی هستند یا از قومیت خاصی می باشند، گوش یا بینی شان موی بیشتری در مقایسه با بقیه مردان دارد. با این وجود، دلیل موی زیاد گوش و بینی هر چه باشد، به سادگی می توان آن را از بین برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *